معرفی و دانلود کتاب کوزی

عکس جلد کتاب کوزی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوزی

استفانی پدرسون، نویسنده‌ی پرفروش، در کتاب کوزی مفهوم هوگه (Hygge) را به خوانندگان معرفی می‌کند که در مقابل تجمل‌گرایی قرار دارد. این مفهوم در عین سادگی و با استفاده از دو عنصر سادگی و دنج بودن، آرامش، زیبایی و آسایش را به خانه، محل‌کار و زندگی شما می‌آورد. پدرسون با معرفی هوگه به شما می‌آموزد که زمان بیشتری را به گذراندن در کنار عزیزانتان اختصاص دهید و محیط اطرافتان را به مکانی شادتر و راحت‌تر تبدیل کنید.

درباره‌ی کتاب کوزی

منطقه‌ی اسکاندیناوی واقع در شمال قاره‌ی اروپا، متشکل از کشورهای سوئد، نروژ، دانمارک، ایسلند و فنلاند است که اهالی‌شان خصوصیات و عادات مشترک زیادی دارند. اعتقاد به مفهوم هوگه یکی از این اشتراکات است که پیدایش آن به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد. همان‌طور که اطلاع دارید، زمستان‌های این منطقه بسیار سخت و طولانی هستند و کمبود نور طبیعی خورشید در آنجا احساس می‌شود. تحمل این وضعیت تنها با پیروی از سبک هوگه امکان‌پذیر بوده و مردم اسکاندیناوی به‌مرور به شادترین مردمان جهان تبدیل شده‌اند.

اگر بخواهیم معادلی فارسی برای این مفهوم در نظر بگیریم، شاید راحتی و یا دنج بودن، نزدیک‌ترین عبارات به آن باشند. استفانی پدرسون (Stephanie Pedersen)، نویسنده‌ی آمریکایی-دانمارکی در کتاب کوزی (American Cozy: Hygge-Inspired Ways to Create Comfort & Happiness) به شما می‌گوید که هوگه بیشتر یک حس است؛ حسی شبیه به نوشیدن یک لیوان چای داغ در ماگ مخصوص به خودتان در یک صبح سرد زمستانی، لم دادن روی کاناپه‌ی راحتی کنار شعله‌های شومینه و خواندن کتاب موردعلاقه‌تان درحالی‌که بیرون از پنجره‌ی اتاق نشیمن‌تان برف می‌بارد و عزیزانتان نیز در کنارتان هستند و یا رفتن در وان آب داغ پس از یک روز خسته‌کننده‌ی کاری و سپس یک خواب خوب و راحت با لباس‌های راحتی موردعلاقه‌تان.

معرفی و دانلود کتاب کوزی

در دنیای مدرن و ماشینی امروز، مدام در حال شتاب و عجله هستیم و در‌مورد آینده نگرانیم، اما مفهوم هوگه از اضطراب و نگرانی دور است و درست مقابل آن قرار دارد. هوگه دقیقاً همان چیزی‌ست که در شلوغی زندگی‌های امروز به آن نیاز داریم و از اجرایش پشیمان نخواهیم شد. استفانی پدرسون در کتاب راهنمای خود به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید از این مفهوم در طراحی فضای داخلی منزل، محل‌کار یا فضاهای دیگر خود بهره ببرید. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، هوگه در راحتی و آرامش جسمی و روحی خلاصه می‌شود و قطعاً همه‌ی ما خواستار چنین وضعیتی در منازل خود هستیم. روش‌های مختلفی برای اجرا و ایجاد فضاهای هوگه‌ای وجود دارد که در کتاب کوزی با آن‌ها آشنا خواهید شد.

به‌طور خلاصه استفانی پدرسون در این کتاب راهنما که تصاویری رنگی و جذاب نیز دارد، به بررسی سازمان‌دهی و دکوراسیون خانه و آشپزخانه، تجهیز فضاهایی برای هم‌نشینی با دوستان و اعضای خانواده، ایجاد یک فضای کاری شادتر و پربارتر و کاهش شلوغی و عجله پرداخته است. او همچنین به ما می‌آموزد که برای میزبان بودن و پذیرایی از مهمانان هرگز دستپاچه نشویم و احساس ناراحتی نکنیم، چراکه صمیمیت و راحتی بیشتر با مهمانان، فضای گرم‌تر و شادتری را ایجاد می‌کند.

نشر ترنگ کتاب کوزی را با ترجمه‌ی سمیه رشیدی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب کوزی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کلیه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و انرژی‌درمانی مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب کوزی می‌خوانیم

اسکاندیناوی‌ها مردمی سپاس‌گزار هستند. از آنجایی که آن‌ها تمایل دارند برای چیزهایی که دارند شکرگزار باشند، احساس نمی‌کنند که نیازی به جمع کردن بیشتر دارند. این در هسته هوگه است: از آنچه دارید لذت ببرید. در نقطه مقابل و متضاد این طیف، خانه‌های ما پر از انباشت اقلام است.

درهم‌ریختگی راحت نیست! شاید انبوهی از دفترچه تبلیغی لباس را روی میز ناهارخوری ریخته‌اند، یا ده‌ها بطری از محصولات مراقبت از مو را روی یک طاقچه کوچک وان حمام جمع کرده‌اند. یا شاید همیشه دو یا سه دسته از لباس‌های تا شده وجود داشته باشد که بین تخت و صندلی جابه‌جا می‌شود، زیرا قرار دادن آن‌ها در کشوی لباس‌های بچه‌هایشان کار زیادی می‌طلبد. یا تکالیف و کارهای هنری فرزندانشان باعث شده است که یخچالشان بیشتر شبیه تابلو اعلانات باشد تا یکی از وسایل آشپزخانه.

اولین کلید برای مقابله با بی‌نظمی این است که آن را شناسایی کنید.

وقتی در فضای خود استراحت می‌کنید، آیا دفترچه نُت‌های نامرتبی را که روی نیمکت پیانو افتاده‌اند، می‌بینید؟ یا مدادهای رنگی زیر میز ناهارخوری؟ ظروف در آبکش ظرف؟ اگر متوجه آن‌ها شده باشید، درهم‌وبرهم هستند.

هریک از ما رابطه متفاوتی با آراستگی و سازمان‌دهی داریم، به این معنی که چیزی که حتی نظر من را جلب نمی‌کند ممکن است برای شما به‌هم‌ریخته باشد. آیا فضای شما به نظر خودتان شلوغ است؟ اگر پاسخ منفی دادید، به فصل بعدی بروید. اگر پاسخی شبیه به شاید، گاهی اوقات، اغلب یا بله دادید، پس بیایید درهم‌وبرهمی خود را بکاویم و مهار کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آسایش: پایه و اساس آرامش
فصل دوم: این کار آسان است: موضوع اصلی، آرام بودن است.
فصل سوم: فضاهای دنج: جمع کردن به‌هم‌ریختگی
فصل چهارم: خانه‌های دنج: گرما در اطراف شما است.
فصل پنجم: سرگرمی دلپذیر: با هم بودن
فصل ششم: آشپزی دنج: راحتی در پشت میز
فصل هفتم: جشن‌های دلپذیر: تعطیلات و مناسبت‌های خاص
فصل هشتم: برنامه‌های راحت: چند‌ وظیفه‌ای بودن و سایر قاتل‌های آرامش
فصل نهم: کسب‌وکار راحت
فصل دهم: سبک دنج: شما در سادگی بهترین به نظر می‌رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوزی
نویسنده
مترجمسمیه رشیدی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-622-7741-73-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوزی

farahani
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خوشحالم که این کتاب رو تهیه کردم مفید بود راجع به اینکه چگونه آرامش رو به زندگی برگردانیم
هدی عزیزی
۱۴۰۲/۱۲/۱
به نظرم ترجمه‌اش خیلی روان نیست اگر ترجمه بهتر باشه کتاب کاربردی می‌تونه باشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کوزی

برای دریافت کتاب کوزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.