معرفی و دانلود کتاب گربه یک مهندس است: مجموعه شعر نوجوان

عکس جلد کتاب گربه یک مهندس است: مجموعه شعر نوجوان
قیمت:
۱۲۰۰۰ ۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گربه یک مهندس است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گربه یک مهندس است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گربه یک مهندس است: مجموعه شعر نوجوان

شعری تازه از طبیعت و دوستی با حیوانات برای نوجوانان... کتاب گربه یک مهندس است، شامل اشعار کمال شفیعی شاعر و پژوهشگر برجسته‌ی حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است که با تصویرگری‌های زیبای ایلگار رحیمی، به نوجوانان عرضه شده. شعرهای اثر پیش رو با مفاهیم ساده و آموزنده، دنیا را از منظری نو به تصویر می‌کشند و نوجوانان را به تعمق درباره‌ی طبیعت وا می‌دارند.

درباره‌ی کتاب گربه یک مهندس است

ایران‌زمین همواره سرزمین شعر و مثل و قصه بوده است. ادبیات منظوم نه فقط در کوچه و بازار، بلکه در هر مجلسی جایگاهی ویژه دارد و پرکاربردترین ضرب‌المثل‌های ایرانی، اغلب ابیاتی از مشهورترین شاعران پارسی‌گوی هستند. در این بین کودکان و نوجوانان نیز از به‌کارگیری زبان شعر غافل نبوده و حتی برای بیان ساده‌ترین درخواست‌هایشان، گاه به سراغ ساخت شعارهای منظوم می‌روند یا هنگام بازی شعری سر هم می‌کنند. شاید بتوان گفت کودکان شاعر به دنیا می‌آیند و تا هنگامی‌که دنیایشان در خیالات زیبا و رنگارنگ سپری می‌شود، از هر تصویری شعری زیبا می‌سازند.

کمال شفیعی شاعر و پژوهشگر شناخته‌شده در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، در کتاب گربه یک مهندس است، سعی داشته دریچه‌ای به همین دنیای رنگارنگ و خیال‌انگیز بگشاید. تصویرگری ایلگار رحیمی کمک شایانی به رنگ‌آمیزی دنیای شاعر کرده و نوجوانان را به سفری فراموش‌نشدنی دعوت می‌کند. اشعار کتاب گربه یک مهندس است به موضوعاتی مانند مخلوقات خداوند و وظایف آن‌ها در زمین پرداخته تا نوجوانان با نگاهی تازه و خلاقانه به دنیای پیرامون خود بنگرند و با احساس مسئولیت بیشتری با طبیعت برخورد کنند.

کتاب گربه یک مهندس است توسط انتشارات سوره‌ی مهر به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب گربه یک مهندس است مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان و علاقه‌مندان به شعر از مطالعه‌ی کتاب گربه یک مهندس است، لذت خواهند برد.

با کمال شفیعی بیشتر آشنا شویم

کمال شفیعی شاعر و پژوهشگر حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. از همان سال‌های جوانی دست به قلم بود و در پایه‌گذاری انجمن‌های ادبی در دیار خود نقش پررنگی ایفا کرد. او تحصیلات عالی خود را در دو رشته‌ی روانشناسی و ادبیات فارسی به پایان رسانده و تا کنون تحقیق و پژوهش‌های زیادی در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان انجام داده است. ریاست حوزه‌ی هنری همدان، عضویت در شوراهای شعر مجلاتی مانند رشد و کیهان بچه‌ها، سردبیری مجله‌ی سیمرغ و ریاست امور استان‌ها در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری، بخشی از مسئولیت‌های گوناگون او در سال‌های اخیر بوده‌اند. او در دوران فعالیت خود موفق شده جوایز و افتخارات متعددی را کسب کند که از آن بین می‌توان به رتبه‌ی اول جشنواره‌ی شعر فجر و مقام اول جشنواره‌ی یاد و یادگار اشاره نمود. از او به خاطر سه دهه تلاش ادبی در همدان و تهران تقدیر به عمل آمد و بزرگداشت‌هایی در هر دو شهر برگزار شد. «هر گلابی یک چراغ»، «در صدای هر پرنده‌ای» و «مورچه‌های پاپتی» نام برخی دیگر از آثار کمال شفیعی هستند.

در بخشی از کتاب گربه یک مهندس است: مجموعه شعر نوجوان می‌خوانیم

روی بند خانه
لنگه‌جورابم نیست
واقعاً جای او
توی کفشم خالی‌ست
فکر کردم دیشب
رفته گردش تنها
گوشه‌ای خوابیده
خواب مانده حالا
ظهر با ماهی بود
گرم بازی در آب
توی بازی شده بود
سفره‌ماهی‌، جوراب

فهرست مطالب کتاب

بادام
پس‌انداز
سفره‌ماهی
گربه یک مهندس است
صندلی و من
قورباغه‌ها
گوش ‌ماهی‌ها
مهر مهربان
نقاشی
نقل‌های صورتی
هست شاعر عکاس
وانت بهار
مداد من کلاغ است
کاردستی
همکاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گربه یک مهندس است: مجموعه شعر نوجوان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-175-642-9
موضوع کتابکتاب شعر نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰ ۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گربه یک مهندس است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گربه یک مهندس است

برای دریافت کتاب گربه یک مهندس است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.