معرفی و دانلود کتاب گارد جوان

عکس جلد کتاب گارد جوان
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گارد جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گارد جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گارد جوان

روایتی بی‌نظیر از نیروی امید و عزمِ شکست‌ناپذیرِ مقاومت... کتاب گارد جوان رمانی تاریخی به قلم الکساندر فادایف، نویسنده‌ی فقید اهلی شوروی، است. در این اثر، داستانِ مقاومت گروهی از جوانان روس‌تبار در برابر نیروهای اشغالگرِ نازی، در طول سال‌های جنگ جهانی دوم، را پی خواهید گرفت. شایان ذکر است که رمان گارد جوان به قلم مهدی سحابی، مترجم فقید و پرآوازه، به جامه‌ی زبان فارسی درآمده است.

درباره کتاب گارد جوان

قرن بیستم عصری شگرف و هولناک بود؛ سده‌ای سرشار از خشونت‌های دولتی؛ جنگ‌های بین‌المللی؛ ناآرامی‌های داخلی؛ انقلاب‌ها؛ کودتاها؛ قیام‌ها و جنبش‌های مردمی و... . شاید بهترین توصیف این قرن خونبار را بتوان از آنِ نویسنده‌ای دانست که هرگز این ایام را به چشم ندیده بود! مرادمان چارلز دیکنزِ انگلیسی و جملات مشهور او در آغاز رمان «داستان دو شهر» است: «بهترین و بدترین اعصار بود: عصر خرد و دوران نابخردی...». آیا می‌توان بهتر از این سده‌ای را توصیف کرد که با جنگی هولناک آغاز گشت؛ با وقوع یکی از شکوهمندترین انقلاب‌های تاریخ پیش رفت؛ ویران‌گرترین نبرد تاریخ را به چشم دید؛ دیوانه‌ترین مردانِ تمامیِ اعصار را به ظهور رسانید؛ و سرانجام، با فروپاشیِ یکی از بدنام‌ترین امپراتوری‌های دوران‌ها، به پایان رسید؟

در میان جریانات بزرگی که در طول قرن پرحادثه‌ی بیستم رخ دادند، نبرد میان آلمان نازی و نیروهای ارتش سرخِ شوروی، از بسیاری جهات، اهمیتی بی‌بدیل و استثنایی دارد. در کتاب گارد جوان (The Young Guard)، نوشته‌ی الکساندر فادایف، مخاطب رمانی جذاب و خواندنی خواهید بود که حوادث آن حول محور همین نبرد بزرگ به وقوع می‌پیوندد.

اوکراین در دوران حاکمیت شوروی، بخشی از خاک این امپراتوری بزرگ به شمار می‌رفت. در همین سرزمین (اوکراین) بود که یکی از خون‌بارترین رویارویی‌ها میان نازی‌ها و نیروهای شوروی به وقوع پیوست. آنچه فادایف در کتاب گارد جوان روایت کرده، به طور خاص، مربوط به درگیری‌های نیروهای روسی و آلمانی در شرق نواحی اوکراین است؛ درگیری‌ای که ابتدا به شکست و عقب‌نشینی ارتش سرخ منتهی شد؛ اما در انتها، به طرزی شگفت‌انگیز، به سود نیروهای روسی رقم خورد.

در کتاب پیش رو شاهد مقاومت جانانه و حیرت‌انگیزِ گروهی از جوانان روس، موسوم به «گارد جوان» خواهید بود، که بدون سازماندهی شدن از مرکزی خاص، تنها با اتکا به ابتکار عمل و جسارت خویش، با پیروزی در سلسله‌ای از جنگ‌های چریکی، موفق به عقب راندن نیروهای فاشیست از خاک سرزمین خود می‌شوند.

الکساندر فادایف در کتاب گارد جوان، به طور غیرمستقیم از اهمیتِ جنبش‌های خودجوش مردمی سخن گفته است؛ جنبش‌هایی که می‌توانند حتی نتیجه‌ی بزرگ‌ترین جنگ‌ها را نیز تغییر دهند. بر همین مبنا، می‌توان گفت آنچه در کتاب درخشانِ پیش رو خواهید خواند، داستانی حماسی در ستایش از مردمی‌ست که تا پای جان بر سر آرمان‌های خویش باقی مانده و درست زمانی که همه چیز از کف‌رفته می‌نموده، از تن دادن به سلطه‌ی نیروهای بیگانه، سر باز زده‌اند.

از ویژگی‌های جذاب کتاب گارد جوان، توانایی بی‌بدیل نویسنده در ترسیم صحنه‌های جنگی، به شکلی ملموس و واقع‌پذیر است. همچنین، مهارت او در پرداختِ شخصیت‌های پیچیده‌ی داستانی، سبب گشته تا هنگام مطالعه‌ی این اثر، خود را درگیرِ داستانِ زندگی مردمانی واقعی همچون خود، احساس کنیم.

جالب است بدانید که فادایف برای نگارش کتاب گارد جوان سال‌ها به تحقیق و پژوهش پرداخت، و به نوعی، عمر خویش را بر سر این شاهکار ماندگار گذاشت. امری که سوایِ تعهد نویسنده به کارش، گستردگی و غنای موضوعی را نشان می‌دهد که او برای نوشتن برگزیده بود. کتاب گارد جوان به قلم مهدی سحابی به فارسی ترجمه شده است؛ مترجمی حاذق و کارکشته که می‌توان چشم‌بسته به انتخاب‌هایش اطمینان کرد و به صرف دیدن نامش بر جلدِ یک کتاب، از ضرورت مطالعه‌ی آن اثر آگاه شد. شایان ذکر است که این کتاب، نخستین بار به سال 1946 به انتشار رسید، و خیلی زود، به عنوان رمانی کلاسیک در حوزه‌ی ادبیات جنگ، مورد تحسین صاحب‌نظران قرار گرفت.

اقتباس از کتاب گارد جوان

رمان گارد جوان در سال 1948 بدل به فیلمی سینمایی با همین عنوان شد. کارگردانی اثر مذکور بر عهده‌ی سرگئی گراسیموف، فیلمساز شهیر اهل شوروی، بود.

کتاب گارد جوان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های تاریخی، گارد جوان را کتابی مطابق با ذائقه‌ی ادبی خود خواهند یافت.

با الکساندر فادایف بیشتر آشنا شویم

الکساندر فادایف (Alexander Fadeyev) نویسنده‌ی شهیر روس‌تبار بود که به سال 1901 دیده به جهان گشود. فادایف یکی از پایه‌گذاران انجمن نویسندگان شوروی بود. او در سنین جوانی از مدافعان پرشور حزب کمونیست به شمار می‌رفت. تا جایی که در همان ایام، جایزه‌ی دولتی «استالین» را نیز از آن خود کرد! با این حال، در اواخر عمر خویش، هم‌نوا با بسیاری دیگر از روشنفکران شوروی، علیه خفقانِ تحمیلی از سوی حاکمان این امپراتوری اعتراض کرد.

الکساندر فادایف در سال 1956 به زندگی خود پایان داد.

از میان آثار مطرح وی می‌توان به عناوینی چون «دوران محاصره»، «گارد جوان»، «شکست»، «آخرین اودگ‌ها» و «لنینگراد» اشاره کرد.

افتخارات الکساندر فادایف

- برنده‌ی مدال افتخار لنین
- برنده‌ی جایزه‌ی Red Banner
- برنده‌ی نشان افتخارِ Valiant Labour

در بخشی از کتاب گارد جوان می‌خوانیم

آوارگان همچنان از کراسنودن می‌گذشتند. غبار قهوه‌ای‌تیره‌ای چون ابری سنگین بالای شهر آویزان بود و جامه‌ها و گل‌ها و برگ‌بوته‌ها و درختان را می‌پوشاند.

از دوراهی‌های راه‌آهن در پشت پارک سروصدای واگن‌ها و یدک‌کش‌ها می‌آمد که عقب و جلو می‌رفتند و در هر کدام از معدن‌ها تجهیزاتی را که قابل انتقال بود بار می‌کردند. موتورها خرخر می‌کرد، سوت‌ها کشیده می‌شد، شیپور سوزنبانان به صدا درمی‌آمد. از تقاطعی در آن نزدیکی سروصدای مردم هیجان‌زده، رفت‌وآمد پاهای بی‌شمار، نجوای موتورهای کامیون و صدای چرخ‌های سنگین عراده‌های توپ شنیده می‌شد. واحدهای ارتشی همچنان درحال خروج از شهر بودند. اینجا و آن جا از پس تپه‌های دوردست، صدای گنگ آتش توپخانه همچون آوای بشکۀ خالی عظیمی که روی استپ بی‌پایان بغلتد، به گوش می‌رسید.

در خیابان عریض جلوی ساختمان دو طبقۀ مؤسسۀ زغال‌سنگ کراسنودن در برابر درهای پارک، کامیونی ایستاده بود. مردان و زنانی آخرین اثاثیۀ باقی‌ماندۀ مؤسسه را از درهای تمام‌باز ساختمان بیرون می‌آوردند و بار کامیون می‌کردند.

به آرامی، با مهارت و در سکوت کامل کار می‌کردند. چهره‌هایشان پریشان و عبوس بود. دست‌هایشان که از کار سخت جابه‌جاکردن صندوق‌ها و جعبه‌های سنگین ورم‌کرده و کرخت شده بود، کثیف و خیس عرق بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گارد جوان
نویسنده
مترجممهدی سحابی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات854
زبانفارسی
شابک978-622-267-150-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گارد جوان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گارد جوان

برای دریافت کتاب گارد جوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.