معرفی و دانلود کتاب گسترش اسلام در سودان

عکس جلد کتاب گسترش اسلام در سودان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گسترش اسلام در سودان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گسترش اسلام در سودان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گسترش اسلام در سودان

کتاب گسترش اسلام در سودان اثر صادق رمضانی گل افزانی، به روشن ساختن نقش و جایگاه تشکیلات متصوفه در صیانت از دین و گسترش آن و همچنین تأثیرپذیری آنان از مکتب اهل بیت (ع) و نیز اندیشمندان مسلمان ایرانی می‌پردازد.

محققان و پژوهشگران فرهنگ و تمدن اسلامی در روزگار ما، تاریخ و سازمان طرق صوفیه و جایگاه تعلیمی و تربیتی آن را در سلسله کتاب‌هایی تحت عنوان کلی "طریقه‌های تصوف" بررسی کرده‌اند، ولی با این همه جای بسی شگفتی است که با توجه به اهمیت تاریخ و نقش طرق صوفیه در گسترش و حفظ اسلام در سودان، این مهم آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. این کتاب نه تنها اولین اثر علمی در این زمینه به زبان فارسی است بلکه می‌تواند الگویی برای شناخت پژوهشگران و دانش‌پژوهانی باشد که این تأثیرگذاری از نگاه آنان پنهان و دور مانده است.

صادق رمضانی گل افزانی کتاب گسترش اسلام در سودان را در دو فصل نگاشته است که فصل اول به کلیاتی پیرامون سودان و ریشه های صوفی‌گری و گرایشات ضد استعماری و تصوف سیاسی در آن کشور پرداخته و فصل دوم با محدودیت تاریخی قرن دهم تا چهاردهم، به نقش این طرق صوفیه و کثرت آن‌ها و تاثیرشان در گسترش اسلام در آن سرزمین می‌پردازد.

هدف این کتاب اگر چه بیان نقش تصوف و طرق صوفیه در گسترش اسلام در سودان است ولی به معنای انکار جاذبه‌های خودِ دین در ماندگاری آن نیست، بلکه هوشمندی مبلغان دینی را در قاره آفریقا نشان می‌دهد که توانسته‌اند با مطالعات عمیقی، این روش تصوف را به عنوان نسخه شفا‌بخش برای صیانت از دین اسلام تجویز کنند زیرا شرایط جغرافیایی و محیطی و تابش مستقیم نور خورشید که نوعی رخوت و سستی را در آن منطقه در انسان ایجاد می‌کند، ویژگی‌های متفاوتی را برای سرزمینی متفاوت رقم می‌زند که از نگاه دعوت کنندگان به دین پنهان نمانده است.

در بخشی از کتاب گسترش اسلام در سودان می‌خوانیم:

نقش فتوحات در گستره جغرافیایی اندیشه صوفیانه غیر قابل انکار است و به عبارتی دیگر بعد از آنکه مسلمین بر اثر فتوح پیاپی خود اندلس و شمال آفریقا و قسمت بزرگی از متصرفات آسیایی روم شرقی و تمامی شاهنشاهی ساسانی را مطیع خود کردند یک امپراطوری جدید دینی از جبال پیرنه تا ولایت سند و آسیای مرکزی و دامنه‌های جبال قفقاز و ریگزارهای شمال خراسان ترتیب دادند که از ملت‌های مختلف و تمدن‌های گوناگون تشکیل می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌ درآمد
چکیده
مقدمه
گزارش اجمالی تحقیق
فصل اول: کلیاتی پیرامون سودان و تصوف
فصل دوم: نقش طرق صوفیه در گسترش اسلام در سودان در قرن دهم تا چهاردهم هجری قمری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گسترش اسلام در سودان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بین المللی الهدی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-964-439-523-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گسترش اسلام در سودان

rashid yaqubei
۱۳۹۷/۲/۲۷
کتاب خوبی بود که خیلی در جستجویش بودم و بالاخره پیداش کردم. و اونم تالیفش از استادم بوده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گسترش اسلام در سودان

برای دریافت کتاب گسترش اسلام در سودان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.