معرفی و دانلود کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر

عکس جلد کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر

هدی موتورچی در کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر به معرفی این شهر تاریخ‌ساز و جاذبه‌های مذهبی و فرهنگی آن از زمان پیدایش تا دوران معاصر پرداخته و نقش اسلام را در شکل‌گیری یادمان‌های برجسته‌ی خرمشهر بیان کرده است.

درباره‌ی کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر

خرمشهر، شهری‌ست که در طول تاریخ ناملایمات بسیاری را بر خود دیده، اما همچنان درخشان و باشکوه باقی مانده تا بستری برای رشد شخصیت‌های برجسته‌ی دینی و تاریخی باشد و شیعیان و معتقدان بااخلاص را در خود پرورش دهد.

در کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر، نوشته‌ی هدی موتورچی، درباره‌ی اوضاع طبیعی این شهر و نحوه‌ی شکل‌گیری آن خواهید خواند و اطلاعات مفیدی درباره‌ی موقعیت جغرافیایی خرمشهر، موقعیت استراتژیکی و اهمیت تجاری آن و تغییرات شهر در زمان پیدایش اسلام به دست می‌آورید.

هدف از تدوین این کتاب، معرفی آثار و یادمان‌های مردمان شریف و شخصیت‌های دینی خرمشهر است تا یاد و نام آن‌ها همواره در تاریخ ماندگار شود. کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر را انتشارات شهرسازی منتشر کرده و علاقه‌مندان به تاریخ شهرها می‌توانند از خواندن آن بهره ببرند.

کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تاریخ تشیع و دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های تاریخ و ادیان و مذاهب و همچنین علوم اجتماعی از جمله مخاطبان این اثر هستند. به‌علاوه این کتاب اطلاعاتی درخصوص وضعیت خرمشهر در جنگ تحمیلی ایران و عراق در اختیارتان قرار خواهد داد.

در بخشی از کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر می‌خوانیم

قدمگاه امام رضا (علیه السلام) از زمانی بنا گردید که امام هشتم، علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در اواخر سال 611 هجری قمری به دستور مأمون عباسی و به تدبیر فضل بن سهل از مدینه منوره به مرو پایتخت بنی‌عباس فراخوانده شد. شیخ صدوق متوفی سال 685 هجری قمری، در عیون‌الخبار الرضا (علیه السلام) به اسنادی چند از رجاء بن ابی ضحاک روایت کرده است که: «مامون مرا فرستاده تا حضرت رضا (علیه السلام) را از مدینه به مرو آورم و امر کرده است آن حضرت را از بصره و اهواز و فارس به سوی مرو حرکت دهم و از طریق کوفه و قم نبرم»، آگاهی مأمون از تشیع مردم کوفه و قم مانع از حضور حضرت امام رضا (علیه السلام) در آن سامان گردید زیرا مأمون عباسی می‌ترسید که شور و هیجان مردم مانع از حرکت امام به سوی مرو گردد. به همین جهت مأمون به فرستادگان خود دستور داد که امام و گروهی از خاندان علوی همراه او را از بصره، اهواز و فارس به سوی مرو حرکت دهند.

حضرت امام رضا (علیه السلام) چون سرانجام این سفر را می‌دانست، پس از وداع با خانواده خود و مرقد رسول (صلى الله علیه و آله)، حضرت امام جواد (علیه السلام) را به جانشینی برگزید. پس از آن کاروان امام در اوایل 615 هجری قمری بعد از زیارت خانه خدا، با شکوه و جلال فراوان به سوی بصره روان گردید. قافله‌ی امام رضا چون به بصره رسید، به وسیله کشتی و از راه آبی بصره به سوی «بیان» (محمره) رهسپار شد و سپس از طریق خشکی از «بیان» گذشته به سوی «عبادان» (آبادان) و از آن‌جا به سوی اهواز حرکت نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: خرمشهر در پویه‌ی تاریخ
فصل دوم: خرمشهر در عهد اسلامی تا دوره‌ی قاجاریه
فصل سوم: خرمشهر در عهد معاصر
فصل چهارم: تشیع و نمادهای شیعی در خرمشهر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-96861-7-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر

برای دریافت کتاب کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه‌های تشیع در خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.