معرفی و دانلود کتاب کتابخانه نیمه شب

عکس جلد کتاب کتابخانه نیمه شب
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتابخانه نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتابخانه نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

مت هیگ، نویسنده‌ی انگلیسی، این‌بار با کتاب کتابخانه نیمه شب که از آثار پرفروش اوست، پا به دنیای خیال می‌گذارد و داستان زنی به نام نورا سید را روایت می‌کند که درگیر انتخاب‌های گذشته‌ی خود است و فرصت شاد زیستن را از خویشتن دریغ می‌کند. کتاب حاضر از همان نخستین روزهای انتشار توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کرد و جوایز بسیاری نظیر جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در بخش داستانی را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد.

درباره‌‌ی کتاب کتابخانه نیمه شب

حتماً برای شما هم پیش آمده که دل در بند عشق کسی ببندید و ناسرانجامی عشقتان همواره چون دشنه‌ای در گوشه‌ای از قلبتان باقی بماند یا مدت‌ها برای رسیدن به یک شغل یا سایر اهدافتان بکوشید و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌هایتان همچون آواری بر روی دلتان سنگینی کند؛ اما آیا واقعاً خوشبختی در همان چیزی است که ما آرزوی آن را در وجود خود پرورانده‌ایم؟ چه می‌شود که یک انتخاب کوچک کل مسیر زندگی ما را تغییر می‌دهد؟ اگر فرصت جبران گذشته و یا تجدید نظر در انتخا‌ب‌هایتان پیش بیاید از آن استقبال می‌کنید یا بی‌توجه از کنار فرصت پیش‌آمده عبور می‌کنید؟...

رمان کتابخانه نیمه شب (The Midnight Library)، نوشته‌ی مت هیگ (Matt Haig)، به ژانر تخیلی تعلق دارد و روایتگر زندگی زنی به نام نورا سید است. او پس از کشمکش‌های مختلفی که در زندگی خود تجربه می‌کند، شبی تصمیم می‌گیرد با خودکشی به رنج‌های خود پایان دهد. اما سرانجامِ این خودکشی مرگ نیست. نورا پا به دنیایی جادویی می‌گذارد تا همچون یک تماشاگر از دور به تماشای زندگی خود بپردازد. داستان کتاب کتابخانه‌ی نیمه شب همان‌گونه که از عنوان آن برمی‌آید در یک کتابخانه روی می‌دهد که توسط خانم الم (کتابدار مدرسه‌ی نورا) اداره می‌شود. هر یک از فصول زندگی نورا سید در قالب یک کتاب گرد آمده است و در طبقات مختلف کتابخانه قرار دارد. کتاب‌هایی که نورا با مطالعه‌ی هرکدام با واقعیتی از زندگی خود مواجه می‌شود که پیش از این از چشمش پنهان بوده است.

کتاب کتابخانه نیمه شب در 13 اوت 2020 منتشر شد. از همان نخستین روزهای انتشار، آوازه‌اش در میان منتقدان و کتابخوانان پیچید. همه جا صحبت از کتابخانه نیمه شب و پایان شگفت‌آور و غیر قابل تصور آن بود. استقبال از این کتاب به‌حدی بود که رادیو بی‌بی‌سی اقدام به پخش آن در ده قسمت نمود.

افتخارات کتاب کتابخانه نیمه شب

  • انتخاب‌شده به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر سال از سوی Independent
  • برنده جایزه بهترین کتاب گودریدز در بخش داستانی
  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز
  • برنده جایزه باشگاه کتاب آمریکا

نکوداشت‌های کتاب کتابخانه نیمه شب

  • کتابی که حال و هوایتان را تغییر می‌دهد! (The Washington Post
  • سرشار از دیدگاه‌های التیام‌بخش. (Psychology Today)
  • دوست‌داشتنی و مسحورکننده. (Barnes & Noble)
  • درخشان، سرگرم‌کننده و بی‌نظیر. (دیلی‌میل - روزنامه‌ی بریتانیایی)
  • کتابی جذاب. (دالی پارتن - خواننده، آهنگ‌ساز، هنرپیشه و نویسنده‌ی آمریکایی)
  • زیرکانه، عاطفی و الهام‌بخش. (جنی کولگان - نویسنده‌ی داستان‌های کمدی - رمانتیک و علمی - تخیلی)

کتاب کتابخانه نیمه شب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌‌ی علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

با مت هیگ بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش در سال 1975 در شهر شفیلد انگلستان دیده به جهان گشود. وی توانست در دانشگاه هال به تحصیل بپردازد و در دو رشته‌ی تاریخ و زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شود. مت هیگ در سن 24 سالگی درگیر بیماری افسردگی شد و با غوطه‌ور شدن در دنیای کتاب‌ها و ادبیات توانست بر آن چیره شود. تمام آثار او مورد تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان قرار گرفته است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: «دلایلی برای زنده ماندن» و «انسان‌ها».

در بخشی از کتاب کتابخانه نیمه شب می‌خوانیم

شب گذشته یک زن سی‌وسه‌ساله پس از برخورد تویوتا کرولایش با خودروی دیگری که در سمت مخالف بزرگراه حرکت می‌کرد کشته شد و سه سرنشین دیگر در بیمارستان جنوب بندر کافس بستری شدند. راننده‌ی زن که پس از شناسایی مشخص شد ایزابل هرش اسم دارد، در این حادثه جانش را از دست داد. صحنه‌ی تصادف درست ساعت نُه شب رخ داده و زن تنها سرنشین ماشین تویوتا بود. با توجه به حرف‌های جوجو، ایزابل داشته از سیدنی به بندر بایرون می‌رفته که به تولد نورا برسد. اخیراً ایزابل در شرکت گردشگری تماشای نهنگ‌های بندر بایرون آغاز به کار کرده بود. نورا با افسوس گفت: «کاملاً ویران شدم. ماه پیش با هم به استرالیا سفر کردیم و ایزی می‌خواست که تا حد امکان اینجا بمونه. اون چنان پرانرژی و سرزنده بود که تصور جهان بدون اون برام غیرممکنه. خیلی واسه داشتن شغل جدیدش خوشحال بود. غمِ نبودش خیلی سخته.»

مسافران ماشین دیگر همگی مصدوم شده‌اند و راننده -کریس دیل- را با بالگرد به بیمارستانی در بارینگا بردند. پلیس نیوساوت ولز از کسانی که شاهد این برخورد بودند درخواست کرد برای کمک به پرسش‌های آن‌ها حاضر شوند. نورا در حالی ‌که زمزمه می‌کرد: «اوه، خدای من، ایزی» حس ضعف شدیدی داشت. او می‌دانست که ایزی در بیشتر زندگی‌های او نمُرده است. اما در این یکی مرگ ایزی برایش واقعی بود و غم و اندوهی که احساس می‌کرد واقعی بود. غمی آشنا، ترسناک و همراه با احساس گناه. پیش از اینکه بتواند کاری را انجام دهد، تلفن همراهش زنگ خورد.

فهرست مطالب کتاب

گفت‌وگو درباره‌ی باران
نوزده سال بعد
مردی پشت در
نظریه‌ی ریسمان
زندگی برای رنج کشیدن
درها
چگونه یک سیاه‌چاله باشیم
ضد ماده
یک مستطیل جامد
کتابدار
کتابخانه‌ی نیمه‌شب
قفسه‌های در حال حرکت
کتاب پشیمانی‌ها
سرریز شدن پشیمانی
تمامِ زندگی‌ اکنون شروع می‌شود.
سه نعل اسب
پیامی که نورا پیش از آنکه خودش را بین زندگی و مرگ بیابد به اشتراک گذاشت
صفحه‌ی شطرنج
آموختن تنها راه زیستن است.
آتش
تُنگ ماهی
آخرین یادداشتی که نورا پیش از آنکه خودش را میان مرگ و زندگی بیاید به اشتراک گذاشته بود
زندگی پیروزمندانه
چای نعنا
درخت زندگی
خطای سیستم
سوالبارد
هوگو لوفِور
راه رفتن در حلقه‌ها
لحظه‌ای بحرانی در وسط هیچ کجا
ناامیدی از نیافتن کتابداری ‌که واقعاً به او نیاز داری
جزیره
خاک منجمد
یک‌شب در لونگ‌یربین
انتظارها
زندگی، مرگ و عملکرد موج کوانتوم
اگر اتفاقی برایم پیش آمد دوست دارم خودم آن جا باشم
خدا و دیگر کتابدارها
شهرت
کهکشان راه شیری
آزاد و وحشی
رایان بیلی
یک سینی نقره‌ای پُر از کیک عسلی
پادکست افشاگر
زوزه
عشق و درد
هم‌فاصله
رؤیای کسی دیگر
یک زندگی آرام
چرا در جهان دیگری زندگی کنم. در این جهان می‌توانم کنار سگ‌ها باشم
شام با دیلن
فیلم تالار اقبال
تاکستان بوئنا ویستا
زندگی‌های زیاد نورا سید
گمشده در کتابخانه
مرواریدی در صدف
بازی
یک زندگی کامل
یک ماجراجویی روحانی برای ارتباط عمیق‌تر با کائنات
همرسمیت
سه‌چرخه
او دیگر اینجا حضور ندارد
رؤیارویی با پلیس
رویکردی تازه
گل‌ها آبیاری شده‌اند
جایی برای ماندن نیست
حق نداری تسلیم بشی، نورا سید!
بیداری
آن‌سوی ناامیدی
چیزی که آموختم
زیستن در برابر پی بردن
آتشفشان
پایان داستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتابخانه نیمه شب
نویسنده
مترجمفاطمه پیرهادی
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-5670-25-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتابخانه نیمه شب

مصطفی نصری پور
۱۴۰۲/۹/۳۰
ما (تا جایی که در اطراف خودم دیدم) زیاد رمان علمی تخیلی مطالعه نمی‌کنیم و بیشتر سعی می‌کنیم نسخه تصویری یعنی فیلم‌های آن را ببینیم. اما لذتی که مطالعه این مدل کتاب‌ها در خود نهفته دارد، اگر بیشتر از فیلم‌های تخیلی نباشد، کمتر از آن‌ها نیست.
موضوعی که قابل ذکر است بحث تصویرسازی است. نویسنده تلاش و
کرده تمامی موقعیت‌های موجود را با ذکر کوچکترین جزئیات، در ذهن خواننده به تصویر بکشد، که این مسئله از نظر خود من گاهی اوقات بسیار خسته کننده البته نامفهوم به نظر می‌رسید. اما به هرحال نویسنده ناچار به این عمل است تا ذهن مخاطب، تصویر مناسبی از شرایط موجود داشته باشد.
در بحث موضوع و درون مایه کتاب حاضر می‌توان گفت شخصیت‌های ساخته شده توسط نویسنده تا حدودی کلیشه‌ای انتخاب شده‌اند و از دیدگاه بنده، خلاقیت بسیار ناچیزی در این مورد به کار رفته است. شاید نویسنده با کمی ابتکار بیشتر می‌توانست شخصیت‌های مهیج و جذاب تری خلق کرده و سلول‌های خاکستری مغز مخاطب را بیشتر از این به چالش بکشد.
با توجه به این که بنده کتاب‌های تخیلی بسیار زیادی می‌خوانم می‌توانم آن‌ها را با این کتاب مقایسه کنم؛ به عنوان مثال، کتاب «دونده هزارتو» اثر جیمز دشنر و سایر کتاب‌های این هنرمند که اکثرا یا همگی در دسته علمی تخیلی‌ها قرار می‌گیرند، شخصیت‌های بسیار چالش برانگیزتری در خود دارند که جدای از ریتم هماهنگ و پیوسته‌ای که برای خواننده فراهم می‌کنند، می‌توانند مخاطب را هر لحظه غافلگیر کنند که به نظر من، «کتابخانه نیمه شب» در این مورد کمی ضعیف عمل کرده و غافلگیری و هیجان را، که اصل اساسی در رمان‌های علمی تخیلی می‌باشد، از یاد برده است!
اما در کل، کتاب ضعیفی نبود و از اینکه وقت خود را برای مطالعه آن گذاشتم، خوشحالم.
☆mohadese☆
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب خیلیی تاثیر گذار و اموزنده و بسیاار کتاب معنایی و زیبایی است. این کتاب یاد داد که حسرت گذشته را نخوریم و آینده‌ای عالی و زیبا بسازیم و مهم تر از همه چگونه از نعمت‌های خداوند برای رشد خودمون استفاده کنیم و همیشه شکر گزار باشیم و این کتاب برای اشخاصی که نیازمند امید و خلاص شدن از حسرت‌ها و هستند پشیمونی‌ها این کتاب عاالی است و پیشنهاد میکنم که حتماا بخونید و لذت ببرید. تشکر میکنم از نویسنده محترم و مترجم عالی، موفق باشید.
Awin Khalandi
۱۴۰۳/۱/۶
دیدگاه جالبی داشت این کتاب و درمورد زندگی‌های مختلف یک خانم سی ساله است که در ساعت ۱۲ شب خودکشی می‌کند و به در عالم رویا و تصوراتش به کتابخانه‌ی نیمه شب می‌رود و در انجا زندگی‌هایی که با انتخاب‌های کوچک عوض می‌شوند را می‌بیند.. این کتاب به ما می‌گوید که چه قدر انتخاب‌های ما مهم هستند و میتونه مارو به کجاها ببره.. شما خالق اتفاق‌ها و زندگی خودتون هستید با انتخاب هایتان
سیده فاطمه حجازی نیاکی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نویسنده باموقعیتهای زندگی زیادی که برای نورابوجودآورده سعی کرده بما نشون بده که مهم نیست چه حرفه‌ای انتخاب کنیم و چه شغلی داشته باشیم مهم اینه که چجوری از نعمات خداوند برای رشدوپالایش روحمون استفاده کنیم وشاکرو قدردان باشیم ودرزندگی حسرت گذشته و آنچه که انجام دادیم رانخوریم و آینده امون رازیبابسازیم بسیارکتاب آموزنده‌ای بودوتوصیه میکنم برای یکبارهم شده بخونین
Ziba Abu
۱۴۰۲/۶/۵
کتاب بسیار عالی بود بسیار آموزنده و تاثیر گذار وشاهکاربود. هم از نظر گیرایی وهم از نظر معنایی جذاب بود. کتابی که به ادم احساس زندگی وزنده بودن می‌دهد. وبه انسانها یاد میدهد که حسرت گذشته را نخوریم. از خوندن داستان لذت بردم توصیه میکنم که حتما بخونید
ممنو ن از نویسنده محترم ومترجم توانا موفق وموید باشید
زهرا علی زاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگر به جهان‌های موازی علاقه دارید این کتاب براتون (خوبه) ساده و روان راجب این موضوع چیز‌هایی گفته
اگر به امید احتیاج دارید براتون (واقعا خوبه)
ولی اگر حسرت و پشیمونی‌ها دارن خفه تون میکنن این کتاب براتون (عالیه)
به نظر من بهتره بخش‌هایی از این کتاب رو دوبار بخونید
سیما دل
۱۴۰۲/۷/۱۰
کتاب بسیار عالی و پند آموز، شاید زندگی نورا زندگی تک تک ما انسانهاست که در نقطه‌ای به خاطر انتخاب‌های نادرست احساس کنیم به انتهای خط رسیده ایم ولی با نگاه کردن به پشت سرمان و این که تنها کسی که قادر به درست کردن آینده مسیر زندگی مان هست، فقط خود ماییم.
shim shim
۱۴۰۲/۶/۵
این کتاب بی نظیره نگاهم به زندگی‌ام عوض شد. کتاب حالت داستانی داره و نمیشه اصلا کتاب و زمین گذاشت. از این بابت خیالتون راحت که ناخودآگاه کتاب و تمام میکنید. خیلی زیبا در مورد حسرت‌ها صحبت کرده. واینکه چه طوری کتاب زندگیمون و بنویسیم که بقیه عمرمون تبدیل به حسرت نشه
M.Mohammadi
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
داستان جالب و جذاب با نثر روان خواندش را به همه پیشنهاد میکنم، حسرت خوردن از زندگی گذشته و ناامید شدن چاره نیست و در این یک بار زیستن باید از هر لحظه برای زندگی بهتر و انسان بودن بهره جست و لذت آن را در کنار انسان های دیگر برد‌
سارا رحیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲
اولش که شروع به خواندن کردم به نظرم کتاب بدی میامد اما هر چه بیشتر جلو می روم بیشتر ازش خوشم میاد و باعث ایجاد حس سرزندگی میشه درونم کتاب باعث میشه تو تصمیمات زندگی بیشتر دقت کنید و حسرت گذشته رو نخورید و هر روز رو فرصتی ارزشمند ببینید
زهرا
۱۴۰۳/۱/۵
نپسندیدم، هرچند هم فرم خوبه هم محتوای اصلی (برخی محتوای فرعی بسیار دلزده‌ام کرد) اما باز هم کتابی نیست که به کسی توصیه‌اش کنم و یا حس کنم با مطالعه‌اش چیزی بر من افزوده شده. الهام بخشم نبود برخلاف بعضی نظرات.
sara shokrollahi
۱۴۰۲/۱۱/۷
اول ایراداشو بگم، خیلی جاها توضیح اضافه داده، و افت و خیز زیادی نداره
محسناتشم اینه که دید آدم رو به زندگی عوض میکنه، جوری که آدم قدر زندگیش رو بیشتر میدونه. به نظرم هرکس یه بار باید این کتابو بخونه.
بیتا
۱۴۰۳/۲/۴
تقریبا تا وسطای کتاب یکم خسته کننده ست ولی بعدش هیجان داره و آدم دوس داره زودتر تمومش کنه. داستان قشنگی هم داشت. کتابی که در عین حال که غمگینه، خوشحالی هم همراهش هست.
Sima
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بسیار کتاب جالب و آموزنده‌ای بود و یک جورهایی بیان زندگی همه ما است، نورا شخصیت زیبا و ماجراجویی داره و این کتاب با دلایل منطقی میگه که نباید به گذشته اهمیت داد
حسن داودابادى
۱۴۰۲/۱۱/۵
داستانی عالی برای کسانی که فکر میکنند اگر شغل دیگری انتخاب کرده بودن حال و روز بهتری داشتن ویا اگر با شخص دیگری ازدواج کرده بودن اوضاعشون روبراه تر بود
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب کتابخانه نیمه شب

برای دریافت کتاب کتابخانه نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.