معرفی و دانلود کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

عکس جلد کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

اگر خاطرات، تجربیات و زندگی نویسندگان مشهور و برگزیده‌ی جهان برای شما هم کنجکاوی‌برانگیز است، کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی، به قلم خود اورهان پاموک، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل را از دست ندهید. در این کتاب صوتی همراه با این نویسنده وارد جامعه‌ی ترکیه در حدود نیم‌قرن پیش می‌‎شویم و واقعیت‌های آن را از نزدیک لمس می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی یاداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

اورهان پاموک (Orhan Pamuk)، نویسنده‌ی مشهور ترک از جمله نویسندگانی است که با ارائه‌ی بخش‌هایی از خاطرات خود در قالب کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای، مخاطبانش را با شخصیت و زندگی خود و همچنین جامعه‌ای که در آن بزرگ شده و زندگی کرده، آشنا می‌کند. کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی نیز ترجمه‌ی بخش‌هایی از دو کتاب تکه‌هایی از چشم‌انداز (Manzaradan Parçalar) و رنگ‌های دیگر (Other Colours) است که هر دو حاوی خاطرات، زندگی‌نامه، مقالات و مصاحبه‌های این نویسنده هستند.

اورهان پاموک در کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی، در خلال روایت زندگی خود، اطلاعات جالبی از شرایط اجتماعی ترکیه در دوره‌ی معاصر را نیز در اختیار مخاطبانش می‌گذارد. برای مثال در بخشی از کتاب که «ساندویچ» نام دارد، با لایه‌هایی از فرهنگ این جامعه و مواجهه‌شان با این غذای جدید روبه‌رو می‌شویم. اورهان پاموک در این بخش، از روزی می‌گوید که مخفیانه به میدان تقسیم رفته، از اغذیه‌فروشی‌های آن اطراف برای خود یک ساندویچ سوسیس خریده، هم‌زمان با تماشای جمعیت حاضر در میدان و با لذتی فراوان مشغول خوردن آن شده است. اما چیزی نمی‌گذرد که برادرش او را پیدا می‌کند و با سرعت به سمت او می‌رود. اورهان پاموک در آن زمان به خاطر خوردن یک ساندویچ سوسیس از طرف برادر و مادر خود توبیخ و تحقیر می‌شود؛ چراکه در آن برهه، این ساندویچ را تنها اغذیه‌فروشی‌هایی داشتند که آبجو و نوشیدنی‌های الکلی می‌فروختند و بنابراین این غذا در جامعه‌ی مذهبی ترکیه معنای بدی داشت، اما تنها با گذشت چند سال، ساندویچ سوسیس تبدیل به غذایی بسیار رایج و محبوب در کل کشور ترکیه شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

در بخش دیگری از کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی، اورهان پاموک از اولین مواجهه‌ی خود با آمریکایی‌ها می‌گوید. زمانی که پاموک کودک بوده، به خاطر شغل پدرش به شهر آنکارا مهاجرت می‌کنند. در همسایگی خانه‌ی جدید آن‌ها در آنکارا، یک خانواده‌ی آمریکایی زندگی می‌کرده‌اند که تبدیل به سوژه‌ای جذاب برای سرگرمی و صحبت‌های اورهان پاموک و بقیه‌ی اعضای خانواده شده بوده‌اند. این نویسنده در کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی، از روزهایی می‌گوید که فرهنگ آمریکایی و غربی، همراه با سینما و فیلم‌های هالیوود، ماشین‌های آمریکایی، قوطی‌های نوشابه‌ی کوکاکولا و خود آمریکایی‌ها وارد فضای سنتی جامعه‌ی ترکیه می‌شود. اورهان پاموک در این فصل، از زن آمریکایی جوان و زیبایی می‌گوید که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کرده و توجه همه‌ی افراد آن محل را به خود جلب کرده بوده است. جذابیت زن باعث می‌شود که بچه‌ها به زندگی او و شوهرش دقت کنند و از اولین مواجهه‌ی خود با برخی از عناصر فرهنگ آمریکایی متعجب شوند: «مرد با ژستی که فقط در فیلم‌ها دیده بودیم، بوسه‌ای به نوک انگشتانش زد و از همان‌جا برای زنش فرستاد که با لباس خواب در بالکن، برای شوهرش دست تکان می‌داد. بزرگ‌سالانی که ما می‌شناختیم، هرچقدر هم که عاشق هم بودند، نمی‌توانستند مسائل خصوصی و خوشبختی‌شان را، این‌طور بی‌پروا و آزادانه، جلوی چشم دیگران به نمایش بگذارند.»

نویسنده در کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی درباره‌ی رمان‌ها و آثار خود نیز صحبت می‌کند. او حتی در بخش‌هایی از کتاب در کمال صداقت و جسارت، نظرات خود نسبت به نویسندگان دیگر و آثار آن‌ها را نیز بیان می‌کند، از کتاب‌های موردعلاقه‌ی خود نام می‌برد و حتی آثاری که فکر می‌کند نباید در کتابخانه‌ی او و در کنار دیگر کتاب‌های محبوبش باشند را هم معرفی می‌کند. در این کتاب صوتی می‌توان با چهره‌ی دیگری از اورهان پاموکِ رمان‌نویس آشنا شد و او را در مقام فردی از جامعه‌ی ترکیه که قرار است مواضع سیاسی و اجتماعی خود نسبت به مسائل روز این جامعه را بیان کند، دید.

کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای میلاد فتوحی و براساس ترجمه‌ی بهاره فریس آبادی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات چشمه به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان آثار اورهان پاموک هستید، خبر خوش برای شما این است که با گوش سپردن به کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی، می‌توانید سرک‌هایی به زندگی نویسنده‌ی محبوب خود بکشید.

در بخشی از کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی می‌شنویم

مادرم بورک سیگاری درست می‌کند. من هم در گوشه‌ی دیگری، پشت میز نشسته‌ام و نگاهش می‌کنم. خمیر یوفکا در یک کیسه‌ی پلاستیکی شفاف روی میز است و در کنارش در کاسه‌ای، مخلوط پنیر سفید و جعفری و ی چاقو. همه‌ی این‌ها روی تکه‌روزنامه‌ای پهن‌شده، روی میز قرار دارند. یوفکاها را از کیسه بیرون می‌آورد. آن‌ها را مثل یک ماه نیمه، به شکل نیم‌دایره، روی میز پهن می‌کند. با چاقوی توی دستش، روی خمیر یک چارگوش بلند و باریک کشید. وقتی متوجه نگاه من شد، همان‌طور چاقوبه‌دست و درحالی‌که می‌خندید گفت: «بعداً این‌ها را می‌نویسی. می‌نویسی که این‌ها قرار است بورک موسکا شوند.» و شروع کرد به بریدن مثلث‌هایی بزرگ از یوفکاهای باقی‌مانده. (خاطرم هست که در بچگی زیاد دیده بودم چطور این بورک را درست می‌کند؛ خاله‌ها، خدمت‌کارها و زن‌های دیگر.) بعد با یک چنگال شروع کرد به مخلوط کردن و له کردن پنیر و جعفری. هم زد و باز هم زد. وقتی هم زدن تمام شد، بوی خوش پنیر سفید، همه‌جا را پر کرده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
13 دقیقه
بخش اول: از کتاب تکه‌هایی از چشم‌انداز - تجربه‌های نوشتن زندگی‌نامه
15 دقیقه
یک رویا و یادداشتی بر احساس گناه
7 دقیقه
چه‌قدر زندگی، چه‌قدر انتقام؟
4 دقیقه
مادرم بورک سیگاری درست می‌کند
5 دقیقه
شب و پشه
5 دقیقه
یک خراش کوچک
6 دقیقه
در آسانسور
17 دقیقه
سلمانی‌ها
20 دقیقه
ساندویچ
23 دقیقه
گفت‌وگویی پیرامون فوتبال با هفته‌نامه‌ی اشپیگل
9 دقیقه
یادگیری زبان فرانسه
10 دقیقه
اولین مواجهه‌ام با آمریکایی‌ها
24 دقیقه
مناظری از پایتخت دنیا
24 دقیقه
متقلبان در برادوی یا یک مرد خوش‌بین و یک تُرک
15 دقیقه
مواجهه‌ای در مترو یا گم‌شده‌ای پیش از مرگ
25 دقیقه
ترس از سیگار
6 دقیقه
کلکته و زیبایی شهر فروریخته
8 دقیقه
حسی آشنا در کوچه‌های سائوپائولو
29 دقیقه
مثل کودکی درحال‌تماشا
23 دقیقه
کتاب‌های نویسندگان تُرک در کتابخانه‌ی من - قسمت اول
21 دقیقه
کتاب‌های نویسندگان ترک در کتابخانه‌ی من - قسمت دوم
29 دقیقه
عشق و نفرت بین من و کتابخانه‌ام
25 دقیقه
بخش دوم: از کتاب رنگ‌های دیگر
25 دقیقه
یادداشت‌هایی درباره‌ی بیست‌ونهم آوریل 1994
27 دقیقه
مرغ دریایی در ساحل می‌میرد
29 دقیقه
جوانی - قسمت اول
31 دقیقه
جوانی - قسمت دوم
33 دقیقه
پارانویا
28 دقیقه
رویا
34 دقیقه
من و رویا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی
نویسنده
مترجمبهاره فریس آبادی
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی

برای دریافت کتاب صوتی یادداشت‌هایی درباره‌ی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.