معرفی و دانلود کتاب گزینه‌ ب: مواجهه با سختی...، بازیابی خویشتن...، و یافتن شادی

عکس جلد کتاب گزینه‌ ب: مواجهه با سختی...، بازیابی خویشتن...، و یافتن شادی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزینه‌ ب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزینه‌ ب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزینه‌ ب: مواجهه با سختی...، بازیابی خویشتن...، و یافتن شادی

کتاب گزینه‌ ب نوشته‌ی شریل سندبرگ و آدام گرانت، راهنمایی برای کنار آمدن با اندوه و سختی، افزایش تاب‌آوری و یافتن شادی است. سندبرگ، که همسرش را از دست داده، از فقدان و تجربه‌ی اندوهش می‌گوید و گرانت در جایگاه روان‌شناس تلاش می‌کند او را از این مرحله بگذراند تا دوباره به زندگی بازگردد. این کتاب که در صدر لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده، کمک‌تان می‌کند در برابر چالش‌های سخت زندگی قوی‌تر باشید.

درباره‌ی کتاب گزینه ب

زندگی پر از چالش‌هایی است که مجبوریم از آن‌ها عبور کنیم. فقدان و سوگ، شکست‌های بزرگ، بیماری و از این قبیل اتفاقات تلخ ضربه‌های سختی برای انسان محسوب می‌شوند. ما در برابر این‌ها آسیب‌پذیریم و آثارشان ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می‌کشد؛ اما زندگی هم به راه مسیر خود ادامه می‌دهد و ما هم چاره‌ای جز این نداریم که زندگی را از سر بگیریم. با این وجود، بازگشت به روال عادی اصلاً کار ساده‌ای نیست. ترمیم زخم‌ها و تروماها علاوه بر اینکه زمان می‌برد، نیاز به همدلی و حتی درمان دارد. مهم‌ترین نکته در فرآیند احیا این است که یاد بگیریم که شرایط عوض شده و دقیقاً مثل قبل نیست. به زندگی ادامه می‌دهیم اما این بار راه دیگری را پیش خواهیم گرفت. کتاب گزینه ب (Option B) به همین موضوع می‌پردازد.

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) از موفق‌ترین و قدرتمندترین زنان دهه‌ی اخیر است. او زندگی خوب و شیرینی در کنار همسر و دو فرزندش داشت، اما چند سال پیش هنگامی که برای تعطیلات به مکزیک رفته بودند، همسر جوانش فوت کرد. این ضربه‌ای فوق‌العاده سخت برای او بود. اینکه دوباره به زندگی قبلی بازگردد و برای بچه‌های خردسالش همان مادر پیشین باشد، نشدنی به نظر می‌رسید. سندبرگ به واسطه‌ی دوستی‌ با آدام گرانت (Adam Grant)، توانست از او کمک بگیرد. گرانت در جایگاه روان‌شناس تمام تلاشش را به کار گرفت تا او مرحله‌ی سوگ را پشت سر بگذارد و دوباره خود را بازیابد. هر چند سخت به نظر می‌رسید، اما این امر در نهایت اتفاق افتاد.

برای تاب آوردن و تحمل یک رنج هم نیاز به نیرویی درونی است و هم باید در دنیای خارج کسانی باشند که فرد را حمایت کنند. با تمام دشواری‌ای که وجود دارد، انسان قادر است حتی در بحرانی‌ترین شرایط زندگی هم معنایی بیاید و به زندگی‌اش روح ببخشد. شریل سندبرگ و آدام گرانت در کنار هم به مخاطب‌شان کمک می‌کنند بتواند با سختی‌هایی که تجربه کرده کنار بیاید، تحمل بیشتری از خود نشان دهد و دوباره به‌دنبال شادی و خوشبختی بگردد.

لحظه‌هایی بود که سندبرگ همسرش را طلب می‌کرد و معتقد بود نمی‌تواند بدون او زندگی کند. آدام گرانت در پاسخ به او می‌گوید که اینْ دیگر امکان ندارد. این گزینه ممکن نیست پس گزینه‌ی ب را انتخاب کن. «گزینه‌ی ب» یعنی دست کشیدن از امری که دیگر دست یافتن به آن ممکن نیست و انتخاب راهی دیگر یا همان گزینه‌ی دوم. به عبارت دقیق‌تر، گزینه ب به انتخاب‌های پیش روی ما اشاره دارد. وقتی این امکان را نداریم که به زندگی پیش بازگردیم، باید گزینه دوم را انتخاب کنیم. درس های این کتاب به ما کمک می کند از این انتخاب بهترین استفاده را ببریم.

کتاب گزینه ب موفقیت بزرگی به دست آورده و بیش از 3 میلیون جلد در دنیا فروش داشته. این کتاب را شهاب حاجى‌زاده ترجمه و نشر ذهن‌آویز منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب گزینه ب

  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی وبسایت گودریدز در سال 2017
  • شماره یک لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز در سال 2017

نکوداشت‌های کتاب گزینه ب

  • صادق و خوش‌بینانه... سندبرگ بخش زیادی از خودش و آنچه آموخته را در اختیار ما می‌گذارد. (اکونومیست)

  • من این کتاب الهام‌بخش را به همه‌ی مردم دنیا توصیه می‌کنم. هیچکس نمی‌تواند از ناراحتی، فقدان یا ناامیدی زندگی فرار کند، بنابراین بهترین گزینه این است که گزینه‌ی ب خودمان را بیابیم. (ملاله یوسف زی)

  • شریل با صداقتی مثال‌زدنی از تجربیات غم‌انگیزش می‌نویسد. او و آدام تجربیات شخصی‌‌شان را به راهنمایی قدرتمند و عملی تبدیل می‌کنند تا هر کسی بتواند در زندگی شخصی و اجتماعی‌اش تحمّل بیشتری از خود نشان دهد. (بیل و ملیندا گیتس)

کتاب گزینه ب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به هر کسی که در زندگی فقدان، شکست، بیماری یا هر رنج بزرگ دیگری را تجربه کرده، توصیه می‌شود. صحبت‌های سندبرگ و گرانت کمک می‌کند بتوانید با رنج کنار بیایید و دوباره خود را بازیابید.

با شریل سندبرگ و آدام گرانت بیشتر آشنا شویم

شریل سندبرگ (متولد 1969) مدیر، تاجر و نویسنده‌ی آمریکایی است. او نزدیک به چهارده سال مدیر عملیات شرکت متا (فیسبوک) و یکی از اصلی‌ترین تصمیم‌گیرندگان آنجا بود. سندبرگ با نزدیک به 1.7 میلیارد دلار دارایی، از موفق‌ترین و ثروتمندترین زنان آمریکایی است. در دهه‌ی اخیر نام او هشت بار در لیست زنان قدرتمند مجله‌ی فورچون و سه بار در لیست فوربس آمده. همینطور درلیست 100 زن تأثیرگذار مجله‌ی تایم و بیزنس ویک هم از او نام برده شده. کتاب «زنان به پیش» و «ریشه‌ها» کتاب‌های دیگر سندبرگ هستند.

آدام گرانت (متولد 1981) روان‌شناس سازمانی و استاد دانشگاه آمریکایی است. کتاب‌های «دوباره فکر کن» و «بده و بگیر» از آثار معروف و پرفروش او محسوب می‌شوند. او از دانشگاه میشیگان فارغ‌التحصیل شده و بیشتر در زمینه‌ی مدیریت و محیط کار پویا به سازمان‌ها مشاوره می‌دهد. آدام گرانت به‌عنوان یکی از 10 مبتکر علم کسب‌وکار در دنیا معرفی شده و جایزه‌ی انجمن روان‌شناسی آمریکا را کسب کرده.

جملات برگزیده‌ی کتاب گزینه‌ ب

  • باید ادامه دهى، من نمى‌توانم ادامه دهم، ادامه خواهم داد. (ساموئل بِکِت)
  • در قلب زمستان، بالاخره پى بردم که یک تابستان شکست‌ناپذیر در درونم نهفته است. (آلبر کامو)
  • زندگى را فقط با تعمق در گذشته مى‌توان درک کرد، اما ما همیشه به سوى آینده در حرکت هستیم. (سورن کیرکگور)
  • هر چیزى که فردى را مستقیما تحت‌تأثیر قرار دهد، همه افراد دیگر را به صورت غیر مستقیم تحت‌تأثیر قرار مى‌دهد. (مارتین لوتر کینگ جونیور)

در بخشی از کتاب گزینه‌ ب می‌خوانیم

هیچ‌کسى از نوع غم و اندوه دیگران و آثار آن آگاه نیست؛ افراد در زمان‌هاى متفاوت و به شکل‌هاى مختلف محزون مى‌شوند. خانمى به من گفت که سه ماه پس از سقط جنین، یکى از دوستانش به او گفته بود «سه ماه شده. کى مى‌خواى فراموشش کنى؟» بعد از گذشت یک سال از فوت دیو، یکى از دوستانم به من گفت: «دیگه نباید غم بخورى.» با خود گفتم: «واقعا؟ باشه. مى‌رم این غم آزاردهنده‌ام رو توى یه کشو مى‌ذارم.» علاوه بر این، این فکر خوبى نیست که به کسى که داغدار است بگویید «خیلى افسرده و عصبانى هستى. دور برت بودن خیلى برام سخته.» من همین جمله را مستقیما از یکى از دوستانم شنیدم و این باعث شد بزرگترین ترسى که داشتم، یعنى ترس از اینکه این مسئله حقیقت داشته باشد، تشدید شده و خیلى نگرانم کند.

عصبانیت یکى از پنج مرحله سوگوارى‌ست که توسط روان‌پزشک معروف، الیزابت کوبلر راس، به خوبى تعریف شده است. وقتى عزیزى را از دست مى‌دهیم، انتظار مى‌رود که ابتدا چهار مرحله انکار حقیقت، خشم، چانه‌زنى (معامله با قدرت‌هاى برتر مانند خدا و طبیعت) و افسردگى را پشت سر بگذاریم. فقط بعد از پشت سر گذاشتن این چهار مرحله است که مى‌توانیم به مرحله پذیرش حقیقت برسیم. اما متخصصان پى برده‌اند که این اتفاقات به صورت مرحله‌اى رخ نمى‌دهند؛ آن‌ها پنج حالت روحى هستند که به صورت خطى پیش نرفته و درواقع گاه شدت گرفته و گاه فروکش مى‌کنند. اندوه و خشم، مانند شعله‌هاى آتش که با آب خاموش مى‌شوند، فروکش نمى‌کنند؛ لحظه‌اى ممکن است از بین بروند و در لحظه‌اى دیگر بسیار شدت پیدا کنند.

خشم، چالش بزرگى براى من بود. ممکن بود یکى از دوستانم حرف اشتباهى بزند و من با عصبانیت از خود واکنش نشان بدهم و حتى گاهى با جمله‌اى مانند «چیزى که گفتى به هیچ دردم نمى‌خوره» به شدت نقد و سرکوبش کرده و یا ناگهان شروع به گریه کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
1: دوباره نفس کشیدن
2: صحبت کردن درمورد مشکلات واضحى که هیچ‌کس درموردشان صحبت نمى‌کند
3: ارزشمندترین قانون رفاقت
4: مهربانى با خود و تقویت اعتماد به نفس
5: تلاش براى پیشرفت
6: شادمانى دوباره
7: تربیت فرزندان انعطاف‌پذیر
8: تقویت قوا به کمک همدیگر
9: شکست و آموختن در کار
10: عشق و خنده دوباره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزینه‌ ب: مواجهه با سختی...، بازیابی خویشتن...، و یافتن شادی
نویسنده،
مترجمشهاب حاجی زاده
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-118-229-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزینه‌ ب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گزینه‌ ب

برای دریافت کتاب گزینه‌ ب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.