معرفی و دانلود کتاب کوچه مرجانی‌ها

عکس جلد کتاب کوچه مرجانی‌ها
قیمت:
۳۲,۱۷۵ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچه مرجانی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچه مرجانی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچه مرجانی‌ها

در کوچه‌ای واقع در منطقه‌ای جنگ‌زده، زنانی در همسایگی هم زندگی می‌کنند که در کتاب کوچه مرجانی‌ها داستان پرماجرای زندگی‌شان را از زبان سپیده ابرآویز می‌خوانید و در جریان عاشقانه‌ها، خوشی‌ها و رنج‌های این شخصیت‌ها از روزهای نوجوانی‌ تا میان‌سالی و آستانه‌ی پیری قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب کوچه مرجانی‌ها

سپیده ابرآویز روایت خود را با روزهای بی‌رنگ کوچه مرجانی‌ها پس از محو شدن آخرین خاطرات آن و رفتن آخرین بازماندگانش آغاز می‌کند. روزهایی که ستاره، به عنوان راوی داستان، نظاره‌گر کوچه‌ای خالی از خاطره است که روزی زندگی در آن موج می‌زد. روزهایی که شکوفه، دوست دیرین ستاره، زنده بود و آدم‌ها در دل جنگ هم برای خودشان سرگرمی می‌تراشیدند. روزهای عاشقی و درددل‌های زنانه و حرف زدن از مردانی که ستاره و شکوفه رویای زندگی با آن‌ها را داشتند.

کتاب کوچه مرجانی‌ها روایتی از آدم‌های خسته از جنگ است که پشت سپری از خاطرات ریز و درشت پنهان شده‌اند و گاهی تنها نیروی محرک زندگی‌شان عشق و احساسی‌ست که در دل پنهان کرده‌اند؛ آدم‌هایی که به دنبال کمترین نشانه برای تداعی روزهای خوب گذشته‌اند.

رمان کوچه‌ مرجانی‌ها دارای زبانی مستحکم، نثری عاطفی و روایتی گفت‌و‌گومحور است. توجه به مسائل انسانی و پیامدهای اجتماعی جنگ در زندگی افراد از دیگر ویژگی‌های این اثر محسوب می‌شود. موضوعاتی چون مرگ، عشق و دوستی در این اثر با نگاهی واقع‌بینانه و در عین حال آسیب‌شناسانه به تصویر کشیده شده‌اند.

رمان کوچه مرجانی‌ها را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی و عاشقانه قرار داده است.

کتاب کوچه مرجانی‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های اجتماعی و عاشقانه می‌توانند این کتاب را که در بستر زمانی جنگ ایران و عراق روایت شده، مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب کوچه مرجانی‌ها می‌خوانیم

آذر نخواست یا نتوانست؟ گاهی فکر می‌کنم نخواست. زیبا بود و جوان. لب‌های بزرگ و چشم‌های درشتش واقعاً به سوفیا لورن شباهت داشت. زیبایی‌اش خیلی زود مردها را به خود جذب می‌کرد. زیبایی و جوانی یک فرصت است. آذر انتخابش این بود که فرصتش را از دست ندهد. حتماً فکر می‌کرد اگر روزهای جوانی را به بزرگ کردن من بگذراند بعدها پشیمان خواهد شد. شاید نگران بود که بودن من مانع عاشق شدنش باشد یا مانع یادگرفتن و جلو رفتنش.

حالا که جوانی را پشت سر گذاشته‌ام گاهی به او حق می‌دهم. اینجا که ما هستیم جوانی بزرگ‌ترین سرمایه یک زن تنهاست. تمام اتفاقات روشن در جوانی یک زن می‌افتد. هر روزش که برود می‌تواند به اندازه یک سال سرنوشتش را تغییر بدهد. باید فرصت‌ها را دریافت قبل از این‌که تنها سوال مردها این باشد که سنت چقدر است. قبل از اینکه موهای شقیقه‌هایت سفید شود و بخواهی یا نخواهی دیگر قدرت کار کردن و دویدن نداشته باشی. قبل از اینکه پوشیدن رنگ‌های شاد و رفتن به کافه و مهمانی و سینما برایت عیب باشد.

آذر به اندازه توان و شعورش سعی کرد جوانی‌اش را از دست ندهد. مرا به پدرم سپرد و رفت دنبال زندگی. رفت دنبال آرایشگری و گرفتن فال قهوه. دنبال درآوردن پول و استقلال. دنبال جبران عاشقی‌های نکرده و لحظه‌های هدر رفته.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچه مرجانی‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-622-208-016-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچه مرجانی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچه مرجانی‌ها

برای دریافت کتاب کوچه مرجانی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.