معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

«در جستجوی زمان از دست رفته» بلندترین رمان تاریخ و از نمونه‌های درخشان ادبیات کلاسیک است که مارسل پروست آن را در هفت جلد به نگارش درآورده. مهدی سحابی در خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته بخش‌هایی از این شاهکار ادبی را به شکلی بسیار روان ترجمه کرده و در اختیار علاقه‌مندان به رمان‌های فرانسوی قرار داده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

رمانی که می‌توانید آن را از هر صفحه‌ای که می‌خواهید آغاز کنید! مارسل پروست (Marcel Proust) اثر خود را به‌گونه‌ای نگاشته که از موضوعات و شخصیت‌های مستقل تشکیل می‌شوند اما در عین حال، ریسمانی نامرئی وقایع و افراد را به‌ هم متصل می‌کند. کتابی که هم داستان است و هم نقد. هم به جامعه و فلسفه پرداخته و هم جریان‌های ادبی قرن 19 و 20 را موشکافی می‌کند. اثری که اگرچه اهمیت و ارزش آن انکارناپذیر است اما به دلیل حجم بالایی که دارد شاید چندان توجه کتاب‌خوان‌ها را به خود جلب نکند. مهدی سحابی برای آشنایی شما با رمان بی‌نظیر مارسل پروست، بخش‌هایی از این هفت‌گانه را در کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته گردآوری نموده و برگردان آن‌ها را به شما ارائه کرده است. بخش‌های گوناگون این کتاب به موضوعات مختلفی می‌پردازند؛ بااین‌وجود، جنبه‌ی فلسفی آن‌ها پررنگ‌تر است.

داستانی درون‌گرایانه که بیش از توجه به دنیای بیرون، از دگرگونی‌های درون برایتان می‌گوید. در بخش‌هایی هم که نویسنده متوجه مسائل دنیای بیرون است، بیشتر به فیلسوفی منزوی شباهت دارد که در کنج خلوت خود، به دور از هیاهوی دنیا به کشف جهان مشغول شده. شاید بتوان جوهره‌ی کتاب حاضر را در یک کلمه خلاصه کرد: «تنهایی». بیماری طولانی مدت پروست موجب شد از جامعه کناره بگیرد و سال‌های عمرش را در بستر بیماری بگذراند. این تجربه هم بر زاویه‌ی دید او در داستان و هم بر جهان‌بینی او بسیار مؤثر بوده در میان خطوط کتاب به‌وضوح دیده می‌شود.

گفتیم که مطالب و وقایع رمان در جست‌ و جوی زمان از دست رفته (In Search of Lost Time) چندان پیوستگی ندارند. می‌توانید یک بند یا گاهی یک جمله از کتاب را مطالعه کنید بدون آنکه نیازی باشد یک سطر قبل یا بعد از آن را خوانده باشید. مهدی سحابی نیز خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته را با توجه به همین ویژگی جمع‌آوری کرده. هر جمله‌ای که از این کتاب می‌شنوید درسی از فلسفه، جامعه‌شناسی و مهمتر از آن، پندی برای زندگی‌ست.

اثر حاضر به کوشش نشر صوتی نوین کتاب گویا و با خوانش مهیار ستاری به شما تقدیم می‌شود.

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

  • هارولد پینتر در سال 1978 فیلمنامه‌ای با الهام از این رمان منتشر کرد.

  • در سال 2000 یک فیلم سینمایی به کارگردانی شانتال آکرمن با اقتباس از اثر حاضر به نمایش درآمد.

  • در سال‌های 1984 و 1999 نیز دو فیلم سینمایی براساس رمان در جستجوی زمان از دست رفته تولید شدند که فولکر شلوندورف کارگردانی اولین فیلم را به عهده داشت و آیرونز و اورنلا موتی نیز در آن به ایفای نقش پرداختند. فیلم دوم نیز با کارگردانی رائول رویز و هنرپیشگی کاترین دونو، امانوئل بیارت و جان مالکوویچ ساخته شد.

  • نینا کامپانیز در سال 2011 یک مجموعه‌ی تلویزیونی فرانسوی با مدت زمان چهار ساعت تهیه کرد که هر هفت جلد این کتاب را در بر می‌گرفت.

نکوداشت‌های کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

  • اثری که یکی از سنگ بناهای قانون ادبی غرب به شمار می‌رود. (تایمز)
  • مطمئناً مارسل پروست بزرگترین رمان‌نویس قرن بیستم است. (ساندی تلگراف)
  • بسیاری هستند که قسم می‌خورند تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب برای همیشه زندگی آن‌ها را غنی کرده است. (دِیلی مِیل)
  • پروست نه تنها ژرف‌نگرترین رمان‌نویس، بلکه سرگرم‌کننده‌ترین آن‌هاست... این کتاب بسیار تحلیلی است و ناگزیر زندگی شما را برای مدت طولانی تسخیر می‌کند... تجربه‌ی خواندن اثر حاضر به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای شما بدل می‌شود. (ایندیپندنت)

خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن اثر حاضر به علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک کمک می‌کند تا با یکی از شاهکارهای رمان‌نویسی آشنا شوند؛ کتابی مملو از نکات عمیق فلسفی و نقدهای اجتماعی و ادبی.

با مارسل پروست بیشتر آشنا شویم

او نویسنده، مقاله‌نویس و منتقد فرانسوی بود که با نوشتن رمان هفت جلدی «در جست‌وجوی زمان از دست رفته»، نام خود را عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان ثبت کرد. مارسل پروست در سال 1871 در پاریس به دنیا آمد و در بیست سالگی و در اوج جوانی به چهره‌ای مشهور تبدیل شد که در شیک‌ترین سالن‌های پاریس حضور پیدا می‌کرد. او به غیر از نگارش رمان عظیم خود، کتاب‌های «آلبرتین گمشده» و «ضد سنت بوو» را نوشته و سال‌ها در مجلات ادبی فعالیت کرده است.

سرانجام مارسل پروست در سال 1922 قبل از انتشار سه جلد آخر رمان در جست‌وجوی زمان از دست رفته درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته می‌شنویم

نام‌ها فقط آن‌گونه که در نقاشی‌های تمثیلی می‌بینیم به شهرها و رودها فردیت نمی‌دهد. فقط جهان مادی را به رنگ‌های گونه‌گون درنمی‌آورند و از شگرفی‌ها نمی‌آکنند، بلکه با دنیای اجتماعی نیز چنین می‌کنند. چنین است که هر کوشک، هر ساختمان یا کاخ معروفی دارای پری یا بانویی می‌شود، همان‌گونه که جنگل‌ها، جن‌ها و آب‌ها، الهه‌ها دارند.

تنها تخیل و ایمان می‌توانند برخی چیزها، برخی آدم‌ها را میان بقیه شاخص کنند و حال‌و‌هوایی به وجود آورند.

تخیل ما به اُرگ خودکار خرابی می‌ماند که همیشه نغمه‌ای جز آنی را می‌نوازد که از آن خواسته می‌شود.

حس‌های ما از جهانی و اندیشه‌ها و نام نهاد‌ن‌هایمان از جهانی دیگرند. می‌توانیم این دو را هماهنگ کنیم اما از میان برداشتن فاصله‌شان را نمی‌توانیم.

فرانسوا از حقیقت سخنی به زبان نمی‌آورد. یا دست‌کم من تا مدت‌ها چنین می‌پنداشتم. چه در آن زمان هنوز تصور می‌کردم که آدم حقیقت را با کلمات به دیگران می‌فهماند و به من آموخت که حقیقت برای عیان شدن نیازی به بیان ندارد. آموخت که شاید بتوانیم حقیقت را با یقین بیشتر بی‌آنکه منتظر کلمات بمانیم و حتی بی‌هیچ اعتنایی به آن‌ها در هزار نشانه‌ی بیرونی، حتی در برخی پدیده‌های نامرئی، شبیه آ‌ن‌هایی بیابیم که در دنیای خصلت‌های انسانی شبیه دگرگونی‌های جوی در دنیای فیزیکی‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
معرفی - مقدمه
37 دقیقه
کتاب اول- قسمت اول
23 دقیقه
کتاب اول - قسمت دوم
30 دقیقه
کتاب اول - قسمت سوم
29 دقیقه
کتاب اول - قسمت چهارم
32 دقیقه
کتاب دوم - قسمت اول
39 دقیقه
کتاب دوم - قسمت دوم
36 دقیقه
کتاب دوم - قسمت سوم
11 دقیقه
کتاب دوم - قسمت چهارم
31 دقیقه
کتاب سوم - قسمت اول
36 دقیقه
کتاب سوم - قسمت دوم
34 دقیقه
کتاب سوم - قسمت سوم
29 دقیقه
کتاب سوم - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته
نویسنده
مترجممهدی سحابی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

معصومه مولایی
۱۴۰۲/۵/۱۰
اگر ستاره دیگری هم بود آن را هم انتخاب میکردم
کتاب بسیار خوبی هست ولی باید تنها و با حواس جمع بشینید گوش کنید
این کتاب از آنهایی نیست که در کنار کارها یتان گوش می‌کنید
کتاب کاملی است که باید تجربه کرده باشی تا بفهمی چه می‌گوید هر فصل را دو بار گوش کنید لذت خواهید برد این کتاب مانند کسی هست که
از رودخانه‌ای پر تلاطم عبور کرده و آنطرف رود ایستاده و به شما می‌گوید چطور عبور کرده و شما با شک به حرفهای او گوش می‌کنید و در دل می‌گویید امکان ندارد اینطور باشد
من فکر می‌کنم در زندگی‌ام خیلی تجربه داشتم و این کتاب گیج کننده با واقعیتی که من دیدم مطابقت داره
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۲/۳
متاسفانه حتی برای من که یک هفته از تمام کردن "در جستجو " نمی‌گذره هم این کتاب جذابیتی نداشت. فقط سخن مترجم جالب و جذاب بود؛ ولی خود کتاب برای کسی که در جستجو رو نخونده، هیچ فایده‌ای نداره. بیشتر انگار فیش برداریهای یک نفر دیگر از کتاب رو بخوای بخونی/ گوش بدی. تازه اون هم نکات مهم از ظن فیش بردار محترم.
به طور کلی احساس می‌کنم این مجموعه با هدف خود مترجم محترم هم همخوانی نداشت.
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۷/۲۶
خلاصه کتابی از طولانی‌ترین رمان است که بسیار بسیار بی نظیر می‌باشد. شاید خواندن همچین کتابهایی هفته‌ها و یا شاید هم ماه‌ها وقت انسان رو بگیره، ولی این خلاصه کتاب گزیده‌های مهم داستان رو بصورت روان و ممتد به تصویر میکشد که برگ برنده این کتاب است، پس خواندنش خیلی ارزشمنده، شک نکنید.
Mona abad
۱۴۰۲/۵/۲۷
تمام این فلسفه بافی‌ها و دیدگاه‌های پروست، بی شک در متن داستان ارزش و تاثیر خود را میگذارد و حالا که از متن اصلی خارج شده و فهرست شده، از زیبایی و اثرگذاری آن کاسته شده است.
زینب عزیزی
۱۴۰۲/۶/۱۷
من فکر میکردم این یک خلاصه از کتابه و یک دید کلی به من میده ولی در اصل گزیده‌هایی ازین کتاب بود🙁
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی گزید‌ه‌هایی از در جستجوی زمان از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.