معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2

خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 آموزش‌هایی تکمیلی درباره‌ی اصول و قواعد استاندارد نامه‌نگاری است که توسط امیلی پست، پگی پست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ در نسخه‌ی اول این کتاب آمده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2

نگارش نامه، راهی قدرتمند و تأثیرگذار برای ارتباط با دوستان، اعضای خانواده، شرکای تجاری و دیگر افراد است. نامه‌ها از چنان اثرگذاری برخوردارند که پیام‌های ارسالی از طرف برنامه‌های پیام‌رسان نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند. اما نوشتنِ نامه به آن اندازه که تصور می‌شود، آسان نیست و به همین خاطر، ساختارهای استانداردی برای نگارش و تنظیمِ آن در نظر گرفته شده تا این فرآیند را تا حد امکان، ساده‌تر کرد. برخی از اصول و قواعدی را که می‌بایست در نوشتنِ هر نوع نامه‌ای رعایت کنید، می‌توانید در خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 که توسط امیلی پست (Emily Post)، پگی پست (Peggy Post)، آنا پست (Anna Post)، لیزی پست (Lizzie Post) و دانیل پست (Daniel Post Senning) ارائه شده‌اند، بشنوید.

امیلی پست را بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز آداب اجتماعی یا اتیکت (Etiquette) می‌دانند. پست اولین کتاب مجموعه‌ی آداب معاشرت را در اوایل دهه‌ی 90 به انتشار رسانید و پس از آن، با همراهی خانواده و دوستان، تلاش کرد آثاری از خود به جا بگذارد تا عادی‌ترین و روزانه‌ترین و در عین حال مهم‌ترین و مؤثرترین آداب و رسوم روابط اجتماعی را در بر داشته باشد.

نوشتنِ نامه فعالیتی روزمره و معمولی است. اکثر قریب به اتفاق ما حداقل یک‌بار تجربه‌ی نوشتنِ نامه را داریم. نامه‌ها گستره‌ی بزرگی از یادداشت‌ها را شامل می‌شوند؛ از نامه‌ی درخواست ترفیعِ شغلی گرفته تا یادداشت‌های یادآوری کوچکی که روی آینه‌ی اتاق‌تان می‌گذارید تا دیگر اعضای خانواده آن را بخوانند. در خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 از شیوه‌ی نگارش نامه بیشتر می‌آموزید و نکاتی تکمیلی و مهم را درباره‌ی آن فرا می‌گیرید. شاید به نظر برسد که امروزه دیگر نامه‌نگاری به شیوه‌ی گذشته متداول نیست و آن عصرِ طلایی نامه‌های دست‌نویس با مهروموم شخصی و بوی عطری که به آن زده می‌شد، پایان یافته است اما نامه‌ها همچنان در زندگی ما تأثیرگذار هستند. دانستنِ چهارچوب استانداردی که برای نگارش نامه‌های امروزی مورد رعایت عموم افراد قرار می‌گیرند، موضوعی است که به‌خوبی در کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 مطرح شده است.

کتاب حاضر را نشر آسمان نیلگون با ترجمه‌ی روان مریم تقدیسی به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این اثر را با صدای فرهاد اتقیایی و به همت نشر صوتی جیحون می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه آداب معاشرت

مجموعه‌ی آداب معاشرت (Emily Post’s Etiquette: Manners for a New World) که با ترجمه‌ی مریم تقدیسی ارائه شده است، نگاهی تازه به آداب و اصول روابط اجتماعی در دنیای امروز دارد. این مجموعه، طیفِ وسیعی از ارتباطات اجتماعی انسان‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس راهکارهایی آموزنده، مفید و کاربردی را برای هر حوزه ارائه می‌کند.

همیشه این‌طور نیست که پیشرفت در فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید به ساده‌تر شدنِ زیستِ بشر کمک کرده باشند. گاهی‌ اوقات، تنها پیامدِ آن، دشواری و پیچیدگی بیشتر برای زندگیِ انسان است. به همین خاطر است که حیاتِ انسان و روابط او با دیگر افراد، همواره دستخوش تغییر و تحول بوده و خواهد بود. از این رو، تعریف چهارچوبی استاندارد و قابل‌قبول برای انسان‌ها، فارغ از ملیت و موقعیت جغرافیایی‌شان، الزامی به نظر می‌رسد و این همان کاری است که مجموعه کتاب‌های آداب معاشرت انجام داده‌اند.

اولین کتاب‌های مجموعه‌ی آداب معاشرت در سال 1992 توسط امیلی پست به انتشار رسیدند و بلافاصله مورد استقبال عموم قرار گرفتند. از آن زمان به بعد، نوادگان پست، پگی پست (Peggy Post)، آنا پست (Anna Post)، لیزی پست (Lizzie Post) و دانیل پست (Daniel Post Senning) بر محتوای مطالب افزوده و آن‌ها را به‌روزرسانی کرده‌اند. خلاصه کتاب‌هایی که از این مجموعه در اختیار شما قرار دارند، بخشی از ویراست هجدهم این کتاب‌های پرمخاطب هستند. این کتاب‌ها توسط انتشارات آسمان نیلگون به چاپ رسیده و نشر صوتی جیحون، آن‌ها را با خوانش فرهاد اتقیایی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است. از دیگر عناوین منتشر شده از این مجموعه می‌توان به «آداب رفتار در مکان‌های عمومی»، «چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟»، «به دست آوردن کار» و «آداب مهمانی دادن» اشاره کرد.

بارزترین ویژگی مجموعه‌ی آداب معاشرت، ماهیتِ فلسفی-روان‌شناختیِ آن و نیز توصیف اصول رفتاری در دنیای مدرن امروزی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی است. مؤلفان این مجموعه با علم به نکات و اصولی که مادربزرگ‌شان برای تألیف این کتاب‌ها به کار برده است، از آداب اجتماعی به عنوان امری عرفی یاد می‌کنند و حتی قوانین و ملاحظاتی را درباره‌ی استفاده از توئیتر، پیامک، فیس‌بوک و... هم مطرح می‌کنند. پگی پست که نویسنده‌ی اصلی این کتاب‌هاست، برای آشنایی بیشتر خود و مخاطبانش با فضای دنیای مدرن، از خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایش که همگی متعلق به نسل جدید هستند، یاری گرفته و مجموعه‌ای را در مقابل مخاطبان قرار داده که از معمولی‌ترین و روزانه‌ترین کارها مانند غذا خوردن و لباس پوشیدن تا پیچیده‌ترین فعالیت‌ها مانند برگزاری جلسات کاری و تنظیم قراردادهای حرفه‌ای را در بر می‌گیرد.

خلاصه کتاب همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 برای چه کسانی مناسب است؟

نامه‌نگاری کاری روزانه و معمولی است اما رعایتِ اصول و قواعدِ آن، شما را شخصی موجه و آگاه به آداب و رسوم روابط اجتماعی نشان می‌دهد که برای مخاطب خود، ارزش و احترام بالایی برخوردار است. شنیدنِ کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 را به تمام افرادی که قصد دارند چنین نامه‌هایی را به نگارش درآورند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 می‌شنویم

با لحنی طبیعی بنویسید. از همان اصطلاحاتی استفاده کنید که در حرف‌زدن به‌کار می‌برید نه کلمات رسمی. گاهی به نام طرف مقابلتان اشاره کنید. این کار باعث ایجاد لحنی دوستانه‌تر در یادداشت می‌شود. برای جان بخشیدن به نوشته‌هایتان، از نشانه‌های نقطه‌گذاری استفاده کنید. برای تأکید روی حرف‌تان، زیر کلمات خط بکشید یا بعد از عبارات یا جمله‌ای، از علامت تعجب استفاده کنید. فقط زیاد این کار را تکرار نکنید. کوتاه بنویسید.

نامه‌های عذرخواهی: وقتی سهل‌انگاریِ شما در انجام‌دادنِ مسئولیتی، باعث ایجاد تأثیراتِ ناخوشایند در زندگیِ دیگران می‌شود، حتماً با نامه از آن‌ها عذرخواهی کنید. در اکثر موارد، تلفن زدن کافی‌ست و اغلب، صمیمانه‌تر و صادقانه‌تر هم به‌نظر می‌رسد. ولی گاهی لازم است علاوه بر تلفن، یادداشتی هم بفرستید.

امضا کردن کارت تبریک: در امضای دست‌نویس، تفاوتی ندارد کدام نام اول نوشته شود. در کارت‌هایی که برای دوستانِ نزدیک‌تان می‌فرستید، نوشتِ نام‌خانوادگی لازم نیست و نامِ کوچک، کافی‌ست. در امضاهای چاپی، نام‌خانوادگی را هم بنویسید ولی در اینجا هم ترتیب نام‌ها بر عهده‌ی خودِ شماست. در امضای کارت تبریک، از عناوین حرفه‌ای یا اجتماعی استفاده نمی‌شود. وقتی نام بچه‌ها را هم می‌گنجانید، نام پدر اول می‌آید. در خانواده‌های مرکب با نام‌های خانوادگیِ مختلف، بهترین راه این است که بنویسید «تریس و پگ موریتا و همه‌ی خانواده» یا «و بچه‌ها». اگر می‌خواهید نام بچه‌ها را هم بنویسید، نام‌خانوادگی‌شان را هم اضافه کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
همه آنچه درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2
نویسنده، ، ، ،
مترجممریم تقدیسی
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی همه آنچه باید درباره یادداشت‌ها و نامه‌ها بدانیم 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.