معرفی و دانلود کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه خواندنی جان اشتاین بک. در کتاب گل‌های داوودی: و چند داستان دیگر، پنج داستان می‌خوانیم که با نگاه مدرن نویسنده به موقعیت زنان در جامعه نوشته شده‌اند. این داستان‌ها فضایی واقع‌گرایانه و لحن و زبانی شاعرانه دارند.

درباره‌ی کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر

داستان‌هایی که در کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر (The Chrysanthemums and Other Stories) گردآوری شده‌اند، تصویر زنانی را نمایان می‌سازند که در جامعه‌ای مردسالار زندگی می‌کنند. نگاهی که جان اشتاین بک (John Steinbeck) در این داستان‌ها به زنان و احساساتی که تجربه می‌کنند انداخته است، شباهت چندانی به عقاید دیگر مردان جامعه‌اش در دوران نگارش داستان‌ها ندارد. همدردی و همدلی‌ای که نویسنده نسبت به زنان قصه‌های خود نشان می‌دهد و دیدگاه عمیقی که نسبت به حس و حال واقعی آنان به مخاطب ارائه می‌کند تحسین‌برانگیز است. نگرش او، بیش از آن‌که مشابه فردی باشد که در دهه‌ی 1930 در آمریکا زندگی می‌کند، مشابه نگرش یک فمینیست مدرن است. او با ریزبینی جزئیات رفتار شخصیت‌های اصلی داستان‌های خود را توصیف می‌کند و مخاطب را به طرز شگفت‌آوری درگیر قصه می‌کند.

نویسنده در کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر، به خوبی جاه‌طلبی، انرژی و استعداد نهفته در زنان قصه‌ها را به تصویر می‌کشد. در این داستان‌ها از نیروهای عجیب و ستودنی زنانی می‌خوانیم که از سوی مردان زندگی‌شان به درستی درک نمی‌شوند. زنانی که آن‌چنان با حسرت‌ها و احساسات منفی عمیقی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که ممکن است مسیر زندگی‌شان نیز دچار تغییر شود. اشتاین بک تصویری از روابطی را به ما ارائه می‌دهد که بُعد عاطفی در آن‌ها به راحتی قابل مشاهده نیست و گاهی اصلاً وجود ندارد؛ روابطی که تنها نارضایتی و حسرت را در خود می‌پرورانند.

معرفی و دانلود کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر

در کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر، با توانایی خارق‌العاده‌ی نویسنده برای کاوش در پیچیدگی‌های ذهن زنان روبه‌رو هستیم. این توانایی تا جایی مشهود است که خواننده به طور کامل با مسیر ذهنی شخصیت‌های زن داستان همراه می‌شود و همه چیز را از زاویه‌ی دید آنان تماشا می‌کند. ناامیدی‌ها، احساسات و حسرت‌هایی که زنان این قصه‌ها تجربه می‌کنند، برای مخاطب نیز کاملاً ملموس هستند. نویسنده به جای قضاوت حالات و روحیات زن‌های قصه‌هایش، ما را در مسیری می‌اندازد که بتوانیم تمام این اتفاقات را درک کنیم و دریابیم که رفتارهایی که از این زنان می‌خوانیم، ناشی از کدام اتفاقات و تجربیات هستند. داستان‌های این مجموعه مملو از استعاره و نمادهایی هستند که مفاهیم مختلفی را بازتاب می‌دهند. این مجموعه داستان با بیانی هنرمندانه و نگاهی واقع‌گرایانه به مبارزات زنانی که مردسالاری آن‌ها را به ستوه آورده، نوشته شده است.

کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر توسط رامین باغبانیان ترجمه شده و نشر خوب آن را به چاپ رسانده است. داستان‌های این مجموعه شامل «گل‌های داوودی»، «آقای هوگن چگونه به یک بانک دستبرد زد؟»، «بلدرچین سفید»، «قتل» و «ادیت مک گیلکدی چطور با آر. ال. استیونسن آشنا شد؟» می‌شود.

کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و طرفداران ادبیات آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر می‌خوانیم

آقای هوگن تمام سال، البته نه تمام‌وقت، اما هر زمان که وقت داشت به این سرقت فکر می‌کرد. آن سال، سال شلوغی هم بود، زیرا جان و جون هر دو اوریون گرفته بودند و خانم هوگن هم دندان‌هایش را کشیده و دندان مصنوعی کاشته بود. ضمناً آن سال آقای هوگن مسئول لژ فراماسون‌ها هم بود، با آن‌همه دَنگ‌وفَنگش. لَری شیلد همان سال از دنیا رفته بود. لری برادرزن آقای هوگن بود و مجلس ترحیمش نیز در خانه شماره 215 خیابان افرای شرقی برگزار شد. لری مجرد بود و اتاقی در پاین تری هاوس داشت و تقریباً هر شب بیلیارد بازی می‌کرد. محل کارش در سیلور داینر بود که ساعت 9 تعطیل می‌شد. او هم بلافاصله سَری به کلوب لویی می‌زد و یک ساعتی بیلیارد بازی می‌کرد. بنابراین همه در شگفت بودند که از چنین آدمی چنان ارثی به جا مانده که بعد از پرداخت مخارج مراسم خاک‌سپاری، هنوز هم هزارودویست دلارش باقی مانده بود. از آن عجیب‌تر اینکه از لری وصیت‌نامه‌ای برای خانم هوگن باقی مانده بود که البته فقط شات‌گان دولول کالیبر دوازدهش را برای جان هوگن پسر به یادگار گذاشته بود. شاتگان اسباب مسرت آقای هوگن شد، اما هرگز با آن شکار نکرد. اسلحه را برای جان کوچولو پشت کمد دست‌شویی، جایی که معمولاً این چیزها را در آن می‌گذاشت نگه داشت. نمی‌خواست بچه‌ها به اسلحه دست بزنند و هرگز هیچ فشنگی هم نخرید. با بخشی از آن هزارودویست دلار بود که خانم هوگن دندان مصنوعی‌اش را کاشته بود. البته یک دوچرخه هم برای جان و یک کالسکه دستی و یک عروسک سخن‌گو هم برای جون خرید؛ عروسکی با سه دست لباس مختلف و یک چمدان کامل از لوازم آرایش.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
گل‌های داوودی
آقای هوگن چگونه به یک بانک دستبرد زد؟
بلدرچین سفید
قتل
ادیت مَک‌گیلکِدی چطور با آر. ال. استیونسن آشنا شد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر
نویسنده
مترجمرامین باغبانیان
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-6513-67-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب گل‌های داوودی و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.