معرفی و دانلود کتاب گلی به رنگ خورشید

عکس جلد کتاب گلی به رنگ خورشید
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گلی به رنگ خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گلی به رنگ خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گلی به رنگ خورشید

بنجامین فلاو در کتاب گلی به رنگ خورشید داستان روباهی را به تصویر می‌کشد که شیفته‌ی کتاب خواندن و جمع‌آوری گیاهان است. حالا تصور کنید اگر او در کتابی با موضوع گیاه‌شناسی با یک گُل کمیاب آشنا شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد... آقای روباه ماجراجو تصمیم می‌گیرد کوله‌پشتی‌اش را به روی شانه‌هایش بیندازد و برای یافتن گلی به رنگ خورشید راهی کوهستان شود. کتاب حاضر کودکانی را که به ماجراجویی علاقه دارند، شیفته‌ی خود خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب گلی به رنگ خورشید

روباهی که در کتاب گلی به رنگ خورشید (The Golden Glow) با او آشنا خواهید شد، از هیچ چیز در این جهان بیشتر از کتاب خواندن و جمع‌آوری گیاه برای مجموعه‌اش لذت نمی‌برد. در واقع او نسبت به هیچ موضوع دیگری همچون مطالعه و طبیعت اشتیاق نشان نمی‌داد. همه‌ی داستان کتاب گلی به رنگ خورشید از جایی آغاز شد که روباه -یک روز که روی مبل راحتی خانه‌اش لم داده و مشغول مطالعه بود- نمونه‌ای نادر از یک گیاه را در کتاب گیاه‌شناسی قدیمی‌اش پیدا کرد. گیاهی که فقط در کوهستان نمونه‌ی آن پیدا می‌شد؛ گلی به رنگ خورشید...

آقای روباه چنان مجذوب گل شد که تصمیم گرفت برای پیدا کردنش راهی کوهستان شود. از این‌ رو چراغ قوه، کیسه‌ی خواب و دیگر وسایل مورد نیازش را برداشت، کوله‌پشتی‌اش را به روی شانه‌هایش انداخت و به این ترتیب ماجراجویی خود را آغاز کرد. آقای روباه در طول مسیر درخت‌ها و گیاه‌های مختلفی را مشاهده کرد؛ گیاهان و درخت‌هایی که هرکدام به نحوی او را مجذوب خود کردند. همچنین با افرادی آشنا شد که به او برای رسیدن به قله‌ی کوه کمک رساندند. سرانجام، هنگامی که روباه به قله رسید و پس از تلاش و جست‌وجوهای فراوان گلِ به رنگ خورشید را یافت، تصمیم شگفت‌انگیز و عجیبی گرفت...

بنجامین فلاو (Benjamin Flouw) در کتاب گلی به رنگ خورشید تلاش کرده تا داستانی جذاب را به رشته‌ی تحریر درآورد که محتوایی آموزشی را نیز شامل شود. او در این کتاب جزئیات ساده و لذت‌بخش طبیعت را به تصویر می‌کشد و قدردان زیبایی‌های آن است. جالب است بدانید کتاب گلی به رنگ خورشید اولین کتابی‌ است که بنجامین فلاو هم خود آن را نوشته و هم تصویرگری‌اش را برعهده داشته است.

کتاب گلی به رنگ خورشید نخستین بار به تاریخ 15 مِی 2015 منتشر شد و تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان را به همراه داشت. در ایران این اثر را ساناز اعتمادی، از مترجمان خوب کشورمان به فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال آن را روانه‌ی بازار کتاب‌های کودک کرده است. این اثر در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، کانادا، آلمان و بریتانیا به انتشار رسیده است. این شما و این اثری درخور درباره‌ی ماجراجویی، هیجان، طبیعت و حفاظت از آن.

نکوداشت‌های کتاب گلی به رنگ خورشید

  • داستانی از یک پیاده‌روی و یک جست‌وجو؛ کتاب [گلی به رنگ خورشید] درباره‌ی گل‌های کوهستانی، نقاشی‌های گیاه‌شناسی و حتی در مورد آرامش غروب کوهستان سخن می‌گوید. این کتاب یک اثر جذاب و غیرمعمول درباره‌ی جهان طبیعی است. (Toronto Star)

  • اگرچه کتاب گلی به رنگ خورشید تخیلی است، اما اطلاعاتی واقعی در آن گنجانده شده و همچنین اشاره‌ای ملایم به ایده‌ی «حفظ منابع طبیعی» در آن وجود دارد. توصیه می‌شود. (CM Magazine)

  • داستان کتاب گلی به رنگ خورشید به اندازه‌ی کافی نیرومند است، اما این تصویرسازی‌هایش هستند که توجه‌‌ها را از آن خود می‌سازند. (نقد کتاب Kirkus)

  • داستانی شیرین به همراه یک پیام زیست‌محیطی ظریف. کتاب گلی به رنگ خورشید داستانی‌ست که می‌درخشد! (بوک پیج)

  • ترکیبی دلپذیر از داستان و غیرداستان. کتاب گلی به رنگ خورشید به‌عنوان یک مقدمه‌ی مفید عمل می‌کند. (بوک لیست)

  • تصویری فوق‌العاده از جست‌وجوی یک گیاه کمیاب. (وب‌سایت آمازون)

  • مقدمه‌ای خیره‌کننده برای کاوش‌های گیاه‌شناسی. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب گلی به رنگ خورشید مناسب چه کسانی است؟

بنجامین فلاو کتاب گلی به رنگ خورشید را برای کودکان 3 تا 7 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به ماجراجویی و البته گیاه‌شناسی علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی کتاب نامبرده بهره‌مند خواهند شد.

با بنجامین فلاو بیشتر آشنا شویم

بنجامین فلاو نویسنده و تصویرگر فرانسویِ ساکن مارسی است. او از کودکی شیفته‌ی مستندهای حیات‌وحش و کتاب‌های گیاه‌شناسی بود. همین هم دلیلی شد تا بنجامین فلاو به‌شدت نگران تمام مسائل زیست‌محیطی‌ای باشد که ما امروزه با آن‌ها مواجه‌ایم.

بنجامین فلاو با نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز همکاری داشته و علاوه‌بر نویسندگی و تصویرسازی، به‌عنوان طراح و تصویرگر مستقل فیلم‌ها و تبلیغات نیز مشغول به کار است. کتاب گلی به رنگ خورشید اولین اثری است که بنجامین فلاو هم خود آن را نوشته و هم تصویرگری‌اش را بر عهده داشته است. همچنین تنها اثری‌ست که از او به زبان فارسی منتشر شده. برای آشنایی بیشتر با بنجامین فلاو و آثارش می‌توانید به وب‌سایت او به آدرس «benjaminflouw.com» مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب گلی به رنگ خورشید می‌خوانیم

«صبح به‌خیر خرس! می‌توانی کمکم کنی؟ من دنبال گل طلایی می‌گردم؛ گلی فوق‌العاده شگفت‌انگیز. نمی‌دانم چه شکلی است، ولی می‌دانم گل کمیابی است.»

«من هر روز برای ماهیگیری به رودخانه می‌آیم و هر روز همان گل‌های همیشگی را می‌بینم. بیشترشان زیبا هستند، ولی هیچ‌کدامشان کمیاب نیستند. تو باید با موش‌خرما صحبت کنی. او تمام گیاهان کوهستان را می‌شناسد. ولی پیدا کردن موش‌خرما کار راحتی نیست.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گلی به رنگ خورشید
نویسنده
مترجمساناز اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-462977-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گلی به رنگ خورشید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گلی به رنگ خورشید

برای دریافت کتاب گلی به رنگ خورشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.