معرفی و دانلود کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟

عکس جلد کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟

کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟ حاصل تحقیق مفصل و هفت ساله حبیب احمدزاده درباره چگونگی نگارش بوف کور توسط صادق هدایت و حل المسائلی قاطع بر آن است.

آنچه دکتر حبیب احمدزاده در مورد صادق هدایت و به ویژه بوف کور پژوهش کرده‌اند، پیش از ایشان در تحقیقات قبلی بوف کور هرگز وجود نداشته است. همواره این پرسش برای بسیاری مطرح بوده که صادق هدایت چگونه می‌اندیشیده که داستانی چون بوف ‌کور را نوشته یا این که در ذهن او چه می‌گذشت که بوف کور حاصل آن شده است.

با آن‌که بیش از نیم قرن از مرگ صادق هدایت می‌گذرد، تاکنون جوابی درخور و منطقی برای این پرسش داده نشده و با این که تفاسیر بسیاری در مورد این کتاب نوشته شده، لیکن با خواندن آن‌ها، خود را در جهانی هزاران بار گنگ و پیچیده‌تر از دنیای تصوری خویش از بوف کور می‌یابیم. می‌توان گفت تا وقتی که پاسخی درخور برای چنین سؤالاتی یافت نشود، ادبیات داستانی ایران همچنان در مقابل سدی عظیم به نام بوف ‌کور، زانو زده و متوقف خواهد ماند.

بعضی افراد هدایت را همچون شیطان مجسم می‌دانند که کتاب‌هایش را باید سوزاند، در موردش نباید هیچ‌ بحثی کرد، کتاب‌هایش را نباید تجدید چاپ کرد، کتاب‌هایش را باید سانسور کرد و... از سوی دیگر، عده‌ای نیز به هدایت نگاهی ماورایی دارند و قدیس‌وار ‌هر‌ گونه نگاه زمینی و منطقی‌ به او را بر‌ نمی‌تابند. این نوشتار قصد دارد بی اعتنا به این رویکردها، فقط با استفاده از روش نقد تکوینی و جست‌وجو در روابط بینا‌ متنی، به درک آثار هدایت با تمرکز بر داستان بوف ‌کور کمک کند.

در بخشی از کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد می‌خوانید:

تأثیر و تأثر هنری به دو شکل کلی صورت می‌پذیرد: در‌ زمانی و هم‌زمانی. متن‌ها به دو صورت با هم مرتبط می‌شوند و بر همدیگر تأثیر می‌گذارند؛ بدین‌ صورت که یا یک متن گذشته بر متن حاضر تأثیر می‌گذارد یا دو متن حاضر بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. از طرفی، این تأثیرات به دو شکل ممکن است: به طور مستقیم یا به طور غیرمستقیم. به عبارت دیگر، یک متن میراث‌ دار تمام متن‌های پیشین خود است و ویژگی خود را مرهون تمام متن‌هایی است که همانند پیشینیان خود گذشته آن‌ها را در خود دارد. بر همین اساس، باید تأکید کرد هنگامی که سخن از بینا متن میان‌ فرهنگی می‌شود، نباید فقط به متن یا متن‌های مستقیم پیشین آن توجه کرد، بلکه باید تمام نسل‌های متن‌های پیشین را نیز بررسی کرد. حال با توجه به این مطالب می‌توان گفت: «هر متنی بینا فرهنگی است.» به عبارت دیگر، هر متنی، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم، متأثر از متون دیگر فرهنگ‌ها بوده است. گرچه رابطه میان‌ فرهنگی در متن‌های ادبی هنری از دیر‌باز وجود داشته است، در قرن بیستم، با ویژگی‌هایی که گفته شد، روابط میان‌ فرهنگی متن‌ها گسترده‌تر و بیشتر شده است. همچنین گفتنی است هیچ متنی به یک فرهنگ واحد تعلق ندارد. به عبارت دیگر، بینا متنیت درون‌ فرهنگی ناب و خالص وجود ندارد و هر متنی به نوعی متأثر از فرهنگ‌های پیشین بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه چاپ دوم
مقدمه چاپ اول
قبل از تحقیق
روز‌ شمار زندگی صادق هدایت
بررسی نگارش آثار تا بوف کور
پاریس و حلقه گمشده؟
روابط بینا‌متنی و عناصر میان ‌فرهنگی در هنر
کشف روابط بینامتنی در دراکولا و بوف کور
سینمای اکسپرسیونیستی در دهه 1920
دراکولا پدیدار می‌شود
خصوصیات خون ‌آشام استوکر
تأثیر پذیری هدایت از دراکولای نوسفراتو
تأثیر پذیری هدایت از یک فیلم دیگر (گولم/ غلام)
بررسی دقیق تر تأثیرپذیری‌ها‌
آخرین سند
عروسک پشت پرده و فیلم عروسک
تأثیر فرهنگ هند در داستان های هدایت
یادآوری از متن بوف کور
داستان نوشته ‌شده دیگر هدایت در هند
ریشه‌های ایرانی شخصیت‌های خونخوار و آثار هدایت
شهر ری، هدایت، و بوف ‌کور
نام ری و وجه تسمیه آن در گذشته
تأثیر عشق در زندگی هدایت و آثارش
قبل از کلام آخر
یک کولاژ فکری
درباره داستان‌های طلب آمرزش و مسخ
پیام هدایت
بعد از تحقیق
مأمور از خون گذشته
منابع
فیلم‌شناسی
فهرست اعلام و اصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-03-0415-7
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟

matin amoozegar
۱۳۹۸/۳/۱۵
این کتاب، حقیقتا کتاب پربار و خوبی است و اطلاعات ارزشمندی را در قیمتی پایین به ارزه گزاشته است. به کسانی که راجب آثار صادق هدایت و زندگی ایشون مطالعاتی داشتند توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونند
امیرحسین اقبالی
۱۴۰۱/۹/۲۷
بوف کور کتابی خیلی حائز اهمیتی هست واقعا در میانه‌های کتاب حس میکردم این قلم داستایوفسکی هست نه صادق هدایت این کتاب هم تحلیلی قشنگی رو از بوف کور ارائه میده
mohammad mahmoudi
۱۴۰۲/۴/۹
کتاب بسیار عالی هستش، به کسانی که دنبال کشف رمز و اسرار کتاب بوف کور هستند، توصیه می‌کنم حتما این کتاب را بخوانند.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟

برای دریافت کتاب کد ۲۴ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.