معرفی و دانلود کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب

عکس جلد کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب

کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب نوشته‌ی سودهانسو چوکروورتی همراه با ارائه سوالات تخصصی، به بحث در مورد جنبه‌های متنوع خواب طبیعی و غیرطبیعی و تجلی بالینی آن می‌پردازد.

خواب آدمی را از دوران کهن مسحور خود ساخته است. این علاقمندی را می‌توان در آثار مختلف شعرا، فلاسفه و دانشمندان به وضوح مشاهده کرد. در نیمه دوم قرن گذشته تکامل شگرفی در شناخت ما از خواب حاصل شده است. بنابراین آگاهی عمومی از اهمیت خواب خوب شبانه بیش از پیش اهمیت دارد.

به نظر شما چرا باید علاقمند باشیم که درباره خواب بیشتر بدانیم؟

طبق گزارش کمیسیون ملی پژوهش اختلالات خواب که در سال 1993 منتشر شد، تقریبا 40 میلیون آمریکایی از اختلالات مزمن خواب و بیداری رنج می‌برند. بنابراین آگاهی از اهمیت خواب خوب شبانه و مشکلات خواب هم برای مردم و هم برای متخصصین مراقبت‌های پزشکی ضروری است؛ چرا که بی‌خوابی شبانه تاثیرات مخرب بسیاری در روند زندگی انسان‌ها می‌گذارد.

همچنین عدم تأمین خواب کافی و مناسب شبانه در کودکان تبعات زیر را به دنبال دارد: تحریک پذیری، پرخاشگری، تغییرات خلق، اختلال در توجه و تمرکز، مشکلات یادگیری، بیش فعالی، رفتارهای پرخطر و افت آموزشی.

با توجه به مطالب گفته شده در رابطه با اهمیت خواب مناسب سودهانسو چوکروورتی (Sudhansu Chokroverty) در کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب (100questions & answers about sleep and sleep disorders) سعی دارد تا همه‌ی مسائل مهم مربوط به خواب و اختلالات آن را به زبانی ساده اما کاملا علمی در قالب پرسش و پاسخ ارائه دهد.

دکتر سودهانسو چوکروورتی را بیشتر بشناسیم:

دکتر چوکروورتی، مجلات علمی ملی و بین‌المللی متعددی را منتشر کرده است. از فعالیت‌های او می‌توان به انتشار 450 مقاله، خلاصه مقاله و نیز ارائه دویست و پنج سخنرانی در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

سودهانسو چوکروورتی علایق پژوهشی خود را بر روی خواب و اختلالات حرکتی، سندرم پاهای بی‌قرار و اختلالات تنفسی مربوط به خواب در بیماری‌های عصبی - عضلانی، نارسایی سیستم عصبی خودکار و اختلالات دژنراتیو مغزی، اکتی‌گرافی در تشخیص و درمان بی‌خوابی متمرکز کرده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مطالب پایه‌ای
فصل دوم: عوامل خطرساز/پیشگیری/همه‌گیرشناسی
فصل سوم: تشخیص
فصل چهارم: درمان
فصل پنجم: زندگی با اختلال خواب
فصل ششم: رفتارهای طبیعی و غیرطبیعی در خواب کدامند؟
فصل هفتم: اختلالات خواب و بیماری‌های دیگر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب
نویسنده
مترجممیرفرهاد قلعه بندی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-964-420-708-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب

مهدی محزون
۱۴۰۲/۱/۱۰
سرنخ‌های خوبی در مورد اطلاعات مهم میده این کتاب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب

برای دریافت کتاب ‫100 پرسش و پاسخ درباره خواب و اختلالات خواب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.