معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار

کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار با هدف اصلی تعیین سهم منابع داخلی و خارجی در ایجاد پدیده گرد و غبار در استان یزد توسط محمدمرضا اختصاصی، محمد زارع، علی اکبر نظری سامانی، رضا جعفری، محمدحسین مختاری، ابراهیم عسگری و مهتاب علیمرادی به نگارش رسیده است. آگاهی از روند تغییرات رخدادهای گرد و غبار و تعیین سهم منابع داخلی و خارجی می‌تواند گام مهمی در مبارزه با پدیده فرسایش بادی و خطرات زیست‌محیطی آن در مناطق حساس به این پدیده باشد. حصول این آگاهی نزد خواننده‌ی علاقه‌مند، هدف اصلی مؤلفان اثر پیش رو بوده است.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار می‌خوانیم

ارتباط ژئو مورفولوژی با مورفوسکوپی: انطباق رخساره‌های مختلف ژئو مرفولوژی با میانگین اندازه ذرات، نشان داد 9/5 درصد نمونه‌ها عمدتاً دارای ماسه بسیار ریز با پراکنش در رخساره‌های اراضی کشاورزی، دامنه منظم و فرسایش آبراهه‌ای هستند. ماسه ریز 72/3 درصد نمونه‌ها را شامل شده و در رخساره‌های بارخان، چربه، پف‌کرده، زرده و نبکای فعال مشاهده شده‌اند. 18/2 درصد نمونه‌ها دارای ماسه در حد متوسط و عمدتاً پیرامون رودخانه قم رود و در قسمت‌هایی از رخساره‌های اراضی کشاورزی و فرسایش آبراهه‌ای اطراف آن تمرکز یافته‌اند. حرکت ذرات تحت تأثیر عمل مشترک آب و باد و در راستای تقریبی با جهت باد غالب استان از غرب به شرق توسعه یافته‌اند.

83/7 درصد نمونه‌ها جورشدگی‌ها در حد ضعیف یا بد قرار دارند و به رخساره‌های اراضی کشاورزی، دامنه منظم، فرسایش آبراهه‌ای، بیرون‌زدگی سنگی و هزار دره تعلق داشته و کم‌ترین نفوذپذیری نیز مربوط به رخساره‌های مذکور است. جور شدگی نسبتاً خوب در نمونه‌ها با 2/3 درصد در بین رخساره‌های ماسه‌ای بخصوص رخساره‌های برخان، نبکای فعال قرار دارند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار
نویسنده، ، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات667
زبانفارسی
شابک978-622-5846-31-9
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.