معرفی و دانلود کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها

عکس جلد کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها

در کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها پشت پرده‌ی ساخت فیلم سایه‌ها به کارگردانی جان کاساوتیس را از زبان ری کارنی خواهید خواند و با حقایق ارزشمندی آشنا می‌شوید که در حقیقت راز و مرزهای خلق یک شاهکار سینمایی هستند.

درباره‌ی کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها

هر فیلم در عین آنکه داستانی را برای تماشاگران خود روایت می‌کند، در پشت صحنه‌ای که شاید هرگز پیش چشممان ظاهر نشود، به طور موازی در حال ساختن داستان دیگری هم هست. مجموعه‌ی «یک فیلم، یک جهان» شامل تک‌نگاری‌هایی درباره‌ی فیلم‌های اثرگذار تاریخ سینماست. به‌گفته‌ی بابک کریمی در سرآغاز کتاب «هر کتابی از مجموعه‌ی یک فیلم، یک جهان درصدد است فیلم مورد مطالعه‌اش را به وسعت یک جهان ببیند». در کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها (Shadows) نتیجه‌ی 10 سال تلاش ری کارنی نتیجه‌ی 10 سال تلاش ری کارنی درباره‌ی یکی از مهم‌ترین آثار جان کاساوتیس پیش روی شماست. کارنی سال‌ها به ردیابی اعضای بازمانده‌ی این فیلم مشغول بود تا به داستان پرآب‌وتاب ساخت آن دست پیدا کند.

در این کتاب درباره‌ی مراحل ساخت فیلم سایه‌ها می‌خوانید و در جریان امیدها، نامیدی‌ها، مبارزات و پیروزی‌هایی که منجر به خلق یک شاهکار سینمایی شده است قرار می‌گیرید. از ویژگی‌های کتاب بخش ضمیمه‌ی آن است که به شما کمک می‌کند دو نسخه‌ی مختلف فیلمبرداری‌شده‌ی سایه‌ها را در سال‌های 1957 و 1959 مقایسه کنید.

فیلم سایه‌ها، به کارگردانی جان کاساوتیس، درحقیقت آغازگر جنبش سینمای مستقل در امریکاست. این فیلم با تجهیزات قرض‌گرفته شده و گروهی نه‌چندان حرفه‌ای ساخته شد و به دلیل تلاش‌ها و پویایی ذهن کارگردان و فیلمنامه‌ی عالی و حساب‌شده‌اش بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سایه‌ها درامی نیمه‌کمیک است که داستان آن حول محور اعضای یک خانواده‌ی امریکایی می‌چرخد. شخصیت‌های اصلی فیلم در پی کشف خود هستند و می‌خواهند بدانند در زندگی چه چیزی برایشان مهم است.

علی‌رغم اینکه کارگردان فیلم، نجات عواطف انسانی را هدف خود در ساخت این اثر بیان کرده، ری کارنی در پژوهش خود معتقد است فیلم مواضعی هم درباره‌ی مسائل نژادی دارد. فیلم سایه‌ها آنقدر بحث‌برانگیز بوده است که در سال 1993 کتابخانه‌ی کنگره‌ی امریکا آن را به دلیل اهمیت فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی‌اش در فهرست ملی فیلم ایالات متحده قرار داد.

درباره مجموعه یک فیلم، یک جهان

نه فقط هر اثر سینمایی، بلکه اصولاً هر اثر راستین هنری، برای خود جهانی قائم‌به‌ذات است که در آن منطقی خاص و یکّه حکمفرمایی می‌کند. اصلی‌ترین کار مخاطب اثر هنری، فهمِ دقیقِ این منطق منحصربه‌فرد است.

عناوینی که ذیل مجموعه‌ی یک فیلم، یک جهان از نشر خوب به انتشار می‌رسند، هر یک نوشتاری کوتاه، اما ارزنده و تأمل‌برانگیز در باب یک فیلم سینمایی خاص‌اند. تمام فیلم‌هایی که در عناوین متعلق به مجموعه‌ی یک فیلم، یک جهان، مورد بحث قرار گرفته‌اند، در نوع خود جزو آثار کلاسیک تاریخ سینما به شمار می‌روند. در انتخاب این تک‌نگاری‌های انتقادی برای ترجمه به زبان فارسی، شناخته‌شده بودن آثارِ مورد نقد و بررسی نزد مخاطبین ایرانی، نخستین نکته‌ی مدنظرِ ناشر بوده است.

نکوداشت‌های کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها

- ری‌کارنی پژوهشگری خستگی‌ناپذیر است و احتمالاً بیش از هر موجود زنده‌ی دیگری درباره‌ی فیلم سایه‌ها می‌داند. او از چندین نفر از دست‌اندرکاران فیلم نظراتشان را جویا شده است. (موریس مک اندری، تهیه‌کننده‌ی فیلم سایه‌ها)

- آفرین! کاساوتیس خوش‌شانس است که فیلمش قهرمان پرتلاشی دارد. از عمق این پژوهش کاملاً مات و مبهوت هستم. این کتاب هیجان و پویایی کارگردان فیلم را که پشتکار و تلاش زیادی برای نشان دادن آن روی پرده داشت به شکلی تکان‌دهنده به تصویر می‌کشد. (Tom Charity، سردبیر فیلم، مجله Time Out)

کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که به نقد و بررسی آثار شاخص سینمایی علاقمند هستند و سینمای هالیوود را دنبال می‌کنند، توصیه می‌شود.

با ری کارنی بیشتر آشنا شویم

ری کارنی (Rey Carney) یک محقق و منتقد آمریکایی است که با وجود فعالیت‌های هنری و ادبی‌اش، عمدتاً به خاطر کارش به عنوان نظریه‌پرداز سینما، به‌ویژه پژوهش در زمینه‌ی آثار جان کاساوتیس شناخته شده است. او در دپارتمان مطالعات آمریکا در دانشگاه بوستون مشغول به تدریس است و تاکنون چندین عنوان کتاب در زمینه‌ی هنر و فلسفه‌ی آمریکا منتشر کرده.

از آثار ترجمه‌شده‌ی او باید به کتاب‌های «فیلم‌های جان کاساوتیس» و «صحبت به زبان میل؛ فیلم‌های کارل درایر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها می‌خوانیم

سایه‌ها از شاهکارهای خُرد هنر آمریکایی است، اما آمریکای هر زمانه‌ سخت جایی است که آرتیست بتواند به موفقیتی برسد و در اواخر دهه‌ی 1950 و اوایل ده‌ی 1960 احدی بیرون از نیویورک، لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو از مفهوم «فیلم هنری» چیزی نشنیده بود. سایه‌ها، از پی نخستین نمایشش در لندن، دوره‌های نمایش موفقی در فرانسه، دانمارک، فنلاند، سوئد و ایتالیا از سر گذراند. اما کاساوتیس، در کمال حیرت و وحشت، می‌دید که هنوز نتوانسته علاقه‌ی حتی یک پخش‌کننده‌ی آمریکایی را برانگیزد. فیلم را، برای مخاطب آمریکایی، در روایتْ زیاده «تجربی» و در تولیدْ زیاده زمخت می‌دیدند. انگار که توهینْ کمِ او باشد، جراحت هم اضافه شد وقتی‌ بیست نفر از بازیگران و خدمه‌ی فیلم دادخواهی‌ای سنخی علیهش آغاز کردند، چون که قراردادی که بر سر آن با بیریتیش لایِن به توافق رسیده بود دست آن همه را از سهیم‌شدن در درآمدها کوتاه می‌کرد. تا جایی که به کاساوتیس مربوط می‌شد، ادعا می‌کرد خودِ او هم تا سال‌ها بعد جبران هزینه‌ی شخصی تولید سایه‌ها را نکرده و حتی یک دلار درآمد از آن ندیده بود.

کاساوتیس بعد از آن‌که ماه‌ها‌ را به کوشش بیهوده گذراند تا پخش فیلم در آمریکا را تأمین کند، به‌اکراه توافقی با عرضه‌کنندۀ انگلیسی فیلم، یعنی بیریتیش لایِن، امضا کرد تا اداره‌ی امور فیلم در آمریکا هم بر عهدۀ آن‌ها باشد. اولین‌ باری بود که شرکتِ منظور بر آن می‌شد فیلمی را در آمریکا پخش کند و، حقیقتش را اگر بخواهیم، کم کارنابلدی نمی‌کرد. شرکت انگلیسیْ فیلم را، در نمایش‌هایی بین ژانویه و ژوئیه 1961، به تعداد زیادی از سینماداران پیشنهاد داد. فقط سه تماشاخانه، اِمبِسی در نیویورک و سانست و کرِست در لس‌آنجلس، حاضر به تعهد شدند که فیلم را در برنامۀ اکران تجاری‌شان بگذارند. سایه‌ها چند هفته‌ای را عموماً بی‌تماشاگر در هر یک از این تماشاخانه‌ها به سر کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها
نویسنده
مترجمخشایار قشقایی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-95323-3-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها

برای دریافت کتاب یک فیلم، یک جهان: سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.