معرفی و دانلود کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان

عکس جلد کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان

کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان نوشته‌ی نیکی آر. کدی، به‌ بررسی‌ تاریخ‌، فرهنگ‌ و تمدن‌ حکومت قاجار و علل‌ سقوط‌ آن‌ از اوج‌ قدرت‌ به‌ ژرفای‌ تیرگی‌ و گمنامی‌ می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان:

نیکی آر. کدی (Nikki R. ‎Keddie) استاد برجسته‌ی تاریخ و عضو آکادمی علوم و هنرهای آمریکاست که در این کتاب صوتی اطلاعات جامع و کاملی از دوران‌ قاجاریه به‌ شما ارائه می‌کند، اطلاعاتی که سراسر دوران‌ سلطنت‌ این‌ خاندان و به‌ قدرت‌ رسیدن‌ رضاخان‌ تا زمان‌ عزل‌ حتمی قاجاریه‌ از سلطنت‌ را در بردارد. نیکی آر. کدی، نویسنده‌ی این کتاب برجسته در حال حاضر 16 کتاب تالیف یا ویرایش کرده که اغلب آن‌ها در مورد تاریخ ایران است.

کتاب صوتی ایران‌ دوران‌ قاجار و برآمدن‌ رضاخان‌ (Qajar Iran and the rise of Reza Khan) به بررسی یکی از رویدادهای مهم و تأثیرگذار تاریخ ایران یعنی عزل سلطنت قاجار می‌پردازد. هم‌چنین این کتاب صوتی درباره‌ی تاریخ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فکری و فرهنگی و نیز وضعیت اقلیت‌های قومی، مذهبی و زنان صحبت می‌کند.

دوران قاجاریه را بیشتر بشناسیم:

در قاره آسیا، کشور ایران، با تمدنی 2500 ساله شناخته شده و پادشاهان و سلسله‌های بسیاری را شاهد بوده است. قاجاریه یکی از سلسله‌هایی است که تاثیر به سزایی در تاریخ این کشور گذاشته و از سال 1174 تا 1304 حدود 130 سال توانسته بر این کشور سلطنت کند. کشور ایران در زمان سلطنت قاجار دوران سختی را سپری کرده؛ گاهی این سلطنت پیشرفت‌های درخشانی داشته و گاهی نیز زیان‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورده است. گذر از جامعه و فرهنگ ایرانی پیش از مدرن به توسعه نوین ایران در این دوران اتفاق افتاده است.

در قسمتی از کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان می‌شنویم:

«تغییرات و آشفتگی‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران قرن نوزدهم، که سلطه‌ی روبه‌رشد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای غربی، به‌ویژه روسیه و انگستان، تا حدی سبب آن بود، با سیاست‌های حکومت کوچک‌ترین تطابقی نداشت و باعث آغاز دشمنی فزاینده نسبت به حکومت و نسبت به خارجیانی که نفوذ و سلطه‌ی خود را بر ایران گسترش می‌دادند، گردید. آشفتگی‌های اقتصادی این موارد را شامل می‌شد:

- جایگزینی کالاهای صنعتی وارداتی به جای بسیاری از محصولات دست‌ساز داخلی و در نتیجه گسترش بیکاری.
- تبدیل کارکنان صنعت قالی‌بافی، که در غرب بازار پررونقی داشت، به کارگران مزد بگیری که اغلب با شرایط بد و دستمزد پایین مجبور به کار بودند.
- ....»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
5 دقیقه
پیشگفتار
30 دقیقه
فصل اول: گرایش‌های اصلی در تاریخ و فرهنگ ایران - بخش اول
22 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
21 دقیقه
فصل دوم: سلسله‌ی قاجار: دوران اولیه 1231 - 1175 - بخش اول
24 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
30 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
22 دقیقه
فصل سوم: سیاست و جامعه‌ی ایران 1269 - 1231 - بخش اول
24 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهارم: شورش و انقلاب 1239 -1269 - بخش اول
27 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
24 دقیقه
فصل پنجم: از جنگ جهانی تا کودتا 1299 - 1293 - بخش اول
28 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل ششم: رضاخان: از کودتا تا تاجگذاری 1304 - 1299 - بخش اول
24 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
18 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان

آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۸/۲۱
هنگامی که رضاخان به قدرت رسید تمامی شاهزاده‌های بی لیاقت و بانیان قراداد ۱۹۱۹ را دستگیر کرد از جمله نصرت الدوله فرمانفرما و پدرش و تعداد زیادی از اعضای خانواده آن‌ها که آنقد زیاد بودند شمارش انها واقعا کار راحتی نبود. تمام عموزاده‌ها و عشیره‌های پرجمعیت قجری در زندان رضاشاه محبوس و محکوم به مرگ رضا شدن. شاه تمام قبایل وحشت پراکن و خودمختار بختیاری را منکوب نمود و حتی در سال ۱۳۰۴ و شیخ‌خزغل را به پایتخت دعوت و سپس سربه نیست نمود.
اما به واسطه باج بسیار سنگینی که فرمانفرمای بزرگ به رضاه شاه داد او و سایر عشیره قجری را بخشید. و حتی فردی مانند نصرت الدوله را وزیر دارایی کرد. با این وجود کینه شاهان پهلوی سال‌های سال بر دل این قجرزاده‌های اشراف بماند زیرا نه تنها سلطنت آن‌ها را ربوده بود و نه تنها املاک آن‌ها را می‌گرفت بلکه تمام هزینه‌هایی که صرف قرادادهایی مانند ۱۹۱۹ شده بود را تا کوچکترین موارد از انها مطالبه نموده بود و مجبورشان کرده بود همه را از کیسه خود بپردازند.
در حکومت رضا شاه بال و پر شاهزاده‌های حکومت قجری چیده شده بود. 《محمد مصدق》 زندانی و تبعید شده بود؛ قوام‌السطنه و حشمت‌الدوله هر دو در خانه تحت نظر بودند؛ تقی زاده وزیر دارایی که امتیاز پرمنفعت ۱۹۳۳ را امضا کرده بود به لندن فرار کرده بود. و محمد حسین میرزا به پاریس رفته بود؛ 《محمد مصدق》 هیچگاه کینه دودمان پهلوی را از سینه بیرون نکردد. هیچکس به اندازه 《محمد مصدق》 و 《مظفرفیروز》 علیه حکومت پهلوی اقدام نکرد و پایه‌های آن را نلرزاند. 《محمد مصدق》 در سال ۱۳۳۲ در پی وارگونی حکومت،   شاه را از کشور بیرون کرد و تا حد زیادی هم به هدف خود نزدیک گشت. اما در نهایت موفق به این کار نشد...
احمد راستگار
۱۴۰۰/۱/۲۷
کتاب خوبی بود و راوی هم خوب بود. ولی از بس تاریخ و قرارداد و اسم داشت که آدم قاطی میکنه. تا بیام تاریخ میلادی و شمسی و اسمها و علل و عوامل رو کنار هم بچینم سطرها رفتن. نویسنده حداقل میتونست در بعضی موارد مهم تاریخ مقارن با شمسی رو بگه. رویدادها پشت سرهم و به خاطر سریع گذشتن، پشت سرهم هستن و این کمی ریتم مطالب رو گم میکرد. اینطور کتابها رو برای به خاطر سپاری و چیزی یاد گرفتن رو باید یکی دوبار خواند تا حلقه مطالب دستت بیاد. در کل خوب بود. مرسی از کتابراه و خانم گوینده که صداشون با کتابهای تاریخی به هم میاد.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۵/۲۳
کیفیت صدا، ضبط و انتخاب موسیقی عالی. محتوا ارزش گوش دادن دارد. نسبت به خیلی از کتب مرتبط با این بخش از تاریخ ایران دیدگاه نسبتا بی طرفانه ای دارد. ادبیات تاریخی و غیر ژورنالیستی: و در واقع بدون حب و بغض! چیزی که متاسفانه در نوشته های برخی تاریخ نویسان داخلی رعایت نمیشود و روایات تاریخی را آلوده به مدح و ستایش یک شخصیت و ذم و تقبیح شخصیتی دیگری می کنند.
مجتبی محمودی
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
بسیار بسیار کلی گویی از تاریخ معاصر بود و بیشتر به صورت تیتروار به وقایع مهم اشاره کرد که البته اون هم تا حدودی با سانسور بود.
این کتاب برای کسایی که میخوان بدونن قاجار کدوم دوران بوده، پادشاهاش کیا بودن و بعد کی پادشاه شده و از این مدل مطالب تیروار، بد نیست.
اما کسی که تاریخ رو با جزئیات دنبال میکنه اصلا خوب نیست.
Mazyar Abbasi
۱۳۹۹/۵/۲۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه زحمتکشان و دست اندرکاران، گوینده خیلی با شتاب میخونه و شنونده نمیتونه تمرکز کنه رو گفته هاش، انگاری داره واسه خودش میخونه من که پول دادم خریدم ولی اصلا لذت نبردم، و فقط دو فصل رو گوش کردم. این دومین کتابه که با صدای ایشون من نصفه رها کردم.
عقیل عقیلی
۱۳۹۹/۲/۴
کتاب ایراداتِ جزئی داره به نظرم، حشاشین، حشیشیون نبودن به اون معنیِ حشیش کِش، بلکه داروفروش و داروفروشی هم، هم معنی هست با حَشَشین... نکات ریز دیگه‌ای هم راجع به مزدک بیان میشه در بینِ متن که به نظرم تأمل برانگیزه و خام دستانه نوشته شده اما صداگذاری و آهنگ و هماهنگی خوب بود 👌🏻خسته نباشید
Mosayeb Torabi
۱۴۰۰/۶/۲۴
جالب و شنیدنی
برای همه ما‌ها واجبه که از تاریخ خودمون مطلع باشیم.
مخصوصا لازمه ظهور و وجود کسی مثل رضاخان علیرغم دیکتاتور ماب بودنش در آن زمان و خیانت‌ها و روباه صفت بازی‌های دول استعمارگر غربی علی الخصوص انگلستان در اون دوران.
حسین عباسی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
چقدر حسرت میخوره آدم نه برای گذشته بلکه برای امروز که تاریخ عیناً داره تکرار میشه و‌ای کاش و صد‌ای کاش که مردم ما تاریخ و مطالعه میکردم به قول اون جمله‌ی معروف ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار آن خواهد بود.
یلدا حسین زاده
۱۳۹۹/۲/۹
من طرفدار کتابهای تاریخی هستم. صدای بی‌نظیر خانم اکرم پریمون این کتاب را کامل کرده است. لطفا کتاب خواجه تاجدار را هم با صدای خانم اکرم پریمون در لیست تهیه قرار دهید.
hossein azizvand
۱۳۹۹/۱/۱۳
کتاب‌های صوتی به خاطر اینکه تو گوشیه همه جا می‌تونیم گوش کنیم از دست اندر کاران این مجموعه بزرگ که زحمت زیادی کشیده‌اند سپاسگزارم
Leila Behzadi
۱۴۰۱/۹/۲۰
برای من که تاریخ نخوندم اما به تاریخ علاقه دارم
خوب بود و به اطلاعاتم اضافه شد، اما برای کسی که اطلاعات دقیق تری میخواد باید کتاب‌های دیگه‌ای مطالعه کنه
بابک شیدایی
۱۴۰۱/۱/۱۴
جالب بود. اقدامات ارزنده رضا شاه رو به کلام کشیده. ولی از دیکتاتوری و قتل‌هایی که مرتکب شده رو صحبتی نکرده. یه جورایی شاید مثبت نشان داده شده شخصیت رصا خان
زهرا بابایی
۱۴۰۰/۶/۱۴
کتاب خوبی بود درعین حال اصطلاحات سختی هم داشت گوینده هم که خیلی مهمه خوب بود خیلی دوست دارم آیندگان بی‌طرفانه وبی غرض در مورد بعداز انقلاب جمهوری اسلامی بنویس.
ناصر منصورزاده
۱۳۹۹/۴/۱۱
سلام، عمده‌ترین مزیت این کتاب نحوه خواندن صحیحو صدای رادیو فونیگ خواننده کتاب ونیز انتخاب کتابهایی است که در لیست کتابراه وجود دارد، موفق باشید
رویا امیری
۱۴۰۱/۹/۱۴
کتاب خوبی بود ولی راوی خیلی سریع میخوند و نمیشد تمرکز کرد و با دقت توجه کرد خیلی ممنونم از اینکه صوتی بود و راحت میشد همه جا گوش کرد
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان

برای دریافت کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.