معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

تابه‌حال فکر کرده‌اید که صاحبان صنایع بزرگ چطور با استفاده از تبلیغات، میلیون‌ها انسان متفاوت را تحت تأثیر قرار می‌دهند و آن‌ها را به خریدن محصولات خود ترغیب می‌کنند؟ جیمز کلیر در خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی، پاسخ این سؤال را در تسلط شرکت‌های تبلیغاتی بر فرمول ایجاد عادت‌های گوناگون در ما می‌داند. او در این اثر که از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال به شمار می‌رود، به بررسی نحوه‌ی ایجاد، اصلاح، تغییر و حذف عادات کوچک، اما مؤثر، در زندگی می‌پردازد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

دوپامین، همان ماده‌ای است که ما را برای انجام بسیاری از کارها برمی‌انگیزد و انگیزه‌ی کافی برای ورود به زمینه‌ای خاص را در اختیار ما می‌گذارد. بسیاری از عاداتی که در زندگی همیشه همراه ما هستند، تحت تأثیر این ماده در ما نهادینه شده‌اند و مدام تکرار می‌شوند. به همین دلیل است که گاهی تغییر بعضی از عادات ناسالم، بسیار دشوار یا حتی ناممکن به نظر می‌رسد. برای مثال منطق و عقل به ما می‌گوید که خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات، مضر و خوردن خوراکی‌های سرشار از فیبر، مفید است؛ اما اگر کنترل دوپامین و انگیزش‌های آنی خود را به دست نگرفته باشیم، با وجود این آگاهی‌ها باز هم به سمت خوراکی‌های پر از قند کشیده می‌شویم. در چنین اوضاعی، تغییر دادن عادات بسیار دشوار به نظر می‌رسد، اما جیمز کلیر (James Clear) در خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی (Atomic Habits) با روشن کردن ساختار عادات و ارائه‌ی پیشنهادهایی کاربردی، این کار را برای ما راحت‌تر می‌کند.

در هر بخش از خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی با یک جنبه از عادت‌ها آشنا می‌شویم. جیمز کلیر در بخش نخست به ما نشان می‌دهد که تنها مواردی برای انسان‌ها تبدیل به عادت می‌شوند که قابل دسترسی و ممکن به نظر برسند. وقتی هدفی تعیین کنیم و هیچ آمادگی و اطلاعی از نحوه‌ی رسیدن به آن نداشته باشیم، قادر نخواهیم بود عادت‌هایی در خود ایجاد کنیم که برای رسیدن به آن نقطه به ما کمک کنند. جیمز کلیر در خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی، از مثال‌های متعددی استفاده می‌کند تا به این مسئله وضوح ببخشد. برای مثال، او از فرایند وزن کم کردن یاد می‌کند. خیلی از افراد تصمیم دارند وزن خود را کاهش دهند و می‌دانند که برای این کار باید ورزش کرد و میزان کالری دریافتی را کاهش داد. اما زمانی که پس از چند روز تلاش، نتیجه‌ی دلخواه را نمی‌گیرند، دلسرد می‌شوند و برنامه‌های خود را کنار می‌گذارند. جیمز کلیر روشن می‌کند که مانع ایجاد عادت ورزش و داشتن تغذیه‌ی سالم در چنین مواقعی، عملی به نظر نرسیدن هدف و در دسترس نبودن آن است. در بخش‌های بعدی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی نیز، جیمز کلیر به موارد دیگری در ارتباط با نحوه‌ی اصلاح عادات می‌پردازد.

خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی را نشر صوتی آوانامه با صدای مهدی صفری و براساس ترجمه‌ی مهدیه شعبانی فقفوری منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات مات به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

  • رتبه‌ی اول در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب در فهرست وال‌استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب در فهرست یواس‌ای تودی
  • پرفروش‌ترین کتاب در فهرست هفته‌نامه‌ی ناشران
  • کتاب پرفروش ساندی‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب‌های غیرداستانی در سال 2018

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

  • کتابی بی‌نهایت کابردی و مفید. جیمز کلیر، عصاره‌ی مباحث مربوط به چگونگی شکل‌گیری عادات را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. (مارک منسون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • جیمز کلیر سال‌های زیادی را به مطالعه‌ی علمی عادات اختصاص داده است. این کتاب به شما کمک می‌کند روال‌های منفی زندگی خود را حذف کرده و آن‌ها را با روال‌هایی مثبت جایگزین کنید. (آدام گرنت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتابی منحصربه‌فرد که به شما می‌آموزد چطور رویکرد خود نسبت به زندگی را تغییر دهید. (رایان هالیدی، نویسنده‌ی پرفروش)

خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی برای مخاطبان کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودسازی مناسب است. اگر از اطرافیان خود تعریف کتاب عادت‌های اتمی را شنیده‌اید، ولی فرصت مطالعه‌ی نسخه‌ی کامل آن را ندارید، این خلاصه کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی می‌شنویم

فرضیه‌ی سیر تکامل به اجداد ما کمک کرد به بقا ادامه دهند، اما آن‌قدرها با انسان‌های مدرن مهربان نبود که برخی عادت‌های عجین‌شده در وجود ما باقی بماند. مغز ما آماده‌ی پاسخ به برخی محرک‌های خاص است؛ چون این محرک‌ها هزاران یا میلیون‌ها سال پیش برای ما مفید بودند. مثلا هله‌هوله‌ها این خاصیت را دارند که هر آنچه را مغز بدوی ما احساس می‌کند، در اختیارش قرار می‌دهند؛ مانند نمک، چربی و کالری اضافه. با اینکه بدن ما دیگر دلیلی برای انباشتن و ذخیره کردن این مواد ندارد. برای ما بهتر است که هوس میوه‌های تازه و سایر مواد غذایی سالم را بکنیم، اما غریزه‌ی قدیمی ما اصرار دارد چربی و مواد انرژی‌زا را ذخیره سازد. تمام این موارد فوق‌العاده جذاب و مقاومت‌ناپذیر است و ما همواره آن را می‌خواهیم. یک صنعت تنها اختصاص به این دارد که تمایل ما را برانگیزد و سایر صنایع نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصولات دیگر را برای ما جذاب و خواستنی کنند و تمایل ما را برای خرید آن افزایش دهند. این، قانون دوم تغییر رفتار است: جذابش کن!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه - اصول قدرت
3 دقیقه
مقدمه: داستان نویسنده
40 دقیقه
بخش اول - قانون اول: آن را آشکار و ملموس کن
13 دقیقه
بخش دوم - قانون دوم: جذابش کن
11 دقیقه
بخش سوم - قانون سوم: آسانش کن
12 دقیقه
بخش چهارم - قانون چهارم: رضایت‌بخشش کن
20 دقیقه
بخش پنجم: روش‌های پیشرفته

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی
نویسنده
مترجممهدیه شعبانی فقفوری
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات مات
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

Morteza Emami
۱۴۰۳/۱/۲
بعضی کتاب‌ها را باید خواند و تمام
بعضی‌ها را باید مطالعه کرد و مطالبش را فهمید و اجرا کرد
و در پایان بعضی از کتاب‌ها مثل این کتاب را باید زندگی کرد
شدیدا توصیه میکنم و خواندن چند باره‌اش را هم نیز
Shantyaxer
۱۴۰۳/۲/۷
واقعا کتاب خیلی خوبی هستش بهت کمک میکنه که راحت عادت‌های بدت را به عادت‌های خوب تبدیل کنی پیشنهاد میکنم که حتما بخرید این کتاب را
Sara Panahi
۱۴۰۲/۸/۷
کتاب خوبیه از این جهت که همین عادت‌های جزئ با استمرار، تغییرات شگرفی در زندگی ایجاد میکند.
مصطفی قاسمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
خوبه خیلی به زندگی آدم‌ها کمک می‌کند هرکسی این کتاب یه بار باید بخونه اونوقت چشمت به همه چی بازمیشه
Mohamad kordani
۱۴۰۲/۸/۱۵
این کتاب فوق العاده ایه واقعا برای هر کسی که تو زندگیش هدف داره عالیه
علی
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتاب خوبی بود و ارزش گوش دادن‌های دوباره و دوباره را دارد
نوید پرندوار
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب رو همراه با کتاب پنج صبحی‌ها بخونید میکس جذابی میشه
صادق
۱۴۰۲/۱۱/۶
با سلام، برای من یک مقدار مبهم بود چون دسته بندی ذهنی رعایت نشده
ماهک صبوری
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب خوبی برای کسایی که می‌خوان موفقیتی بدست بیارن
Mahya
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
برای دریافت برنامه ریزی جهت رسیدن به موفقیت مناسب می‌باشد.
سپیده کلانتری
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نیازش داشتم و بنظرم کتابی که همه راهبران باید بخوننش
علی
۱۴۰۲/۹/۱۳
بییار بسیار عالی برای دوستانی که در راه توسعه فردی می‌کوشند
علیرضا حجازی
۱۴۰۳/۲/۶
خیلی جذاب و عالی بود
محدثه کارآمد
۱۴۰۳/۲/۵
فوق‌العاده بود. بسیار پیشنهاد میکنم
زهرا اویسی کیا
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خلاصه‌ی خیلی خوب و مهمی از کتاب اصلیه
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.