معرفی و دانلود کتاب کوه‌های ایران

عکس جلد کتاب کوه‌های ایران
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوه‌های ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوه‌های ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوه‌های ایران

کتاب کوه‌های ایران، تألیف بهروز چابک به معرفی طیف گسترده‌ای از منابع طبیعی ایران از جمله کوه‌ها، آبشارها، غارها، آب‌گرم‌ها، پیست‌های اسکی و ... می‌پردازد. کشور ایران به سبب موقعیت جغرافیایی خود، دارای کوه‌های فراوانی است. بیش از یک سوم اراضی ایران را کوه‌ها تشکیل می‌دهند و به همین دلیل آشنایی با این کوه‌ها علاوه بر بالا بردن اطلاعات عمومی، به‌صورت تخصصی برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوهنوردی مفید خواهد بود. کتاب کوه‌های ایران، علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعاتی پیرامون کوه‌های کشور ایران، به دیگر پدیده‌های طبیعی‌ که به نوعی با کوه‌ها مرتبط هستند نیز می‌پردازد. آبشارها، قلعه‌ها، غارها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و پناهگاه‌های کوهستانی، از دیگر عناوینی هستند که در این کتاب معرفی و بررسی شده‌اند. کتاب فوق هریک از عناوین را بر اساس استان تفکیک کرده و به‌صورت دانشنامه‌ای کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب کوه‌های ایران برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات پیرامون کوه‌های ایران و دیگر منابع طبیعی مرتبط با کوه‌ها، همچنین کوهنوردان و علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی مخاطبین این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب کوه‌های ایران می‌خوانیم

کوهنوردی مسئله‌ای است قابل تأمل و کوه عاشقی را می‌خواهد تا از ژرفای احساس گفتگو کند و از زبان پروانه‌ای که لذت وصل را در سوختن میان شعله‌های شمع می‌جوید و داستان‌ها بیان می‌کند.

میل و امید به پیروزی و مبارزه با دشواری‌ها و سرکشی‌ها و مهمیز کشیدن سرسختی‌های طبیعت، خواست فطری انسان‌هاست و سابقه‌ای دراز دارد و با عمر آدمی همگام است. عشق به ماجراجویی آدمی را به مقابله و رویارویی با مخاطرات وا می‌دارد و استقبال از خطر را در نهاد انسان تحریک می‌کند و سردارانی را به نام کوهنورد به میدان زورآزمایی گسیل می‌دارد. کوهستان سرشار از محبت و صفاست. در آن جا انسان با آسمان و برف و باد در هم می‌آمیزد و در اقیانوس آفرینش غرق می‌گردد و جز به ملکوت نمی‌اندیشد. غریزه‌ی انسان برای دستیابی به ناشناخته‌ها و پی بردن به مجهولات موهبتی است طبیعی و پا گذاردن به جایی که کس دیگری بدان دست نیافته، غلبه‌ای غرورآفرین بر دشواری‌ها و به مهمیز کشیدن طبیعت سرسخت خواست فطری انسان‌هاست. رضایت خاطر یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های کوهنوردی است، از علت‌های صعود به کوه، امید به پیروزی در اولویت نخست قرار دارد.

گام نهادن در راه هویت‌یابی، هویت‌بخشی و تدوین تاریخ کوهنوردی از اولین اقدام‌هایی است که می‌تواند در شناسایی ورزش کوهنوردی و توسعه‌ی آن نقش مؤثر داشته باشد.

کوه‌نوردی، بخشی از تجربه‌ی انسان در زیستن بر زمین است، چرا که بسیاری از منطقه‌های زمین کوهستانی است و آدمی برای گذر از این سرزمین‌ها به مهارت‌های ویژه نیاز داشته است تسلط بر این مهارت‌ها، انسان عادی را به «کوهنورد» بدل می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

بیوگرافی نویسنده کتاب
پیشگفتار
مقدّمه مؤلّف
کوه‌ها
قله‌های معروف و مشهور ایران
بلندترین قله‌های 31 استان ایران
قلعه‌ها
غارها
آبشارها
آب‌گرم‌های ایران
پیست‌های اسکی ایران
دریاچه‌های ایران
تالاب‌های ایران
دره‌های ایران
دیواره‌های سنگی ایران
کویرهای کشور
پناهگاه ها و جان‌پناه‌های کوه‌های ایران
بیوگرافی عظیم قیچی ساز و صعودهای افتخارآمیز ایشان
صعودهای برون مرزی عظیم قیچی ساز
تصاویر
فهرست منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوه‌های ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-600-486352-0
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوه‌های ایران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوه‌های ایران

برای دریافت کتاب کوه‌های ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.