معرفی و دانلود کتاب گورستان مسافران

عکس جلد کتاب گورستان مسافران
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گورستان مسافران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گورستان مسافران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گورستان مسافران

کتاب گورستان مسافران به قلم عماد لک در قالب داستانی کوتاه سعی دارد تا تاثیر رفتار‌های مختلف افراد را در زندگی دیگران به شما نشان دهد.

قصه‌ی زندگی همه‌ی انسان‌ها نظیر یک رمان است و این رمان‌ها نسبت به لحظات حضور اشخاص متفاوت در زندگی‌شان دارای فصل‌هایی مشترک هستند. عده‌ای چند فصل، بعضی چند صفحه و عده‌ای هم تنها چند سطر ممکن است در زندگی همه‌ی ما حضور داشته باشند. این که چقدر با آدم‌های اطراف سطرها و صفحات مشترک دارید اهمیت چندانی ندارد، بلکه ساختن لحظاتی سرشار از عشق، مهربانی و فداکاری است که آن‌ها را در ذهنتان ماندگار می‌سازد.

هر ساختمانی که آجر به آجر بالا می‌رود و ساخته می‌شود برای آن که بتواند در برابر هر‌گونه فشار احتمالی مستحکم بوده و دوامی طولانی مدت داشته باشد نیازمند محاسبات دقیق برای تمامی قسمت‌هایش است. شخصیت انسان نیز به همین صورت است. او باید برای کوچک‌ترین رفتارش تفکر کرده و سنجیده عمل کند تا در مقابل مشکلات پیش رویش دوام بیاورد و شخصیتش فرو نریزد.

زیرا گاهی فرو ریختن یک ساختمان خسارت‌های بسیاری به ساختمان‌های اطرافش می‌زند. خراب شدن شخصیت یک انسان نیز ممکن است سبب آسیب‌رسانی به اطرافیانش شود. در این داستان عماد لک قصد دارد تا تعدادی از این رفتارها و نتایج آن‌ها را نشان دهد تا شاید با تغییر در بعضی از رفتارهایمان بتوانیم دنیایی زیباتر برای خود و اطرافیانمان بسازیم.

در بخشی از کتاب گورستان مسافران می‌خوانیم:

آدم هنوز نمی‌دانست چه اتفاقی برایش افتاده است. او کمی گیج شده بود و حِس عجیبی داشت. حسی که تا به حال تجربه نکرده بود. تمام خاطراتش از بچگی تا همان لحظه مرتب از جلوی چشمانش می‌گذشت و در ذهنش مرور می‌شد. همه‌ی خاطرات تلخ و شیرین با همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌هایی که داشت. همه‌ی عشق‌ها و نفرت‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌ها، همه‌ی آن خاطرات... در طول مسیر از اینکه کسی او را نمی‌دید و صدایش را نمی‌شنید، ناراحت و عصبانی شده بود. به دنبال کسی می‌گشت تا شاید بتواند به او کمک کند.

روح او به دنبال بقیه‌ی افرادی که برای دفن جنازه‌اش به طرف گورستان می‌رفتند، حرکت می‌کرد. عده‌ی نسبتاً کمی آمده بودند. هر کسی هم که آمده بود، خاطرات دور و نزدیکی را که در کنار آدم سپری کرده بود در ذهنش مرور می‌کرد. تعدادی ناراحت بودند و گریه می‌کردند و عده‌ای هم نه ناراحت بودند و نه خوشحال، فقط آمده بودند که باشند.

امروز نوبت به آدم رسیده بود که بعد از مرگ در گورستان مسافران به خاک سپرده شود.

گورستان مسافران جایی بود در خارج از شهر. جنازه‌ی آدم بعد از طی اقدامات مقدماتی در پشت وانت مخصوص قرار گرفته بود و به آرامی به طرف گورستان حرکت می‌کرد. دو کارگر هم که یکی از آن‌ها با تجربه و دیگری اولین باری بود که این مسئولیت به او سپرده شده بود، در پشت وانت در کنار جنازه نشسته بودند تا او را دفن کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گورستان مسافران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-247-002-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گورستان مسافران

مهدیه میانجیان
۱۴۰۰/۴/۸
خیلی کتاب خوبی بود. خوندنش رو به همه پیشنهاد می‌کنم‌. تلنگری به ذهنمون که تا ابد زنده نیستیم. هر کاری نکنیم به هر قیمتی. برده و بنده پول و قدرت نشیم. و آدم‌های به ظاهر گناهکار و مظلوم رو درک کنیم. که سرنوشت و آدم‌ها هلشون دادن به نکبت...
ناهید ناهید
۱۳۹۹/۶/۴
اسم این کتاب رو من «سیلی واقعیت» عنوان میکنم، با نثری روان. واقعیت وجودی انسان به تصویر کشیده شده، ما در جنگ مداوم خیر و شر قرار داریم، انتخاب با ماست اما واقعیت اینه که وجود آدمی خالی از رذایل نیست، خواندن کتاب رو حتما پیشنهاد میکنم
Hamid Kahlani
۱۳۹۹/۱/۱۱
بسیار عالی، روشی برای بیان واقعیت‌هایی که همه می‌دانیم ولی به نوعی خودمان را فریب می‌دهیم، آفرین به این ذهن خلاق
Soli M
۱۳۹۹/۴/۲۷
کتاب خیلی خوبی بود. اگه با دقت خونده بشه، نکته‌های خوبی داخلش داره. پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده حتما بخونید
Sina Mosavian
۱۳۹۹/۱/۱۵
کتاب خوبیه واقعا حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب گورستان مسافران

برای دریافت کتاب گورستان مسافران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.