معرفی و دانلود کتاب صوتی کمدی اشتباهات

عکس جلد کتاب صوتی کمدی اشتباهات
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمدی اشتباهات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمدی اشتباهات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کمدی اشتباهات

کتاب صوتی کمدی اشتباهات نمایشنامه‌ای کمدی در پنج پرده از ویلیام شکسپیر، شاعر و نویسنده‌ی شهیر انگلیسی است. شکسپیر در این اثر که تاریخ نگارش آن را بین سال‌های 1592 تا 1594 تخمین زده‌اند، راوی داستان دو قلو است که از وجود یکدیگر بی‌خبرند و ملاقات تصادفی‌شان، به حادثه‌ای ناگوار و مضحک می‌انجامد.

درباره‌ی کتاب صوتی کمدی اشتباهات

ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) در خلق کتاب صوتی کمدی اشتباهات (The Comedy of Errors) از منابع بسیاری بهره برده است؛ مضمونِ اصلی را از یکی از کمدی‌های روم باستان، لحن آن را از آثار ایتالیاییِ هم‌عصر خود و شخصیت‌ها را از کمدی‌های انگلیسی برگرفته است. این اثرِ شکسپیر نخستین‌بار در سال 1594 روی صحنه‌های تئاتر به اجرا درآمد و از استقبال بیشتری میان مخاطبان عام و اقبال کمتری در بین منتقدان برخوردار شد. دو دوقلو هنگام تولد به دلیل طوفانی‌شدنِ دریا از هم جدا می‌افتند: دوقلوی اول از اشراف‌زادگان هستند که نامِ هر دوی آنان آنتیفولوس است و دوقلوی دوم از خدمتکاران، که هر دو درومیو نام دارند! سال‌ها بعد، جفت اول، آنتیفولوس و درومیو که در سیراکیوز بزرگ شده‌اند، به‌طور اتفاقی برای بازدید به اِفسس که جفت دوم در آن زندگی می‌کنند، می‌‌روند؛ اتفاقی که موجب می‌شود هویت‌های آنان در مجموعه‌ای از نزاع‌ها و درگیری‌ها و حتی جلسات پرشور بازرسی‌ها، مورد تردید قرار بگیرد.

پوچی و موقعیت‌های مضحک و سبکِ کمدی اشتباهات، لبخند را به لبان شما می‌آورد. تصور کنید برای اولین بار به شهری قدم گذاشته‌اید اما گویا مردم این شهر همه شما را می‌شناسند! گروهی به شما لبخند می‌زنند، سلام می‌کنند و برای صحبت با شما پیش‌قدم می‌شوند و گروهی دیگر با نفرت از شما روی برمی‌گردانند و لعن و نفرینتان می‌کنند! این تصویری است که وقتی جفت دوم آنتیفولوس و درومیو به افسس می‌رسند، با آن مواجه می‌شوند. آنتیفولوس و درومیوی دوم فکر می‌کنند که افسس، دارالمجانینی پُر از جادوگران عجیب است و نمی‌دانند که شگفتی‌های بیشتری از ملاقات با این جادوگران، انتظارشان را می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کمدی اشتباهات

کمدی اشتباهات یکی از نخستین نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر است. بخش بزرگی از طنز این روایت توسط تعلیق‌های به‌جا و طنازی‌های شکسپیر و صدالبته، جناس و جابه‌جایی کلمات و جایگزینی شخصیت‌های هم‌نام شکل گرفته است. کمدی اشتباهات بارها و بارها در سراسر جهان روی صحنه‌های تئاتر به اجرا درآمده است و اقتباس‌های موزیکال فراوانی از آن انجام شده است. اجرای متعدد این نمایشنامه بود که به اضافه شدن عبارت «کمدی اشتباهات» به‌عنوان اصطلاحی برای اشاره به یک یا چند رویدادِ مملو از اتفاقات تمسخرآمیز و پر از اشتباه به لغتنامه‌های انگلیسی انجامید.

کتاب کمدی اشتباهات، توسط انتشارات هوپا و با بازنویسی سید نوید سیدعلی اکبر منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات لحن دیگر به گویندگی فرناز حداد در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شکسپیر خندان

شکسپیر خندان عنوان مجموعه‌ای است که توسط انتشارات هوپا با هدف شناساندنِ آثار بی‌نظیر شکسپیر به کودکان و نوجوانان به زبانی که برای آن‌ها قابل درک باشد، تهیه و تدوین شده است. مجموعه‌ی شکسپیر خندان، تعدادی از نمایشنامه‌های این ادیب پرآوازه‌ی انگلیسی را در قالبی ساده و همه‌فهم به مخاطبان ارائه کرده است. از میان کتاب‌های منتشرشده در این مجموعه می‌توان به «رام کردن زن سرکش»، «تاجر ونیزی» و «هیاهوی بسیار برای هیچ» و البته کتاب حاضر اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب کمدی اشتباهات

  • کمدی اشتباهات اثری قابل توجه است که موفقیت و استعداد خارق‌العاده‌ی شکسپیر را روشن‌تر از همیشه بر ما می‌نمایاند. (جیمز شاپیرو، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی کتاب پرفروش یک سال از زندگی شکسپیر)
  • کمدی اشتباهات ضیافتی از اطلاعات ادبی و تاریخی است. (وال استریت ژورنال)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب کمدی اشتباهات

«بدون من انقلاب را شروع کن» فیلمی اقتباس‌شده از نمایشنامه‌ی کمدی اشتباهات و محصول سینمای آمریکاست که در سال 1970 بر پرده‌ی سینماها اکران شد. این فیلم روایت زندگی دو دوقلوست که یک جفت در یک خانواده‌ی اشرافی بزرگ شده‌اند و جفت دیگر در یک خانواده‌ی دهقانی و رویدادهای انقلاب فرانسه موجبات آشنایی آن‌ها را فراهم می‌آورد. فیلم «تجارت بزرگ» محصول سینمای آمریکا به سال 1988 نیز برداشتی مدرن و از کمدی اشتباهات است با این تفاوت که در آن، به جای دو دوقلوی مرد، دوقلوهای زن حضور دارند. در عرصه‌ی تولیدات تلویزیونی نیز می‌توان به سریالی دو قسمتی تولید اتحاد جماهیر شوروی در سال 1978 با حضور برجسته‌ترین بازیگران گرجستانی-روسی اشاره کرد.

کتاب صوتی کمدی اشتباهات برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی کمدی اشتباهات را به نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات، طرفداران نمایشنامه‌های کلاسیک و همین‌طور دوست‌داران آثار ویلیام شکسپیر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کمدی اشتباهات می‌شنویم

ساحل افسس شور و شوم بود. انگار که کابوسی را حامله باشد. مرغ‌های دریایی در آسمان اسکله می‌چرخیدند و جیغ‌های ترسناکی می‌کشیدند. کشتی چوبی بزرگی کنار ساحل ایستاده بود و جاشوها بارهاش را خالی می‌کردند. نزدیکی‌های ظهر بود و دو مرد کنار ساحل قدم می‌زدند. آفتابِ داغِ تابستان پوست‌هاشان را می‌سوزاند. یکی از مردها که ردای سفیدِ نازکی روی شانه‌هاش انداخته بود، گفت: «هیچ‌جا شهر خودِ آدم نمی‌شه درومیو! هیچ‌جا! دلم برای سیزاکوز تنگ شده.»

درومیو گفت: «همین‌طوره ارباب آنتیفولوس! زمان زیادیه که شهر زادگاهمون رو ندیده‌ام. دلم برای پدرتون خیلی تنگ شده. کاش زودتر برگردیم.»

آنتیفولوس گفت: «من هم دلم برای پدر تنگ شده. من که توی این دنیا کسی رو جز اون ندارم. همین‌که کارمون توی افسس تموم بشه، به شهرمون برمی‌گردیم. الان درست هفت ساله که از این شهر به اون شهر می‌ریم. بهت قول می‌دم که این دیگه آخرین سفرمونه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
5 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
یک
3 دقیقه
دو
3 دقیقه
سه
6 دقیقه
چهار
5 دقیقه
پنج
3 دقیقه
شش
4 دقیقه
هفت
4 دقیقه
هشت
4 دقیقه
نه
3 دقیقه
ده
4 دقیقه
یازده
3 دقیقه
دوازده
3 دقیقه
سیزده
6 دقیقه
چهارده
1 دقیقه
پانزده
4 دقیقه
شانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کمدی اشتباهات
نویسنده،
راویفرناز حداد
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کمدی اشتباهات

Rozbeh Aghighi
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خوب بود و با این که ساده سازی و به روز رسانی شده کاری است که سبب آشنایی فارسی زبانان با آثار قرون گذشته غرب میگردد قابل سپاس گویی است
سمانه هاشمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
جالب و شنیدنی از نظر من چون نویسنده شکسپیر هست اما خوانش خیلی مبتدی به نظرم امد بهتر از این می تونست باشه
p
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بسیار عالی چه گرفته از اصل داستان یا ترجمه عالی
Mohtaram hajipour
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سرگرم کننده بود و زیبا
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کمدی اشتباهات

برای دریافت کتاب صوتی کمدی اشتباهات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.