معرفی و دانلود کتاب گزینه دوم: رویارویی با مشقت، ایجاد تاب آوری و یافتن شادی

عکس جلد کتاب گزینه دوم: رویارویی با مشقت، ایجاد تاب آوری و یافتن شادی
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزینه دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزینه دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزینه دوم: رویارویی با مشقت، ایجاد تاب آوری و یافتن شادی

برای بسیاری از ما پیش آمده که در لحظاتی از زندگی خود را تهی از هر احساسی دیده‌ایم؛ اما چطور می‌شود بر این احساس دل‌سردی و ناامیدی غلبه کرد؟ شریل سندبرگ و آدام گرانت نویسندگان کتاب گزینه دوم قرار است به فراخور تجربیات خود به ما نشان بدهند که چطور می‌شود راه امیدواری و کسب شادی اصیل را پیدا کنیم. این کتاب در صدر لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب گزینه دوم

همه‌ی ما می‌توانیم در تجربه‌ی سوگواری و احساس تنهایی شبیه شریل سندبرگ (یکی از نویسندگان کتاب) باشیم. او بعد از فوت ناگهانی همسرش، احساس کرد که خودش و فرزندانش دیگر قادر نیستند خوشحالی را تجربه کنند و خوشبختی از آن‌ها روی برگردانده است. او در مورد خودش این‌طور می‌نویسد: «من خالی بودم». احساس خالی بودن تجربه‌ی همه‌ی ما در طول زندگی و بعد از اتفاقات تلخی است که خارج از قدرت تاب‌آوری ماست. احساس پوچی به‌گونه‌ای بر لحظه‌های ما چمبره می‌زند که خیال می‌کنیم قرار نیست هیچ‌وقت روی خوب زندگی را ببینیم؛ اما شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) و آدام گرانت (Adam Grant) در کتاب گزینه دوم (Option B) راه برون‌رفت از این احساسات تلخ را به ما می‌آموزند.

کتاب گزینه دوم کتابی منحصربه‌فرد است؛ چرا که این کتاب بر اساس تجارب شخصی شریل سندبرگ به‌عنوان فردی عزادار و گرفتارِ احساس بی‌معنایی برای رهایی از همه‌ی این‌ها نوشته شده. از طرفی تجارب علمی و اندوخته‌های پژوهشی آدام گرانت به‌عنوان روان‌شناس نیز به این تجربه‌های شخصی ضمیمه شده است. روایت هر کدام از این تجارب در نهایت یک هدف را دنبال می‌کند: چطور می‌توان تاب‌آوری خودمان را در مواجهه با مشکلات زندگی بیشتر کنیم.

این کتاب که حاصل تجربیات دو نویسنده‌ی آن یعنی شریل سندبرگ و آدام گرانت است، به ما نشان می‌دهد که چطور افراد زیادی با رنج‌های بیشتر نسبت به شریل سندبرگ و همه‌ی ما توانسته‌اند با تاب‌آوری و قدرت پذیرش، دوره‌های پرمشقت زندگی‌شان را پشت سر بگذارد و برای کسب شادی و رضایت درونی قدم بردارند. محتوای این کتاب نشان می‌دهد که ما می‌توانیم انعطاف‌پذیری، پذیرش و تاب‌آوری را همچون یک عضله، تقویت کنیم. همچنین بیاموزیم که چطور می‌شود با معنادهی به رنج‌های درونی بتوانیم به خوبی از عهده پشت سر گذاشتن آن‌ها بربیاییم. نویسندگان کتاب گزینه دوم علاوه بر این‌ که ما را متوجه خود می‌کنند، این را هم به ما می‌آموزند که چطور می‌توان در بزنگاه‌ها و تجربه‌های تلخ در کنار دیگران باشیم و همدلی خودمان را از آن‌ها دریغ نکنیم.

کتاب گزینه دوم که اثر شریل سندبرگ و آدام گرانت است، توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند؛ چراکه ما در تجربه احساسات مختلف با یکدیگر مشترک هستیم. این کتاب در ایران نیز با ترجمه‌ی علیرضا خاکساران و همت انتشارات آموخته، وارد بازار نشر ایران شد.

جوایز و افتخارات کتاب گزینه دوم

  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی وبسایت گودریدز در سال 2017
  • شماره یک لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز در سال 2017

نکوداشت‌های کتاب گزینه دوم

  • صادق و خوش‌بینانه... سندبرگ بخش زیادی از خودش و آنچه آموخته را در اختیار ما می‌گذارد. (اکونومیست)

  • من این کتاب الهام‌بخش را به همه‌ی مردم دنیا توصیه می‌کنم. هیچکس نمی‌تواند از ناراحتی، فقدان یا ناامیدی زندگی فرار کند، بنابراین بهترین گزینه این است که گزینه‌ی ب خودمان را بیابیم. (ملاله یوسف زی)

  • شریل با صداقتی مثال‌زدنی از تجربیات غم‌انگیزش می‌نویسد. او و آدام تجربیات شخصی‌‌شان را به راهنمایی قدرتمند و عملی تبدیل می‌کنند تا هر کسی بتواند در زندگی شخصی و اجتماعی‌اش تحمّل بیشتری از خود نشان دهد. (بیل و ملیندا گیتس)

کتاب گزینه دوم مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی ما در طول زندگی با تجربه‌های تلخ و شرینی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که باید نسبت به آن‌ها آمادگی ذهنی بیشتری داشته باشیم. کتاب گزینه دوم به‌عنوان راهنمای عملی علاوه بر روایت چگونگی تاب‌آوری دیگران در مواجهه با مشکلات ناگوار زندگی، به همه‌ی ما خواهد آموخت که چطور مهارت معنایابی و مقاومت در برابر ناملایمات را تمرین کنیم. از این رو، مطالعه کتاب گزینه دوم را باید بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی به همه‌ی افراد توصیه کرد.

با نویسندگان کتاب گزینه دوم بیشتر آشنا شویم

آدام گرانت که در آگوست 1981 و در آمریکا متولد شد، نویسنده و استاد دانشگاه است. او در رشته‌ی روان‌شناسی سازمانی تحصیل کرده است. گرنت سرانجام توانست با انتشار مقالات معتبر علمی در چند مجله اعتباردار دانشگاهی در دانشکده وارتون به‌عنوان دانشیار مشغول به کار شود. آدام گرنت جوان‌ترین استاد تاریخ این دانشکده بود که به‌واسطه‌ی تلاش‌ها، نظرات و فعالیت‌های علمی‌اش توانست در سال 2015 در فهرست «تأثیرگذارترین متفکران مدیریت جهانی» قرار بگیرد. کتاب‌های «دوباره فکر کن» و «بده و بگیر» از آثار معروف و پرفروش او محسوب می‌شوند.

شریل سندبرگ یکی از زنان موفق و صاحب‌نام در حوزه‌ی فناوری است که به‌عنوان فعال اجتماعی و نویسنده نیز شناخته می‌شود. او که فارغ‌التحصیل رشته‌ی اقتصاد از کالج هاروارد است، بعد از تمام شدن درسش، به‌مدت یک سال روی پروژه‌‌ای در حوزه‌ی سلامت و بهداشت هند کار کرد. شریل سندبرگ در سال 2008 نیز در سمت مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک مشغول به کار شد.

جملات برگزیده‌ی کتاب گزینه دوم

  • در دل زمستان، بألاخره فهمیدم درونم تابستانی شکست‌ناپذیر قرار دارد. (آلبر کامو)
  • فهمیدم وقتی زندگی ما را به زیر می‌کشد، می‌توانیم پای‌مان را محکم بر زمین بزنیم، خودمان را بالا بکشیم و نفسی تازه کنیم.
  • ما در شبکه‌ ناگزیری از عمل متقابل گیر افتاده‌ایم، در یک لباس واحد سرنوشت به هم پیوند خورده‌ایم. هرچه به صورت مستقیم بر دیگری تأثیر می‌گذارد، به صورت غیرمستقیم بر همه تأثیر می‌گذارد. (مارتین لوتر کینگ)

در بخشی از کتاب گزینه دوم می‌خوانیم

وقتی ازدواج می‌کنیم، قول می‌دهیم همدیگر را دوست بداریم «تا مرگ ما را از هم جدا کند». عشق را مثل تصویری متحرک و پویا می‌بینیم (حضورمان کنار یک دوست، مراقبت از یک کودک، اینکه کنار کسی از خواب بیدار شویم به معنای عشق هستند)، تصاویری که همگی بستگی به زنده بودن آن فرد دارند. یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که آموخته‌ام این است که ممکن است پس از مرگ کسی همچنان عمیقاً عاشقش باشیم. ممکن است نتوانیم بغلش کنیم یا با او حرف بزنیم و حتی ممکن است با کس دیگری قرار بگذاریم و عاشقش شویم، ‌اما هنوز هم به همان اندازه فرد درگذشته را دوست بداریم. رابرت وودروف اندرسون، نمایشنامه‌نویس، این موضوع را به بهترین شکل توصیف کرده است: «مرگ زندگی را خاتمه می‌دهد، اما رابطه را نه».

تابستان گذشته، با سه زوج شام خوردم که همگی دوستان صمیمی من بودند، اما تازه با همدیگر آشنا می‌شدند. آن‌ها سر میز به ترتیب داستان آشنایی‌شان را برای هم تعریف کردند، در حالی که همسران‌شان وسط کلام آن‌ها داستان‌های بامزه‌ای از روال عالی زندگی‌شان می‌گفتند. وقتی گفت‌وگو شروع شد، دلم آشوب شد و با ادامه‌ی گفت‌وگو حالم بدتر و بدتر شد. فیل در اتاق! فکرش را هم نمی‌کردم دلم برایت تنگ شود. اولش فکر کردم غمگینم چون دوستانم انسان‌هایی بی‌تفاوت بودند که داستان‌های عشقی‌شان را برای هم می‌گفتند در حالی که من درست بغل گوش‌شان نشسته بودم. پانزده ماه و سه روز از مرگ دیو گذشته بود و حالا دیگر دیو از جمله‌ی مهم‌ترین موضوعاتی نبود که به یادش باشند. دنیا به روالش ادامه می‌داد. آن شب زود به خانه رفتم و توضیح دادم حالم خوب نیست.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب
درباره‌ی نویسندگان
مقدمه
1. تنفس دوباره
2. بیرون انداختن فیل از اتاق
3. قانون نقره‌ای دوستی
4. خوددلسوزی و اعتمادبه‌نفس؛ گلاویز شدن با خویشتن
5. خیزش به جلو؛ پس از زمین خوردن، به کسی تبدیل می‌شوم که دستم را می‌گیرد
6. پس گرفتن شادی
7. پرورش کودکان تاب‌آور
8. قدرت یافتن در کنار هم
9. شکست و یادگیری در محل کار
10. عشق و خنده‌ی دوباره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزینه دوم: رویارویی با مشقت، ایجاد تاب آوری و یافتن شادی
نویسنده،
مترجمعلیرضا خاکساران
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-665043-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزینه دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گزینه دوم

برای دریافت کتاب گزینه دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.