معرفی و دانلود کتاب کیک کرم

عکس جلد کتاب کیک کرم
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیک کرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیک کرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیک کرم

کتاب کیک کرم نوشته‌ی جون کارلیون ماجرای دختر نوجوانی به نام امیلی را روایت می‌کند. او که روحیه‌ای ماجراجویانه دارد، برای تعطیلات به خانه‌ی خاله‌اش می‌رود و این شروع یک داستان هیجان‌انگیز است. اثر حاضر ذیل مجموعه‌‌ی داستان‌های ونوشه به همت نشر چشمه به انتشار رسیده است.

دربار‌ه‌ی کتاب کیک کرم

کتاب کیکِ کرِم (Maggot Pie) اثر جالب و خواندنی جون کارلیون (Joan Carlyon) یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای به نام «مون استون» است که به طور خاص برای کودکان و نوجوانان هشت تا دوازده سال نگارش شده. هر یک از داستان‌های این مجموعه حاوی عنصر ماجراجویی و رازگونگی است و خط داستان قوی شاخصه‌ی اصلی مجلدهای آن به‌شمار می‌رود. کتاب نامبرده نیز از این ویژگی مستثنی نیست.

داستان کتاب کیک کرم از این قرار است: امیلی نوجوان کنجکاوی است که دوست دارد گره از هر معمایی بگشاید. او کارآگاه کوچکی است که سرش برای ماجراهای هیجان‌انگیز درد می‌کند. امیلی این بار برای تعطیلات تابستانی به خانه خاله‌اش در ابوتس‌بری رفته است. آنجاست که او با پسری به نام الکس آشنا می‌شود. او در خلال این آشنایی متوجه می‌شود الکس و مادرش جوی صاحب خانه‌ای وراثتی شده‌اند که پدربزرگ الکس برای آنها به ارث گذاشته است. با این حال، داستان از آنجا پیچیده می‌شود که پسرخاله‌ی جوی با کشیدن نقشه‌ای سعی دارد آنها را از ارث محروم و خانه را از چنگ الکس و مادرش خارج کند. امیلی و الکس دست به کار می‌شوند و با همکاری هم تلاش می‌کنند وصیت‌نامه‌ی اصلی پدربزرگ را پیدا کنند تا مانع عملی شدن نقشه‌ی شرورانه‌ی آرچی شوند. آیا آن‌ها موفق می‌شوند با همکاری یکدیگر این کار را انجام دهند و مانع از دست رفتن خانه شوند؟

ناشر اصلی این اثر اظهار می‌کند که کتاب کیک کرم برای دانش‌آموزانی با پیش‌زمینه‌های فرهنگی مختلف کاملاً مناسب است و هر کودکی با هر پیشینه‌‌ی فرهنگی در کلاس درس می‌تواند این کتاب را بخواند. لحن ساده و دلنشین نویسنده موجب می‌شود مخاطبان کتاب کیک کرم که عمدتاً از میان کودکان دوره‌ی دبستان هستند، به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

کتاب حاضر در هفت فصل نگارش و به همت نشر چشمه برای مخاطب کودک و نوجوان ترجمه و منتشر شده است. همچنین ترجمه دیگری از این کتاب با عنوان «راز کلاغ‌ها» توسط ناشر دیگری به بازار عرضه شده است.

کتاب کیک کرم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کیک کرم برای کودکان و نوجوانان 8 تا 12 سال مناسب است. اگر شما هم به عنوان یک نوجوان به ادبیات انگلیس علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید.

با جون کارلیون بیشتر آشنا شویم

جون کارلیون نویسنده‌ی آمریکایی است که عمده‌ی آثار خود را در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورده. او چندین جلد کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان نوشته است که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «کیک کرم، معمای سنگ، دختر دیروز، فرانسیس و سگ‌های تاریکی، پیترو حوض گلابی، رازها و سایه‌ها.» از میان آثار کارلیون فقط کتاب کیک کرم به فارسی ترجمه شده است. این کتاب پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین اثر این نویسنده به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب کیک کرم می‌خوانیم

صبح روز بعد، درست سر ساعت ده الکس داشت زنگ درِ خانه‌ی خاله‌بِئا را می‌زد. امیلی آماده و منتظر بود.

امیلی گفت «سلام، بیا تو الکس. خاله‌بِئا تو باغ است.» سپس با شیطنت خندید و گفت «پس ذات‌الریه نگرفتی؟ به خاله‌بِئا گفتم چه‌طور با‌هم آشنا شدیم. احتمالاً می‌گوید چه‌قدر خوش‌شانس بودی که من آن‌جا بودم و تو را از آب گرفتم!»

الکس خندید و گفت «این‌طورها هم که می‌گویی نیست؛ هیچ هم من را نجات ندادی.»

امیلی صدایش را پایین آورد و گفت «چرا اتفاقاً جای تشکر دارد! راستی الکس، بهتر است در مورد این‌که توی حیاط کلیسا دیدمت حرفی نزنی. خاله‌بِئا دوست ندارد من آن‌جاها پرسه بزنم.»

الکس سرش را به علامت تأیید تکان داد و به دنبال او از کلبه گذشت و به باغ رسید. خاله‌بِئا داشت در باغ کار می‌کرد.

بِئا کانینگهام دستکش‌های باغبانی‌اش را در‌آورد و گفت «از دیدنت خوشحالم الکس. امیلی به من گفت که تو نوه‌ی تام آویس هستی. تو هم مثل پدربزرگت پرنده‌بازی؟»

الکس گفت «بدم نمی‌آید که باشم. مدتی هم خارج زندگی کرده‌ام، با این‌که بلدم محل دسته‌های مرغ‌های ماهی‌خوار و زنبورخوار را خوب پیدا کنم، ولی هنوز هم دارم درباره‌ی پرنده‌های انگلیسی یاد می‌گیرم.»

خاله‌بِئا خندید و گفت «خب، فکر نمی‌کنم این اطراف خیلی هم مرغ ماهی‌خوار پیدا کنی. پدر امیلی علاقه‌ی ‌زیادی به تماشای پرنده‌ها دارد. مطمئنم خوشحال می‌شود که بتوانی امیلی را هم به پرنده‌ها علاقه‌مند کنی. این اواخر او هم یک پرنده‌باز درست‌و‌حسابی شده.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اولی غصه داره
فصل دوم: دو به شعف می‌آره
فصل سوم: گربه‌ای میان کبوترها
فصل چهارم: پرنده‌ی قاتل
فصل پنجم: لانه‌ی‌ یک جادوگر
فصل ششم: زاغ
فصل هفتم: ققنوسی برخاسته از آتش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیک کرم
نویسنده
مترجمگلرنگ درویشیان
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-229-655-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیک کرم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کیک کرم

برای دریافت کتاب کیک کرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.