معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!

چیپ هیث و دن هیث در کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم! (میکروکتاب)، به شما می‌گویند که چگونه تغییرات و دگرگونی‌های بزرگی در زندگی‌تان ایجاد و سپس آن‌ها را به عادت‌هایی ماندگار تبدیل کنید و چگونه کارمندان‌ خود را برای حرکت به سمت موفقیت سوق دهید.

میکروکتاب صوتی تغییر (Switch) راهکارهایی به شما آموزش می‌دهد که بر پایه سال‌ها پژوهش علمی گردآوری شده و بسیار آسان و کاربردی است که بتوان از آن در شرایط، حوزه‌ها، کارها و جامعه‌های متفاوت استفاده کرد. در بعضی مواقع باید برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایمان دگرگونی‌هایی به وجود بیاوریم. به ویژه زمانی که کسب‌وکاری داشته باشیم. اما اغلب ایجاد دگرگونی به راحتی که گمان می‌کنیم پیش نمی‌رود. سرانجام یک هفته مشغول آن هستیم و پس از آن فراموشش می‌کنیم. راهکار چیست؟ زمانی که از تغییرات در سطح یک شرکت یا کسب‌وکار بحث می‌کنیم، در مورد انگیزه‌بخشی به بیش از 10 نفر می‌گوییم که به نظر عملی غیرممکن می‌آید.

چرا ایجاد دگرگونی‌ها، حتی هنگامی که دگرگونی به نفعمان است، دشوار است؟ ایجاد دگرگونی‌ها به این علت دشوار می‌باشد که همیشه یک شورش بنیادی میان ذهن منطقی که به منفعت بلندمدت مشتاق است و ذهن احساسی که لذت‌های زودگذر را برتر می‌داند، وجود دارد. برای اینکه بتوانید دگرگونی ایجاد کنید باید مسیری برای راضی کردن همزمان هر دو جنبه ذهن‌تان نمایان کنید. برحسب معمول بهترین مسیر برای انجام این عمل آن است که راه پیش‌روی هر دوی آن‌ها را به روشی روشن رسم کنید تا به جای این که هر کدام هدف‌های متفاوتی را پیش بگیرند، به صورت هماهنگ با هم کار کنند.

ذهن آدم‌ها از دو قسمت تشکیل شده:

1. ذهن منطقی که بر حسب معمول به دگرگونی مشتاق است و سود آن را می‌داند.
2. ذهن احساسی که با دگرگونی جنگ می‌کند زیرا رفتار کردن مانند گذشته برایش آسان‌تر است.

برای ایجاد دگرگونی پایدار در رفتار فردی یا در سطح یک شرکت 3 قدم لازم است:

1. ذهن منطقی را با معلوم کردن دقیق اینکه چه کارهایی باید انجام شود، مشغول کنید.
2. ذهن احساسی را با مزه کردن دگرگونی که قرار است در آینده اتفاق بیافتد وسوسه کنید.
3. برای راه پیش رو برنامه کاری رسم کنید و پیرامون را در سمت راحت‌تر شدن دگرگونی‌های مورد نظر، حاضر کنید.

این قالب به طرزی برنامه‌ریزی شده که برای اشخاصی هم که قدرت یا منبع‌های بسنده در اختیار ندارند، مناسب است. بعضی اشخاص با توجه به قدرتی که دارند می‌توانند راه‌شان را پیش ببرند. مانند مدیران عامل می‌توانند بخش‌های متفاوت شرکت را بفروشند، اشخاص را استخدام یا اخراج کنند، سیستم‌های تشویقی را تغییر دهند، گروه‌ها را با هم ادغام کنند یا کارهای دیگری از این مورد انجام دهند. بسیاری از ما چنین ابزارهایی در اختیار نداریم. هر چند این قالب می‌تواند خیلی مفید باشد ولی باید در نظر داشت که نمی‌توان آن را معجونی در اختیار گرفت که همه موارد را تصحیح می‌کند. نکته نخست این است که این قالب کمبودهایی هم دارند و مورد دیگر این است که همواره آن چیزی که شما می‌خواهید، چیزی نیست که دیگران هم بخواهند. مثلا امکان دارد بخواهید شیوه کار کردن دیگران را دگرگون کنید ولی آن‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که چگونه رفتار کنند. سرانجام به شما قول نمی‌دهیم که با بهره گیری از این قاعده، ایجاد دگرگونی راحت شود، تنها می‌توانیم بگوییم که با به ‌کار بردن این قاعده، ایجاد دگرگونی به کار راحت‌تری مبدل می‌شود.

چیپ هیث (Chip Heath)، در کالیفرنیا زندگی می‌کند و مدرس دانشکده کسب‌وکار هاروارد در شاخه‌های استراتژی و رفتار سازمانی است و به استارتاپ‌های زیادی کمک کرده تا استراتژی و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. او مقاله‌های ارزشمندی نوشته و دوره‌های تخصصی در حوزه رفتار سازمانی و مذاکرات استراتژیک برگزار می‌کند که طرفداران بسیاری دارد. او همچنین یکی از نویسندگان پرهوادار در فست کمپانی است.

دن هیث (Dan Heath)، نویسنده، روزنامه‌نگار و محقق است و با برادرش چیپ دو کتاب نوشته است. او به عنوان پژوهشگر در دانشکده کسب‌وکار هاروارد مشغول به کار است و مشاور شرکت‌هایی مثل فیلیپس و مایکروسافت است.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی تغییر می‌شنویم:

در بیشتر موارد چیزی که در نگاه اول مشکلی از سوی افراد در نظر گرفته می‌شود، درواقع مشکلی است که در محیط وجود دارد. برای ایجاد تغییر باید شرایط فیزیکی را به گونه‌ای مهیا کنید که تغییر به راحتی محقق شود. کاری کنید که عمل کردن به شیوه جدید، از عمل کردن به روش‌های قدیمی ساده‌تر شود. به این ترتیب افراد تشویق می‌شوند به سمت تغییر حرکت کنند.

هر زمانی که شرایط تغییر کند رفتارها هم تغییر می‌کند، در نتیجه محیط را به خوبی مهیا کنید اگر می‌خواهید افراد تغییر کنند یا باید مسیسر روشنی پیش روی‌شان قرار دهید یا انگیزه و عزم‌شان را تقویت کنید. به این ترتیب می‌توانید مسیر تغییر را به ساده‌ترین شکل ممکن پیش ببرید. باید یک مسیر سراشیبی برای افرادتان ایجاد کنید و آن‌ها را در آن هل دهید. موانع را از سر راه کارکنان‌تان بردارید و نشانه‌هایی در مسیر قرار دهید که به آن‌ها اعلام کند در حال نزدیک شدن به مقصدشان هستند. به طور خلاصه باید مسیر را برای آن‌ها ترسیم کنید.

دستکاری محیط برای شکل دادن به رفتار، کاری است که هر روز انجام می‌دهید: شرکت‌های راه‌سازی، علائم و چراغ‌هایی در جاده نصب می‌کنند که به شما کمک می‌کند در یک مسیر قابل‌پیش‌بینی و صحیح حرکت کنید. هنگامی که برای خرید به یک سوپرمارکت می‌روید متوجه می‌شوید بسته‌های شیر در انتهای فروشگاه چیده شده‌اند تا در مسیر رسیدن به آن‌ها وسوسه شوید چیزهای بیشتری هم بخرید. شرکت‌ها، دفترهای کاریشان را به صورت باز طراحی می‌کنند تا کارمندان تعامل بهتری با هم داشته و راحت‌تر همکاری کنند.

شرکت آمازون به خاطر سیستم ثبت سفارش با یک کلیک در وب‌سایتش مشهور شد. محاسبات نشان داده که ثبت سفارش با یک کلیک میلیاردها دلار به درآمد سالانه شرکت آمازون اضافه کرده است، چرا که سفارش با یک کلیک به مراتب ساده‌تر از گرفتن شماره تلفن است. آمازون کار کردن با سایتش را کمی ساده‌تر کرد و مشتریان به خوبی به چنین تغییری پاسخ دادند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
4 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
فصل اول: درگیر کردن ذهن منطقی با مشخص کردن دقیق اینکه چه کارهایی باید انجام شود
17 دقیقه
فصل دوم: تحریک ذهن احساسی به افراد کمک می‌کند تا درک کنند با محقق شدن تغییر چه شرایطی خواهند داشت
27 دقیقه
فصل سوم: مسیر پیش‌رو را ترسیم کنید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!
نویسنده،
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!

عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۳۰
تغییر کردن و بیرون آمدن از روتین سخت و چالش برانگیز است ولی اگر با دید باز و با نیت رشد و بهره وری بیشتر انجام بشه میتونه لذت بخش هم باشه، راهکارهای کتاب برای ب وقوع پیوستن این مهم جالب و قابل بکارگیریه
Farzad Sangari
۱۳۹۹/۷/۲۲
ای کاش به جای گنده نویسی یا اینکه مثل کتابای مدرسه تیکه تیکه کنه مبحث یا یجورایی تو همین مایه‌ها نبود
M.n
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
درود کتاب قابل تقدیره به شرط عمل کردن به مطالب آن تاثیرات مثبت زیادی در زندگی شاهد خواهید بود
محمدعلی نصیری
۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ممنونم از جمع آوری. مطالب زیبا عالی عالی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.