معرفی و دانلود خلاصه کتاب آری به زندگی: برخلاف همه چیز

عکس جلد خلاصه کتاب آری به زندگی: برخلاف همه چیز
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آری به زندگی: برخلاف همه چیز

یافتن امید حتی در سیاه‌ترین لحظات زندگی ممکن است... در خلاصه کتاب آری به زندگی، با ویکتور فرانکل، استاد عصب‌شناسی، روان‌پزشکی و نویسنده‌ی کتاب تحسین‌شده‌ی «انسان در جستجوی معنا»، همراه می‌شویم تا درباره‌ی اهمیت معنا در زندگی و انعطاف‌پذیری در مواجهه با ناملایمات بیندیشیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب آری به زندگی

چندی پس از آزادی از اردوگاه آشویتس نازی‌ها، ویکتور فرانکل (viktor frankl) سخنرانی‌هایی در شهر وین اتریش برگزار کرد. کتاب آری به زندگی (Yes to Life: In Spite of Everything) حاصل جمع‌آوری سخنان نویسنده در سه مورد از این همایش‌ها است. اما نکته‌ای که در رابطه با سخنان وی اهمیت دارد این است که چه چیزی باعث شد تا وی علی‌رغم آن سختی‌ها و لگدمال شدن انسانیت و مرگ تمام اعضای خانواده‌اش در اردوگاه، همچنان به زندگی آری بگوید؟

به عقیده‌ی وی، آن‌چه که باعث شد او و بقیه‌ی بازماندگان اردوگاه‌ها جان سالم به در ببرند، قوی بودن یا داشتن بدنی سالم برای کار کردن نبود؛ بلکه داشتن معنا و هدف در زندگی بود. آری به زندگی راهنمایی‌های ارزشمند فرانکل است که به خوانندگانش حتی در سخت‌ترین شرایط کمک می‌کند تا از بحران عبور کنند.

در جمله‌ای از کتاب، فرانکل عقیده‌ی خود را راجع‌به این موضوع این طور بیان می‌کند: «نحوه‌ی برخورد ما با سختی‌های زندگی است که نشان می‌دهد ما واقعاً چه کسی هستیم.» رنج و سختی نباید انسان را از زندگی ناامید کند بلکه وسیله‌ای برای شناخت بهتر خود آگاهی از ضعف‌ها و توانایی‌ها به حساب می‌آید.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب آری به زندگی

  • در دوران ما ایده‌های فرانکل مورد توجه ویژه هستند. (Washington Post)
  • پس از گذشت بیش از هفتاد سال، فلسفه‌ی فرانکل هنوز الهام‌بخش است. (Kirkus Reviews)
  • این کتاب کم‌حجم اما پرمحتوا از متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک اتریشی، ویکتور فرانکل، گواهی محکمی است بر معنای زندگی حتی در شرایط سخت. (Publishers Weekly, Starred Review)

خلاصه کتاب آری به زندگی مناسب چه کسانی است؟

این اثر مناسب آن دسته از افرادی‌ست که علاقمند به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و در جستجوی یافتن معنا و هدف در زندگی هستند.

با ویکتور فرانکل بیش‌تر آشنا شویم

دکتر ویکتور امیل فرانکل در سال 1905 در وین اتریش به دنیا آمد. زندگی وی در دوران جنگ‌جهانی دوم دستخوش تغییری اساسی شد. آن‌جا که به همراه تمام اعضای خانواده‌اش به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده و به جز او بقیه کشته شدند. در سال‌هایی که در اردوگاه اجباری گذراند، تفکرات او راجع‌به «معنا درمانی» یا «لوگوتراپی» شکل گرفتند.

او مدرک دکترای پزشکی و دکترای فلسفه را از دانشگاه وین دریافت کرد. ویکتور فرانکل به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های بسیاری از جمله هاروارد تدریس می‌کرد و مدرک دکترای افتخاری از بسیاری از دانشگاه‌های جهان دریافت نمود.

از مشهورترین آثار وی کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» است. این اثر در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها در ایران و جهان در حوزه‌ی روان‌شناختی و معنادرمانی قرار می‌گیرد. فرانکل در این کتاب هم به بازگویی خاطرات خود از زمان اردوگاه پرداخته و هم از این منظر، مفاهیمی مانند رنج در زندگی را بررسی می‌کند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «پزشک و روح» اشاره کرد.

وی تا زمان مرگش در سال 1997، استاد عصب‌شناسی و روانپزشکی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه وین بود.

در بخشی از کتاب آری به زندگی می‌خوانیم

ما وجود داریم تا به زندگی جواب پس دهیم و در برابر کارها و مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌ایم، پاسخگو باشیم. اگر می‌بینید که عده‌ای حال بیرونی و درونی خوبی دارند، به این دلیل است که می‌دانند همیشه چه پاسخی به زندگی و بازی‌هایی که سرشان درمی‌آورد، بدهند. وقتی این فکر را در ذهن داشته باشیم و آن را باور کنیم، ترس از ما روی برمی‌گرداند. چون ما برای پاسخگو بودن باید همیشه در زمان حال حضور داشته باشیم. گذشته تاریک و آینده‌ای نامفهوم و نامعلوم، نمی‌تواند دلهره‌ای برای ما ایجاد کند.

دیگر نیازی نیست برای چیزهایی که نمی‌دانیم در آینده چطور هستند، خود را تحت فشار قرار دهیم. مرد سیاه پوستی برای مجازات به جزیره‌ای دور افتاده تبعید شد و باید با کشتی به آن جا می‌رفت. وسط راه ناگهان کشتی دچار آتش‌سوزی شد. به دلیل پیچیدگی وضعیت و شدت آتش، دست و پای این مرد را باز کردند. او زندگی ۱۰ نفر را نجات داد و در نهایت به خاطر این کار و فداکاری که از خود نشان داد، بخشیده شد و به خانه بازگشت.

حالا کمی فکر کنید، اگر قبل از سوار شدن به کشتی از این مرد می‌پرسیدند که آیا زندگی برایش معنایی دارد یا نه؟ فکر می‌کنید چه پاسخی می‌داد! او ناامید می‌شد و با تکان دادن سرش از آینده‌ای نامعلوم و ترسناکی که در انتظارش بود، در شوک فرو می‌رفت.

این یک حقیقت است که هیچ کدام از ما نمی‌دانیم که در آینده یا حتی همین چند دقیقه بعد، چه چیزی انتظار ما را می‌کشد. لحظه‌های خطرناک در حالی که ما از آن بی‌خبر هستیم، می‌توانند نوید فرصتی روشن برای ما باشند. هر لحظه از زندگی چالشی است و ما باید به این چالش‌ها به صورتی مناسب و آگاهانه پاسخ دهیم. پاسخ‌هایی که به زندگی می‌دهیم نباید شبیه به هم باشند. به عنوان مثال برخی از پاسخ‌ها به این نیازمند هستند که فرد کار خاصی انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. در باب معنا و ارزش حقیقی زندگی – 1
فصل دوم. واقعیت زندگی
فصل سوم. در باب معنا و ارزش حقیقی زندگی – 2
فصل چهارم. آزمایش حیاتی
فصل پنجم. چرایی و چگونگی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آری به زندگی: برخلاف همه چیز
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آری به زندگی

نسیم فتحی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
این کتاب یاداوری میکنه که خود زندگیه که دلیل زنده بودنه اینکه وقتی به عقب برگردی به خودت افتخار کنی که تونستی مسیر رو سلامت طی کنی با همه‌ی لحظات نفس گیرش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آری به زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.