معرفی و دانلود کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو

عکس جلد کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو

کارل لایمر و والتر گزه‌ کین در کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو، موسیقی را به روشی متفاوت و کارآمد آموزش می‌دهند. آن‌ها بر اهمیت درک موسیقی به‌ جای حفظ نت‌ها و پیروی از تمرینات رایج تأکید دارند و به هنرجویان توصیه می‌کنند تا از طریق تقویت مهارت‌های شنیداری، پیشرفت کنند. در نهایت مطالعه‌ی کتاب حاضر، نه‌تنها به پیانیست‌ها بلکه به تمامی نوازندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از موسیقی داشته باشند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

درباره‌ی کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو

کارل لایمر (Karl Leimer) و والتر گزه‌ کین (Walter Gieseking)، از نامداران عرصه‌ی موسیقی‌اند. آن‌ها با همکاری یکدیگر به روشی برای تدریس موسیقی دست یافته‌اند که مسیر نوازندگی پیانو را متحول کرد. این روش در کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو (The Technique of Piano) معرفی شده است. اثر حاضر از زمان انتشار آن مورد توجه هنرجویان و اساتید موسیقی در سرتاسر دنیا قرار گرفته و تکنیک‌های پیشنهادی آن همچنان توسط مربیان، تدریس می‌شود.

از آن‌جا که هدف از نگارش این کتاب، توسعه‌ی شیوه‌های نوازندگی و دستیابی به بیانی منحصربه‌فرد است، نویسندگان به اهمیت گوش سپردن به موسیقی و درک آن تأکید می‌ورزند و اظهار می‌دارند که تقویت مهارت‌های شنیداری در نهایت منجر به تقویت تکنیک‌های نوازندگی خواهد شد. در نتیجه، نیازی نیست که همه‌ی تمرکز را بر روی تقویت انگشتان بگذارید؛ چرا که تنها با درک درست موسیقی، می‌توان به نوازنده‌ای چیره‌دست بدل شد.

به باور نویسندگان، گوش سپردن به ساز زدن خود، روشی انتقادی است که فرایند یادگیری را سرعت می‌بخشد و درک عمیق‌تری به نوازنده القا می‌کند. به این خاطر که نواختن بی‌تمرکز و سهل‌انگارانه، ثمره‌ای نخواهد داشت. آن‌ها معتقدند که گوش سپردن، حساسیت هنرجو را نسبت‌ به ظرافت‌های نوازندگی بالا می‌برد و بدین صورت در بهبود تکنیک‌های او تأثیر می‌گذارد.

کتاب پیش‌رو، دو جلد از کتاب‌های کارل لایمر و والتر گزه‌ کین را شامل می‌شود که هر دو در راستای معرفی و توسعه‌ی روش‌های نوازندگی تدوین شده‌اند. بخش ابتدایی آن به تقویت مهارت‌های نوازندگی پیانو پرداخته. نویسندگان در این قسمت به هنرجو توصیه می‌کنند که پیش از اقدام به نواختن، قطعه را بی‌صدا برای خود بخواند. به باور نویسندگان کتاب، این شیوه به نوازندگان کمک می‌کند تا یک قطعه‌‌ی موسیقی را به مثابه‌ی ساختاری منسجم ببینند. همچنین لازم به ذکر است که این شیوه با روشی که هنرجو طی آن، اثر هنری را به‌‌عنوان مجموعه‌ای از نت‌ها حفظ می‌کند در تضاد است. این روش بر درک موسیقی تأکید دارد. قسمت ابتدایی کتاب با توضیح و تشریح مباحثی نظیر اتود، آکوردهای شکسته، تریل و... به پایان می‌رسد.

بخش دوم کتاب، به توسعه‌ی تکنیک‌های نوازندگی پیانو اختصاص دارد. این بخش شامل تمرینات متعددی است که خواننده را به سوی دریافت تمام‌وکمال مطالب هدایت می‌کند. درک ریتم، دینامیک، جمله‌بندی و تکنیک‌های پدال‌گیری شماری از مهم‌ترین مباحث این بخش‌اند. لازم به ذکر است که کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو به‌ نحوی نوشته شده که علاوه‌بر پیانیست‌ها، برای نوازندگان سازهای دیگر هم مفید باشد. براین‌اساس، تمامی هنرجویان رشته‌ی موسیقی می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های پیشنهادی کتاب پیش‌رو، مهارت‌های نوازندگی و درک موسیقی خود را تقویت کنند.

کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو اولین‌بار در سال 1972 منتشر شد. این اثر را انتشارات سوره مهر با ترجمه‌ی محسن الهامیان منتشر کرده است.

کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر خواندنی برای تمامی نوازندگان پیانو و کسانی که به دنبال فرصت مناسبی‌اند تا پیانو زدن را بیاموزند، مناسب خواهد بود. همچنین به اساتید موسیقی توصیه می‌شود مطالعه‌ی این کتاب و استفاده از تکنیک‌های پیشنهادی آن را از دست ندهند.

با والتر گزه‌ کین و کارل لایمر بیشتر آشنا شویم

والتر گزه‌ کین، پیانیست و آهنگساز آلمانی است که در سال 1895 در فرانسه متولد شده. او به‌ واسطه‌ی ظرافت‌ در نوازندگی به شهرت رسید. این ویژگی به‌خصوص در اجرای آثار «دبوسی» و «راول» بیش‌تر به چشم می‌خورد. والتر گزه‌ کین در سال 1956 در شهر لندن درگذشت.

کارل لایمر، معلم موسیقی و پیانیست آلمانی متولد سال 1858 است. او به‌ همراه والتر گزه‌ کین، روشی را در تدریس موسیقی پدید آورد که نوازندگی پیانو را دچار تحول کرد. کتاب‌های آموزشی آن‌ها، بارها تجدید چاپ شده و همچنان در اقصی نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارل لایمر در سال 1944 دیده از جهان فروبست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
بخش اول
مقدمه والتر گزه‌کین
فصل اول: اساس شیوه من در تربیت گوش موزیکال
فصل دوم: شاگرد تمرین را شروع می‌کند
الف) تمرینی از له‌بر و اشتارک
ب) انوانسیون دوصدایی باخ در دو ماژور
پ) انوانسیون سه‌صدایی باخ در دو ماژور
ت) سونات در Fa مینور، اوپوس 2 شماره 1 اثر بتهوون
فصل سوم: تفسیر طبیعی
فصل چهارم: اهمیت دادن به تمرین
فصل پنجم: مسائل خاص تکنیکی
الف) اتودها
ب) نواختن گام‌ها
پ) نواختن آرپژها
ت) نواختن آکوردها
ث) تریل
ج) راحتی در حرکت
بخش دوم: ریتم، دینامیک، پدال و دیگر مسائل نواختن پیانو
پیش‌گفتار
فصل اول: مقدمه و تعمق روی درک فکری آلماند از سوئیت فرانسوی باخ در می‌ماژور
فصل دوم: تکنیک با کار فکری
فصل سوم: ریتم
نکات آموزشی
دو تایی‌ها (کوپله)، چهار تایی‌ها (کوادرو پله) و غیره
ضرب بالا
سنکوپ
تمپو (اندازه سرعت)
فصل چهارم: دینامیک
فصل پنجم: انواع لمس
سقوط آزاد
پرتاب کردن و ضربه زدن
نوسان
چرخش
فشار
نکات کلی درباره لمس
وضع بدن هنگام نواختن
لگاتو
نون‌لگاتو، پورتومنتو، استاکاتو
استفاده از انواع لمس برای تمرین تکنیکی
اکتاوها، ششم‌ها و سوم‌ها
لمس برای نواختن پُلی‌فونیک و جمله‌بندی بخش‌ها
فصل ششم: جمله‌بندی
جمله‌بندی در هنر تفسیر
فصل هفتم: پدال
1. به‌کارگیری پدال برای به دست آوردن حجم صدایی (تُن)
استفاده از پدال برای جلورفت آکورد
به‌کارگیری پدال برای جلورفت گام دیاتونیک
به‌کارگیری پدال برای جلورفت گام کروماتیک
2. به کارگیری پدال برای کسب تأثیری لگاتو که با انگشتان تنها غیر ممکن است
استفاده از پدال برای آکوردها در پوزیسیون‌های مختلف
پدال‌گذاری آکوردهایی که از نظر هارمونی متفاوت هستند
استفاده از پدال برای نواختن موسیقی پلی‌فونیک
استفاده از پدال برای نهایت وسعت فضای انگشتان (ترانسکریپسیون)
3. به‌کارگیری پدال برای بیان شخصیت اختلاف‌های صدا
اختلاف در صدای تن‌های پدال‌گذاری‌شده و پدال‌گذاری‌نشده
استفاده از پدال برای رنگ‌آمیزی تُن
استفاده از پدال برای سنکوپ جهت نشان دادن ریتم
به‌کارگیری پدال چپ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو
نویسنده،
مترجممحسن الهامیان
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک964-471-664-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو

برای دریافت کتاب کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.