معرفی و دانلود کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

عکس جلد کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی اثر نویسنده‌ی بزرگ و مشهور ترکیه اورهان پاموک است. این کتاب مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌ها و خاطراتِ نویسنده‌ی اثر را در برمی‌گیرد و برخی از دیدگاه‌های او را درباره‌ی استانبول و فرهنگ آن، ادبیات، سیاست و مسائل اجتماعی و ... در اختیارتان قرار می‌دهد. به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان این کتاب چیزی بیشتر از یک اتوبیوگرافی است.

درباره‌ی کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

خودزندگی‌نامه یا اتوبیوگرافی، نوشتن شرح‌حال و زندگی‌نامه‌ی فرد به قلم خود اوست. نویسنده سعی می‌کند تا زندگی خود را به سبک و شیوه‌ی مورد پسندش شرح دهد و می‌تواند از عناصر روایی برای بیان آن استفاده کند. کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی برگرفته از دو کتاب اورهان پاموک (Orhan Pamuk) به‌نام رنگ‌های دیگر (Öteki Renkler) و چشم‌انداز‌ها (Manzaradan Parçalar) است. که به ترتیب در سال 1999 و 2010 نوشته شده‌اند. در این دو کتاب، او از خاطرات،‌ تجربیات و دیدگاه‌های خود درباره‌ی موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی صحبت کرده است. همچنین بخشی از اثر را مقالات پاموک در برگرفته‌اند و بخش دیگر آن شامل مصاحبه‌های اوست.

معرفی و دانلود کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

اورهان پاموک با نگارش کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی نشان می‌دهد که در کنار مهارت در نگارش رمان‌ها و داستان‌ها، در نوشتن زندگی‌نامه هم متبحر است. همان‌طور که گفته شد، این کتاب گزیده‌ای از دو کتاب است که در آن جستارها، مقالات، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های او نیز در کنار متن خودش نوشته شده است.

کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی نوشته‌ی اورهان پاموک با ترجمه‌ی بهاره فریس آبادی توسط نشر چشمه عرضه شده است.

کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی دوستداران قلم اورهان پاموک و کسانی که به کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مندند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی می‌خوانیم

ترس، سراسیمگی، میل، شکست و شادی احساساتی هستند که گه‌گاه در هر رؤیا یکی‌شان کفه‌ی سنگین‌تری دارد. گاهی بعضی رؤیاها را هیچ نمی‌فهمم و از حس‌وحالش سر درنمی‌آورم، درست مثل این‌که یک مسابقه‌ی فوتبال را بی‌دقت و علاقه نگاه کرده باشم. اما مثل این رؤیا، احساس گناهکاری رنگ غالب اکثر رؤیاهایم بوده است. حتی می‌توانم بگویم که در زندگی روزمره‌ام هم احساس گناه غالب‌ترین احساس من است. پیش‌ترها، بی‌این‌که دریافت درستی از این حس داشته باشم، رنج و سراسیمگی زیادی احساس می‌کردم. بعدها این حس را بیش‌تر شناختم و در سی‌سالگی‌ مدام از خودم درباره‌ی دلیل این‌همه حس گناهکاری سؤال می‌کردم (چیزی که فقط متعلق به من بود و دیگران نداشتندش خوشحالی مبهمی در من ایجاد می‌کرد و وقتی که کاری را در زمان مقررش به اتمام نمی‌رساندم، حس گناهکاری در من بیدار می‌شد).

همان وقت بود که دریافتم این حس گناهکاری همیشه احساس ترس و نگرانی از تنبیه شدن را هم با خود به همراه داشته است، به همین خاطر مطمئن شدم که این احساس چندان هم واقعی و ریشه‌دار نیست. شاید به خاطر ترس از مجازات بحقی ا‌ست که منتظر ماست، شاید طلب مجازات است؛ در واقع این حس با احساس ترس یک وجه مشترک دارد. از این منظر شاید بتوان گفت در فرهنگی که در آن زیسته‌ام ارتباط محکمی هست بین عده‌ی بی‌شمار افراد جسور و عده‌ی انگشت‌شمار افرادی که به هر دلیلی احساس گناه می‌کنند. تنها ملتی که خود را بسیار شجاع و همیشه محق می‌داند، اگر به جنایات بزرگی هم دست بزند، حتی اگر سال‌ها هم از آن جنایت بگذرد، باز هم با همان احساس بی‌عاری و عدم احساس گناهکاری به حیات خود ادامه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ی مترجم
بخش اول: از کتاب تکه‌هایی از چشم‌انداز
تجربه ی نوشتن زندگی نامه
یک رؤیا و یادداشتی بر احساس گناه
چه قدر زندگی، چه قدر انتقام؟
مادرم بورِک سیگاری درست می کند
شب و پشه
یک خراش کوچک
در آسانسور
سلمانی ها
ساندویچ
گفت وگویی پیرامون فوتبال...
یادگیری زبان فرانسه
اولین مواجهه ام با امریکایی ها
مناظری از پایتخت دنیا
کلکته و زیبایی شهر فروریخته
حسی آشنا در کوچه های سائوپائولو
مثل کودکی در حال تماشا
گم شدن در ونیز
من هم در دوسالانه ی ونیز بودم
کتاب های نویسندگان ترک در کتابخانه ی من
عشق و نفرتِ بین من و کتابخانه ام: چه طور از شرّ بعضی از کتاب هایم خلاص شدم
متن سخنرانیِ افتتاحیه ی نمایشگاه کتاب: سال 2008 فرانکفورت
بخش دوم: از کتاب رنگ های دیگر
جوانی
پارانویا
رؤیا
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی
نویسنده
مترجمبهاره فریس آبادی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-01-0811-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

برای دریافت کتاب یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.