معرفی و دانلود کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

عکس جلد کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت، داستان کرم ابریشمی است که برای پروانه شدن عجله‌ی زیادی دارد و نمی‌تواند دو هفته برای آن صبر کند. راس بوراک، نویسنده‌ی این اثر، در مجموعه‌ای چهار جلدی که شامل این کتاب است، سعی می‌کند کودکان را با مهارت‌های مهمی همچون، صبر، پشتکار، فردیت، همکاری و... آشنا کند. کتاب نامبرده موفق به دریافت افتخارات و جوایزی زیادی از جمله جایزه‌ی کتاب کودکان کارولینای شمالی در سال 2020 شده است.

درباره‌ی کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت (The Very Impatient Caterpillar) از جایی شروع می‌شود که کرم ابریشم کوچکی برای این‌که تبدیل به پروانه شود، دور خودش پیله می‌سازد و می‌خواهد هر چه زودتر پرواز کند. او طاقت ندارد تا برای پروانه شدن دو هفته صبر کند؛ برای همین شروع می‌کند به اعتراض کردن و سؤال پرسیدن از کرم‌های ابریشم دیگری که نزدیکش هستند و با آن‌ها درباره‌ی زمان زیادی که باید تحمل کند صحبت می‌کند. در ادامه، او که خیلی با خودش کلنجار رفته، تلاش می‌کند صبر کند و کم‌کم موفق می‌شود که عجول بودنش را کنار بگذارد. در نهایت، او بعد از دو هفته، بالاخره به شکل یک پروانه‌ی زیبا و رنگی از پیله بیرون می‌آید و می‌تواند پرواز کند.

معرفی و دانلود کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

راس بوراک (Ross Burach) نویسنده‌ای است که توانسته با داستان‌سرایی‌های هوشمندانه و استفاده از لحنی طنزگونه و حس شوخ‌طبعی، نکات مهمی را به مخاطب منتقل کند. او دیالوگ‌های این کتاب را به شیوه‌ای ساده، اما طنزآمیز و خواندنی نوشته تا کودکان در عین خنده و شادی، مفاهیمی مانند صبر و حوصله را بیاموزند. بوراک در بخش دوم این کتاب به نام «پروانه‌ای که دست از تلاش بر نداشت»، ماجرای کرم ابریشمی که حالا پروانه شده را روایت می‌کند که آرزو دارد بتواند با پروانه‌های دیگر در ارتفاعات پروانه کند؛ اما در این مسیر با موانع و مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

تصویرسازی‌های موجود در کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت، یکی از نقاط قوت کتاب محسوب می‌شود. چراکه علاوه بر هماهنگی زیاد با متن و دیالوگ‌های کتاب، موجب سرگرمی و لذت‌بردن کودکان می‌شود و آن‌ها می‌توانند با شخصیت اصلی داستان و میل او برای رفع سریع خواسته، هم‌ذات‌پنداری کنند. بوراک، علاوه بر نویسندگی این کتاب، تصویرگری آن را نیز بر عهده داشته است. او سعی دارد با استفاده از تصویرهای جذاب، ارتباط نزدیک‌تری با کودکان برقرار کند.

به‌طورکلی، کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت، کتابی است که به روش غیرمستقیم، اما خلاقانه، در پی آشنایی کودکان با درس‌های ارزشمندی مانند صبر، شکیبایی، پشتکار و... است. این کتاب می‌تواند برای بازی و بلندخوانی با کودکان در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی کاربرد داشته باشد. چرا که آموزش به کودکان از طریق بازی، تخیل آن‌ها را تقویت می‌کند و اجازه می‌دهد با مهارت‌های فردی، اجتماعی، عاطفی، شناختی و فیزیکی و... به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و تعاملی، آشنا شوند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

راس بوراک نویسنده‌ی خلاقی است که سعی دارد با شوخ‌طبعی، موضوعات اجتماعی و عاطفی را با کودکان در میان بگذارد. او مجموعه‌ی کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت (The Very Impatient Caterpillar Series) را با هدف آموزش مفاهیم و مهارت‌های مهم زندگی مانند صبر، پشتکار، اعتمادبه‌نفس و...به کودکان نوشته است. «کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت»، «پروانه‌ای که دست از تلاش برنداشت»، «شب‌ به‌خیر، پروانه» و «راه را برای پروانه باز کنید» در این مجموعه قرار دارند و هرکدام به چند مفهوم مهم می‌پردازند.

جوایز کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

  • فینالیست جوایز کتاب انتخابی کودکان در سال CBC 2018
  • جایزه‌ی کتاب کودکان کارولینای شمالی در سال 2020
  • نامزد اولیه‌ی جایزه‌‌ی الماس آرکانزاس در سال 2021
  • موفق به دریافت جایزه‌ی Gryphon در سال 2020
  • و...

نکوداشت‌های کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

  • بوراک داستان خود را از طریق دیالوگ‌های شیرین، استفاده از تصاویر زیبا و جذاب و با جزئیات خنده‌دار روایت می‌کند. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت کتاب جذابی است. (خبرنامه‌ی مرکز کتاب‌های کودکان)

کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت، مناسب چه کسانی است؟

کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت مناسب کودکان 3 تا 9 سال و علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان است.

در بخشی از کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت می‌خوانیم

خُب، حالا چی؟
پیله‌ی خودت رو درست کن دیگه!
پیله؟
درسته. درسته. می‌دونم چی می‌گی.

چی‌چی شد؟
چطوری این کار رو کردی؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت
نویسنده
مترجمشکیبا غیاثی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7437-73-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت

برای دریافت کتاب کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.