معرفی و دانلود کتاب چراغ کوچکی برای شب

عکس جلد کتاب چراغ کوچکی برای شب
قیمت:
۳۴۴۰۰ 17200 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چراغ کوچکی برای شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چراغ کوچکی برای شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چراغ کوچکی برای شب

داستانی از نور، عشق و دوستی... خود را برای مطالعه‌ی داستانی امیدوارکننده آماده‌ سازید! لیزا تامپسون در کتاب چراغ کوچکی برای شب داستان پسر و مادری را به تصویر می‌کشد که بنا به دلایلی که مطالعه خواهید کرد، از خانه‌ی خود فرار کرده و به کلبه‌ی کوچکی در جنگل پناه برده‌اند و این اتفاق، ماجراهایی باورنکردنی را برایشان رقم می‌زند. نویسنده در این اثر به مخاطبان نشان می‌دهد که قدرت روشنایی همیشه از تاریکی بیشتر است و اوضاع همیشه به یک منوال باقی نمی‌ماند.

درباره‌ی کتاب چراغ کوچکی برای شب

همه‌ی داستان کتاب چراغ کوچکی برای شب (The Light Jar) از جایی شروع شد که پدرِ «نیت» همسر و پسرش را رها کرد و پس از آن نیت هرگز دیگر پدرش را ندید. آن زمان‌ او تنها شش سال داشت. از همان وقت‌ها بود که زندگی به کام او و مادرش تلخ شد. تو گویی روزگار با آن‌ها سر ناسازگاری برداشته بود. اما این تلخ‌کامی، نه فقط به‌خاطر نبود پدر، که بعدها به دلیل «گری»، نامزد تازه‌ی مامان بود. نامزدی سوءاستفاده‌گر که آن‌ها را به ستوه آورده بود. همین شد که مامان چاره‌ای ندید جز آن که یک شب همه‌ی وسایل خودش و نیت را در دو تا ساک کوچک و یک کوله‌پشتی جمع کند، بگذارد صندقِ عقب ماشینش و شبانه به همراه پسرش از دست گری به کلبه‌ای دورافتاده درون جنگل فرار کند.

حالا نیت یازده‌ساله است و به همراه مادرش در کلبه‌ای کوچک در یک جنگل زندگی می‌کنند. اما یک روز که مادر برای خرید خوراکی به بیرون از کلبه می‌رود، دیگر بر نمی‌گردد. حالا نیت باید به تنهایی خود از پس زندگی‌اش بربیاید. در این میان، سروکله‌‌ی دختر عجیبی هم پیدا می‌شود که راه زیادی را طی کرده تا به جنگل برسد و به دنبال گنج بگردد. نیت حالا دیگر همراهی پیدا کرده است؛ دوستی‌ای که اگرچه بعضی اوقات وبال گردنش می‌شود، اما برای هر دوی آن‌ها ارزش زیادی دارد...

لیزا تامپسون (Lisa Thompson) در قالب داستانی عمیق به موضوع آزار خانگی و سوءاستفاده‌ی عاطفی می‌پردازد. موضوعاتی که می‌تواند زندگی جوانان را تا حد زیادی تحت‌تأثیر قرار دهد. داستان چراغ کوچکی برای شب اگرچه روایتگر داستانی غم‌انگیز است، اما اگر بتوانید غم آن را کمی تاب آورید، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را از مطالعه‌ی این اثر برای خود رقم خواهید زد. چرا که در نهایت، نویسنده تصویری از امید، تاب‌آوری و شادی را برایتان ترسیم می‌کند.

کتاب چراغ کوچکی برای شب تسلی‌بخش، همدلانه و خردمندانه است. داستانی که باعث می‌شود کودکان و نوجوانانی که به هر دلیلی با مشکل آزار خانگی، بی‌قراری و تنهایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمی تسلی یابند.

لیزا تامپسون کتاب چراغ کوچکی برای شب را اولین بار به تاریخ سی‌ام ژوئن سال 2012 منتشر کرد. این اثر با استقبال گسترده‌ی مخاطبان همراه شد و نقدهای مثبتی را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد. گفتنی است مایک لوئری (Mike Lowery) با تصاویر فوق‌العاده‌ای که برای کتاب حاضر خلق کرده، دو چندان بر جذابیت آن افزوده است. ساناز اعتمادی این اثر را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال انتشار آن را بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب چراغ کوچکی برای شب

  • متفکرانه و همدلانه... کتاب چراغ کوچکی برای شب تخیل و نور درون را جشن می‌گیرد! (وبسایت آمازون)

  • کتاب چراغ کوچکی برای شب داستانی از ترس و امید، تنهایی و دوستی و سرشار از شخصیت‌هایی درگیرکننده است. (وبسایت گودریدز)

  • داستانی معمایی و هیجان‌انگیز که حول محور موضوعات روانشناختی می‌چرخد. جزئیاتی که لیزا تامپسون ارائه داده است، باعث شد تا من برای خواندن کتاب عجله پیدا کنم و صفحات را پشت سر هم ورق بزنم! (روزنامه‌ی گاردین (the guardian))

  • لیزا تامپسون یک داستان فوق‌العاده با شخصیت‌های پنهان متعددی خلق کرده است؛ شخصیت‌هایی که به‌مرور خود را در طول داستان آشکار می‌سازند. می‌ترسم داستان را با تعریف کردنش خراب کنم و در نهایت، باز هم نتوانم منظورم را برسانم؛ اما آنچه که می‌توانم با شما به اشتراک بگذارم، مجموعه‌ای است از احساسات مختلف که هنگام مطالعه‌ی کتاب آن‌ها را تجربه کرده‌ام. کتاب چراغ کوچکی برای شب به زیبایی نوشته شده و وجود آن در کتاب‌خانه‌ی هر مدرسه‌ای ضروری می‌نماید. (bookloverjo)

کتاب چراغ کوچکی برای شب مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به رمان‌های روان‌شناسانه، معمایی و اجتماعی علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب چراغ کوچکی برای شب بهره و لذت می‌برند.

با لیزا تامپسون بیشتر آشنا شویم

لیزا تامپسون نویسنده‌ی انگلیسی کتاب‌های کودک است. او در لندن به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد. شانزده‌ساله بود که تحصیل را رها کرد و به مدت چندین سال به فعّالیت در بیمه مشغول شد. تامپسون در سال 1991 به بی‌بی‌سی پیوست و به‌عنوان دستیار پخش رادیویی به کار پرداخت. در نهایت، در سال 2002 مجدداً شغل خود را تغییر داد.

لیزا تامپسون سرانجام، در سن چهل‌‌وسه‌‌سالگی اولین کتاب خود، با نام پسر ماهی قرمز (The Goldfish Boy) را منتشر کرد. این اثر با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان همراه شد و افتخارات متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. کتاب نامبرده به سال 2017 منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

از او اثر دیگری با عنوان «از پشت پنجره» ترجمه شده و به همت انتشارات پرتقال در دسترس مخاطبانِ فارسی‌زبان قرار گرفته است. لیزا تامپسون نویسنده‌ی موفق و پرکاری به‌شمار می‌آید و از میان افتخارات آثار او می‌توان به «نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز» و «نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چراغ کوچکی برای شب می‌خوانیم

از طاقچه‌ی بالای بخاری هیزمی شروع کردم. همه‌جای اتاق پر از وسایل تزیینی و گلدان‌ بود. نگاهی به گلدان چینی انداختم. در گلدان یک‌عالمه خودکار و مداد کند چپانده بودند. هیچ‌چیز جالبی پیدا نکردم. تک‌تک وسایل تزیینی را برمی‌داشتم و تکانشان می‌دادم تا ببینم چیزی تویشان هست یا نه. ولی به‌جز گرد‌و‌خاک و مگس مرده چیز دیگری درونشان نبود. لابه‌لای مجسمه‌ها و تندیس‌های تزیینی چند‌تا رسید قدیمی و تمبر نو بود که از روی پاکت نامه کنده شده بود. ساعت چوبی دیواری را به‌طرفی هل دادم. زنگ ساعت صدای دینگ آرامی داد. بعد پشت آینه‌ی گرد بالای بخاری هیزمی را نگاه کردم. شاید گاوصندوقی پشت آینه باشد. گاوصندوقی با شماره‌های سیاه، درست مثل همان‌هایی که در فیلم‌های جاسوسی هستند. ولی پشت آینه فقط دیوار بود.

توی کمدهای آشپزخانه هم هیچ خبری نبود، البته چند بسته سوپ گوجه‌ی خشک‌شده پیدا کردم و گذاشتمشان در دسته‌ی چیزهایی که می‌خورم.

توی دست‌شویی طبقه‌ی بالا هم چیزی نبود. کف کمد اتاقم هم فقط چند تا پلیور کهنه پیدا کردم که سوراخ شده بودند.

فقط اتاق مامان مانده ‌بود.

کمی روی تختش نشستم. قبلاً توجه نکرده بودم، ولی تخت مامان خیلی مرتب بود. مامان فقط یک شب آنجا خوابیده بود، اما روتختی صاف ‌صاف بود و لبه‌هایش هم سفت زیر تشک گذاشته شده بود. وقتی خانه بودیم مامان هیچ‌وقت تختش را مرتب نمی‌کرد. مگر اینکه به انداختن لحاف روی بالش بگویید مرتب کردن. به ‌نظر می‌آمد مامان اینجا حسابی حوصله به خرج داده و تختش را مرتب و خوشگل کرده بود. کیف کوچک مامان روی زمین بود. همان‌ جایی که خودم گذاشته بودمش. هدیه‌ام هم همان ‌جا داخل کیف بود. حالم بد شد. یعنی مامان کجا بود؟ دوباره همان فکر بد به‌سراغم آمد، از سرم بیرونش کردم.

فهرست مطالب کتاب

1. خبری از تعطیلات نیست
2. کلبه
3. عملیات: نظافت
4. مسابقه‌ی تلویزیونی
5. تنهای تنها
6. توپ تنیس
7. سم
8. غریبه‌ای در جنگل
9. مامان‌بزرگ
10. ایمی و مینا
11. کمک به کیتی
12. داستان کیتی
13. درخت سرخدار
14. قایم شدن
15. گری
16. جست‌و‌جوی کلبه
17. کیتی در می‌زند
18. خانه‌ی یخی
19. داخل خانه‌ی یخی
20. ترس از تاریکی
21. پیش به‌ سوی گلخانه
22. ماجرای بابا را برای کیتی تعریف می‌کنم
23. چارلی و دکستر
24. تولد
25. هزارتو
26. پیدا کردن مسیر
27. خانه‌ی بزرگ
28. در جست‌و‌جوی کیتی
29. کالین
30. به ‌دنبال هیزم
31. برگشت به کلبه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چراغ کوچکی برای شب
نویسنده
مترجمساناز اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-462-831-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۴۰۰ 17200 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چراغ کوچکی برای شب

برای دریافت کتاب چراغ کوچکی برای شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.