معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد

والتر اسکات در خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد رویداهای دوران لوئی یازدهم، پادشاه کشور فرانسه را روایت می‌کند. در این رمان شاهد وضعیت جامعه‌ای فئودالی هستید که جنگ و خونریزی در آن موج می‌زند و می‌تواند به‌خوبی شما را در حال‌وهوای قرن چهاردهم میلادی و فرازو‌نشیب‌های تاریخی آن قرار دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد

کوئنتین دوروارد مرد جوان نوزده‌ساله‌ای‌ست که برای یافتن عموی خود، لودوویک لزلی، از اسکاتلند راهی فرانسه می‌شود. لودوویک عضو گارد لوئی یازدهم است و کوئنتین در آغاز سفر خود، حوالی قلعه‌ی پادشاه و محل استقرار عمویش، با دو مرد ناشناس دیدار می‌کند. او درنهایت به پیشنهاد یکی از مردان که نامش متره پی‌یر است، در مجاور قلعه‌ای به نام پلزی لتور، در مسافرخانه‌ای که وضعیتی عجیب دارد، ساکن می‌شود.

باقی خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد را با صدای سحر بیرانوند بشنوید تا در جریان سفر پرماجرای کوئنتین قرار بگیرید. گفتنی‌ست نوشتن چکیده‌ی این رمان بر عهده‌ی کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان بوده است.

والتر اسکات (Sir Walter Scott) از برجسته‌ترین چهره‌های جریان رمانتیسم به شمار می‌رود و به این نویسنده به سبب درونمایه‌ی تاریخی و جذاب داستان‌هایش لقب پدر رمان‌های تاریخی را داده‌اند. به‌علاوه آثار او بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته‌اند و تا امروز در سراسر جهان طرفداران بسیاری داشته است.

او در این کتاب برخی وقایع قرن چهاردهم میلادی را پیش روی مخاطبان خود مجسم می‌کند. این سال‌ها همزمان است با تغییرات مرزبندی کشورهای اروپایی و ایالتی شدن برخی از سرزمین‌ها که به جنگ‌های پیاپی می‌انجامد. از ویژگی‌های آثار اسکات آن است که به شما حافظه‌ی تاریخی می‌بخشد.

با مطالعه‌ی این اثر و مقایسه‌ی آن با سبک نگارش نویسندگان امروز می‌توانید درکی عمیق نسبت به سیر تکوین و شکل‌گیری رمان‌های تاریخی پیدا کنید. در مجموع والتر اسکات توانسته است با نبوغی قابل تحسین و دقتی بی‌نظیر وقایع تاریخی را به‌شکلی جذاب و داستان‌گونه برای مخاطبان خود روایت کند و نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات عمیق خود را در این زمینه در معرض نگاه علاقه‌مندان به تاریخ بگذارد.

خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد با ترجمه‌ی موسی زمان‌زاده دربان از سوی نشر صوتی نوژین منتشر شده و سحر بیرانوند گویندگی آن را برعهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک و رمان‌های تاریخی نوستالژیک حتماً از شنیدن این خلاصه رمان صوتی لذت خواهند برد.

با والتر اسکات بیشتر آشنا شویم

سر والتر اسکات هم رمان‌نویسی متبحر است و هم در سرودن شعر و شناخت تاریخ ذوق و مهارت دارد. او متولد سال 1771 در شهر ادینبورو پایتخت اسکاتلند است و از کودکی به سبب بیماری فلج اطفال دچار مشکلات جسمی بوده. او در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده و خواندن داستان‌های تاریخی و افسانه‌های فولکلور محلی را از همان دوران آغاز کرده است. از سر والتر اسکات آثار متعددی منتشر شده که کتاب‌های «آیوانهو»، «دزد دریایی» و «ویورلی» از آن جمله‌اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد می‌شنویم

کوئنتین از اینکه مهمانی مهمان دیگر را خدمت می‌کند، بسیار متعجب شده است. میزبانش به او می‌گوید که این اولین‌باری نیست که متره‌پیِر در فکر به خدمت گرفتن نجباست. صورت‌زخمی برای دیدن برادرزاده‌اش وارد مسافرخانه می‌شود. اما کوئنتین از اینکه عمویش را آن چهره‌ی قهرمانی که در شهر خود از او یاد می‌کردند و یک دلاور بی‌باک نمی‌یابد، بسیار ناامید می‌شود. در عوض عمویش را چیزی بیش از یک سرباز مزدور و خودخواه و معمولی نمی‌بیند. کسی که هیچ ارزشی برای رنج انسان‌ها قائل نیست؛ شدیداً جاهل و فقط به فکر غنائم و تاراج است؛ بدون آن‌که راه کسب آن را اخلاقاً در نظر بگیرد.

کوئنتین فرصت نمی‌یابد که قبل از رفتن عمویش از او درباره‌ی متره پی‌یر بپرسد، اما راهی قلعه می‌شود تا خودش سر از کار او درآورد. در راه، وقتی در مراسم اعدام مردی، یک کولی که توسط پادشاه خائن خوانده شده بود، برمی‌خورد، طناب او را می‌برد تا رهایش کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
خلاصه رمانِ کوئنتین دوروارد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی کوئنتین دوروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.