معرفی و دانلود کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا

عکس جلد کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا

کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا اثر ویلیام شکسپیر و بازنویسی سید نوید سید علی اکبر که یکی از عناوین مجموعه‌‌ی «شکسپیر خندان» است، داستان دو مرد جوان ورونایی را تعریف می‌کند که دوستان قدیمی هم هستند. آن‌ها برای پخته شدن و شناخت بیشتر دنیا پا در راه سفر به میلان می‌گذارند و از خانه‌شان دور می‌شوند، غافل از اینکه عشق، مسیر زندگی‌شان را تغییر خواهد داد...

درباره‌ی کتاب صوتی دو نجیب‌زاده‌ی ورونا

ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) از ادبای شناخته‌شده‌ی انگلستان است. بسیاری او را از بابت برجستگی و منحصربه‌فرد بودن آثارش، بهترین نمایشنامه‌نویس دنیا دانسته‌اند. محبوبیت و موفقیت شکسپیر را شاید بتوان مرهون کوچ اجباری او از شهر و دیارش دانست. داستان از این قرار است که روزی شکسپیر به اشتباه در شکارگاه یکی از بزرگان شهر حیوانی را شکار می‌کند و بعد با اطلاع پیدا کردن از اشتباهی که مرتکب شده، زن و فرزندانش را رها می‌کند و از ترس مجازات، به لندن می‌گریزد. کوچ به لندن در زندگی شکسپیر تبدیل به نقطه‌ی عطفی می‌شود؛ زیرا او در آنجا کارش را در تئاتر به عنوان بازیگر و نویسنده شروع می‌کند و پی به استعداد شگرفش در داستان‌سرایی و نمایشنامه‌نویسی می‌برد.

کتاب صوتی دو نجیب‌زاده‌ی ورونا (the two gentlemen of verona) یکی از نمایشنامه‌های محبوب و معروف شکسپیر است که در دسته‌ی کمدی‌های او جای می‌گیرد. شکسپیر در این نمایشنامه نیز، ماهیت عشق را با زبانی طنزگونه و انتقادی به مخاطب معرفی می‌کند و از بهایی که آدم‌ها حاضرند در راه عشق بپردازند می‌گوید. سید نوید سید علی اکبر این نمایشنامه را به زبانی روان و گویا بازنویسی کرده است.

کتاب صوتی دو نجیب‌زاده‌ی ورونا داستان دو مرد جوان اهل ورونا را تعریف می‌کند که با یکدیگر دوست هستند. والنتین یکی از آن‌هاست که قصد دارد برای تحصیل و کسب تجربه به میلان برود. آن دیگری پروتیوس نام دارد که در شهر خودشان ورونا، دلباخته‌ی دختری نجیب‌زاده به نام جولیا شده است. این احوال می‌گذرد تا اینکه والنتین در میلان، عاشق دختر حاکم آنجا که سیلویا نام دارد می‌شود. دست سرنوشت، پای پروتیوس را هم به میلان باز می‌کند تا او هم بی‌توجه به علاقه‌اش به جولیا، عاشق سیلویا دختر حاکم شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا

حال باید دید که پروتیوس در مواجهه با این حس‌وحال چه می‌کند؟ آیا رفاقت را پیش پای عشق قربانی کرده و به رفیق قدیمی‌اش پشت پا می‌زند؟ آیا از مهری که به جولیا داشته و قول و قراری که با او بسته می‌گذرد و به عشق اولش خیانت می‌کند؟ یا در این راه پاک باقی می‌ماند و از عشق آتشینش به سیلویا دست می‌کشد؟ شنیدن این کتاب را از دست ندهید تا از باقی این داستان مطلع شوید.

نشر صوتی لحن دیگر و انتشارات هوپا ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای فرناز حداد می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی شکسپیر خندان

شکسپیر خندان عنوان مجموعه‌ای است که توسط انتشارات هوپا با هدف شناساندنِ آثار بی‌نظیر شکسپیر به کودکان و نوجوانان به زبانی که برای آن‌ها قابل درک باشد، تهیه و تدوین شده است. مجموعه‌ی شکسپیر خندان، تعدادی از نمایشنامه‌های این ادیب پرآوازه‌ی انگلیسی را در قالبی ساده و همه‌فهم به مخاطبان ارائه کرده است. از میان کتاب‌های منتشرشده در این مجموعه می‌توان به «رام کردن زن سرکش»، «تاجر ونیزی» و «هیاهوی بسیار برای هیچ» و البته کتاب حاضر اشاره کرد.

اقتباس سینمایی از کتاب دو نجیب‌زاده‌ی ورونا

در سال 1983، فیلمی از این نمایش‌نامه با همین نام ساخته شد که دون تیلور (Don Taylor) کارگردانی آن را به عهده داشت.

کتاب صوتی دو نجیب‌زاده‌ی ورونا برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات کلاسیک و دوست‌داران نمایش‌نامه‌های کمدی شکسپیر، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا می‌شنویم

والنتین سرش را به سنگ‌های پل تکیه داد و بلندبلند در تاریکی شب خندید.

«تو؟! تو دعا بخونی؟! مگه جز خوندن قصه‌های عاشقانه هم کاری بلدی؟»

پروتیوس گفت: «مسخره‌م می‌کنی؟»

والنتین گفت: «مسخره؟! دیگه صحبت از این حرف‌ها گذشته رفیق. قرار نیست چیزی عوض بشه که.»

پروتیوس گفت: «هوم؟»

والنتین دست‌های دوستش را گرفت و گفت: «راستش رو بخوای من فکر می‌کنم عشق به اندازه‌ی کافی خنده‌دار هست. احتیاجی به شوخی‌ها و مسخره‌بازی‌های من نداره. فکرش رو بکن، بیست شب بیدار باشی، چشم دوخته باشی به آسمون و بالأخره محبوبه‌ات لبخندی بهت بزنه. همه‌ی اون خستگی از بین می‌ره، نیست؟ من که نمی‌فهمم عشق رو. به شکل غم‌انگیزی خنده‌دار و ابلهانه است پروتیوس.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
5 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
یک
5 دقیقه
دو
2 دقیقه
سه
3 دقیقه
چهار
3 دقیقه
پنج
2 دقیقه
شش
2 دقیقه
هفت
2 دقیقه
هشت
4 دقیقه
نه
2 دقیقه
ده
2 دقیقه
یازده
3 دقیقه
دوازده
3 دقیقه
سیزده
2 دقیقه
چهارده
5 دقیقه
پانزده
1 دقیقه
متن پشت جلد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا
نویسنده،
راویفرناز حداد
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا

برای دریافت کتاب صوتی دو نجیب زاده‌ی ورونا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.