معرفی و دانلود کتاب صوتی همسفر زندگی

عکس جلد کتاب صوتی همسفر زندگی
قیمت:
۷۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همسفر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همسفر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همسفر زندگی

کتاب صوتی همسفر زندگی، اثری آموزنده و معنوی، نوشته‌ی هاکان منگوچ است. او در این کتاب با آوردن چندین داستان کوتاه و حکایت عرفانی، نشان می‌دهد که چگونه هر آنچه که در زندگی از دست می‌دهیم، به‌شکلی دیگر به ما باز می‌گردد و زندگی از چه راهی نعمت‌های فراوان خود را نصیب ما می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی همسفر زندگی

هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) نوازنده و نویسنده‌ی ترکیه‌ای است. او در 14 سالگی نوازندگی ساز نی را شروع کرد و این مسئله باعث شد با اندیشه‌های صوفی‌گرایانه آشنا شود. آثار هاکان منگوچ، آموزه‌های عرفانی و صوفیانه را با جهان مدرن سازگار می‌کنند. این نویسنده توانسته است در ترکیه و جهان شهرت زیادی را کسب کند. کتاب همسفر زندگی (Mutlulugu sende bulan senindir otesi misafir) نیز مانند دیگر نوشته‌های منگوچ به اهمیت عشق، عرفان و معنویت می‌پردازد و دریچه‌ی جدیدی از انسان‌شناسی و خودشناسی را به روی شما باز می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی همسفر زندگی

به باور هاکان منگوچ، بخشندگی و ظرافت زندگی بسیار فراتر از تصور ماست. زندگی هیچ‌گاه از ما چیزی را نمی‌گیرد مگر آنکه آن را دوباره، کامل‌تر، بهتر و زیباتر، به ما برگرداند. همین حقیقت است که در عبارت «خیری در آن نهفته است» خلاصه می‌شود و ما را آماده‌ی پذیرش عدالت و انصاف زندگی می‌کند.

منگوچ با بیان فلسفه‌ی زندگی خود که نام «فلسفه‌ی شبدر چهارپر» را روی آن گذاشته است، راهی ترسیم می‌کند که می‌تواند در این جهانِ سراسر آشوب، ما را به آرامش و آسایش برساند. این فلسفه چهار بخش دارد که از این قرار هستند: «بخشندگی و نه ستاندن»، «یکی کردن و نه جدا کردن»، «تولید به جای مصرف» و «جسارت به جای اسارت». هاکان منگوچ با سال‌ها تفکر و اندیشه در مفاهیم عرفانی و خودیارانه، فلسفه‌ی شبدر چهارپر را ایجاد کرده است.

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که هاکان منگوچ در کتاب همسفر زندگی به آن می‌پردازد، عشق و روابط عاطفی باشد. این نویسنده با اشاره به این نکته که کیفیت زندگی به کیفیت روابط وابسته است، مثال «فرشته‌هایی با یک بال» را به‌کار می‌برد و می‌گوید ما تنها با در آغوش کشیدن یکدیگر است که می‌توانیم پرواز کنیم و اوج بگیریم. از نظر او، عشق، مهر تأییدی برای تغییر است و تنها با عشق ورزیدن است که می‌توان رشد کرد و به انسانی کامل تبدیل شد.

کتاب همسفر زندگی، توسط انتشارات نسل نواندیش و با ترجمه‌ی فائزه پورعلی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی ماه آوا، به گویندگی میثاق ابطحی تهیه کرده است.

کتاب صوتی همسفر زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به اندیشه‌های معنوی و همین‌طور به کتاب‌های حوزه‌ی خودسازی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی همسفر زندگی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی همسفر زندگی می‌شنویم

انسان‌شناسی برای انجام تحقیقی فرصت زیادی داشت تا با بچه‌های قبیله‌ای در آفریقا، اوقات خوشی بگذراند، با آن‌ها صمیمی شده و به بازی بپردازد. او یک روز حین بازی مسابقه‌ای ترتیب می‌دهد و میوه‌ای را به‌عنوان جایزه زیر درخت می‌گذارد. کودکی که پیش از دیگران به زیر آن درخت برسد، صاحب میوه شده و می‌تواند آن را به‌تنهایی بخورد. همه برای مسابقه روی خطی کنار هم می‌ایستند. انسان‌شناس آماده شد تا سوت آغاز را به صدا در بیاورد. او با دیدن صحنه‌ای به‌شدت متعجب شد. همه‌ی بچه‌ها دستان یکدیگر را محکم گرفتند. وی بالافاصله از آن‌ها می‌پرسد:

- خیلی خب. اما اگه دست همدیگه رو بگیرید و بدوید کی اول می‌شه؟

بچه‌ها با هم شروع به دویدن کرده و با هم به زیر درخت می‌رسند. میوه را هم همگی با هم می‌خورند.

انسان‌شناس، هاج‌وواج مانده و نمی‌داند چه بگوید. بعد از مدتی گفت:

- اینکه مسابقه نشد. چرا اینطوری رفتار کردین؟ ما یه برنده نیاز داریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
خیری در آن نهفته است
25 دقیقه
برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده
36 دقیقه
کیفیت زندگی به کیفیت روابط وابسته است
34 دقیقه
فردی که اشتباهی از او سر نمی‌زند...
20 دقیقه
همه‌ی ما فرشته‌هایی با یک بال هستیم
30 دقیقه
فلسفه‌ی شبدر چهارپر
19 دقیقه
رؤیای یک دِه
32 دقیقه
عشق، مهر تأیید تغییر است
49 دقیقه
پنج میمون

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همسفر زندگی
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
راویسید میثاق ابطحی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همسفر زندگی

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۹/۲۸
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، هاکان منگوچ که اسمش هست مطمئن باشید که لذت خواهید برد و حس خوبی بهمون دست خواهد داد بعد از مطالعه کتابها و رهنمودهای این نویسنده‌ی عالی. قلمی بسیار توانا و روان و اینگونه درسهای مهمی از زندگی و زندگی کردن درست را به مخاطبین خودش در قالب کتاب هدیه داده. و در لین کتاب خوب پر محتوا رسما ایشون داره درک درستی از مسائل مهم روزمرگی رو به ما گوشزد می‌کنه و اینکه چگونه می‌تونیم با نگرشی تازه و شناخت بهتر از مسائل و شرایط مشکلات را حل و فصل کنیم به هر نحوی که باید و شاید باشه. بسیار عالی بود و ترجمه خوبی داره و خوانش فوق العالی هم داره. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب عالی
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۶/۲۵
اگه این نویسنده هزار تا ستاره داشت، من همش لایک می‌کردم. فوق العاده زیبا، منطقی،... ‌ من اسم این نویسنده را که می‌بینم، سریع می‌خرم. بدون تحقیق. چون توانایی و نگرشش و سبک قلمش برام دلنشین. صدای راوی هم بسیار خوب و مسلط به متن کتاب. به مخاطب آرامش می‌ده. هر چی از این کتاب بگم، بازم کمه. شاید بعضی من چیزها تکراری اما برا کاملا دلپذیر و جدید اما در کل همیشه مطالبشون نو و بکر و همیشه مطلب رضایت بخش و منطقی در دست دارند. به همه شدیدا مطالعش توصیه می‌کنم. و تشکر فراوان از همه عوامل کتابراه برای این کتاب بینظیر خصوصا صوتی کردنش... عالی، عالی، عالی.
اکبر پورحسن هرزندی
۱۴۰۲/۸/۱۳
با سلام
من همین الان که دارم نظرمو در مورد کتاب همسفر زندگی هاکان منگوچ می‌نویسم کمی قبل تا بخش پنجم کتاب " هیچ ملاقاتی تصادفی نیست" این نویسنده چیره دست رو خوندم و الان که یک ساعت هست که آن هم در ساعت ده و نیم شب یک روز تعطیل (جمعه دوازدهم آبان) از سر کارم به خونه برگشتم دو دل هستم که بخوابم یا
بخش‌های پنجم و ششم این کتاب رو هم گوش بدم و بعدش بخوابم، از بس که آموزه‌های این دو کتاب برام جذابیت داشته
اعظم طلایی
۱۴۰۳/۱/۱۰
سلام خدا قوت به عزیزان کتابراه.... در سطر سطر این کتاب به داستان‌هایی بر میخورید که در بحران‌ها و روزهای سخت یاد آوری شان مثل آبی است که روی آتش می‌ریزید... تو پای در راه نه و هیچ مپرس خود راه بگوید ت که چون باید رفت. از جمله‌های شگفت انگیز کتاب همسفر زندگی.... به عزیزان کتاب خوان توصیه میکنم... عاقبت بخیر باشید.....
donyarezaei
۱۴۰۲/۹/۲۷
باسلام وعرض ادب واحترام به دوستان گرامی. این کتاب بیانی بسیار شیواوقابل فهم برای عموم مردم داره که باگویندگی بسیار دلنشین آمیخته شده. بنظرمن این کتاب قابلیت چندین بارشنیده شدن رو داره وخسته کننده نیست وباهربارشنیده شدن نقصهای وجودی خودت رو کشف میکنی وتلاش بیشتری درخود سازی خودت انجام میدی.
سودابه فرجزاده
۱۴۰۲/۷/۸
با سلام، به نظر من این کتاب بسیار روان و سلیس و قابل درک بود و با روایت داستانهای زیبایی که در آن‌ها پندها و اندرز زیادی داشت حسابی خواننده را جذب خودش میکنه. از این کتاب چیزهای زیادی یاد گرفتم و خواندنش رو به همه توصیه میکنم.
اکرم سیانی
۱۴۰۲/۹/۱۸
درود بر شما
کتابهای هاکان منگوچ که نیازی به تایید ندارد آنقدر گیرا و جذاب است که به همه خواندنش را توصیه می‌کنم، با کتابهای نویسنده توانا، واقعا آرامش به سراغتان می‌آید.
از کتابراه برای ایجاد این فرصت زیبا سپاسگزارم
Sahar
۱۴۰۲/۶/۲۷
کتاب خیلیی خوبی بود من روزای خیلی سختیو میگذرونم این کتاب خیلی بهم آرامش داد صدای راوی هم خیلی آرامش بخش متناسب با موضوع و متن کتاب بود سه بار کتاب رو گوش داد مهر بار نکات جدیدی برداشت کردم ممنون
یزدانی
۱۴۰۳/۱/۹
کسانی که ما را دوست دارند تا توان داشته باشند منتظر ما خواهند بود، اما ممکن زندگی به آن‌ها این فرصت را ندهد که همیشه منتظر ما بمانند♥️این قشنگترین قسمت کتاب بود امیدوارم بخوانید و لذت ببرید💐
غلامرضا فتحی زاده
۱۴۰۲/۶/۲۳
سلام کتاب بسیار جالبی است زیرا هم صدا گوینده مناسب این کتاب و به دل می‌نشیند و هم داستان‌ها و جملات جالب و متفاوتی در این کتاب هست مثل داستان پادشاه و آهنگر. باتشکر
فاطمه
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب بسیار فوق العاده‌ای هست من تقریبا تمام کتاب‌های ایشون را خوندم و خیلی چیزا از ایشون یاد گرفتم مهمترینش این بود که نوع نگاهم به زندگی تغییر کرده و به یه ارامش درونی رسیدم
مهتا بیاتی
۱۴۰۲/۶/۳۱
به جرات میتونم بگم نکاتى توى این کتاب هستکه تو کمتر کتابى خوندیم و دیدیم واز طرفى دغدغه روز جامعه است. بسیار عالى و کاربردى. ممنونم از کتابراه
Nastaran.m.a
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتاب خوبی بود و یادآوری کننده خیلی از رفتارهایی که ناخواسته انجام میدیم و گاها اشتباه هست. من لذت بردم
Fatemeh94moghaddami
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
من به شدت اعتقاد دارم هیچ چیزی توی زندگی بدون خیر نیست، حتی اتفاقاتی که از دید ما بد هستن، زمینه اتفاقات بهتر رو دارن فراهم میکنن
محمدحسین نیا
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سلام و ارادت، کتابی است روان با نویسنده‌ای ماهر و کاربلد و دوست‌داشتنی دوستان تمامی کتاب ایشان را مطالعه کنید و بهره‌مند شوید.
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همسفر زندگی

برای دریافت کتاب صوتی همسفر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.