معرفی و دانلود خلاصه کتاب چهار میثاق: راهنمایی کامل برای رسیدن به آزادی، عشق و سعادت در زندگی

عکس جلد خلاصه کتاب چهار میثاق: راهنمایی کامل برای رسیدن به آزادی، عشق و سعادت در زندگی
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب چهار میثاق: راهنمایی کامل برای رسیدن به آزادی، عشق و سعادت در زندگی

اگر به دنبال آزادی، عشق و سعادت هستید، خلاصه کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز در این راه شما را یاری می‌کند. این کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز با تکیه بر خرد قوم تولتک‌ها، چهار اصل زندگی سعادت‌مند را در اختیارتان می‌گذارد.

درباره‌ی خلاصه کتاب چهار میثاق

معلم و شفادهنده‌ی شمنی، دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) باورهای خودمحدودکننده را افشا می‌کند و یک الگوی رفتاری ساده، اما مؤثر را در خلاصه کتاب چهار میثاق (The Four Agreements: Practical Guide to Personal Freedom) به بشریت عرضه می‌دارد. او راز داشتن زندگی شاد و آزاد را، برگرفته از خرد نیاکان مکزیکی‌اش، در چهار اصل خلاصه می‌کند: کلام معصومانه، شخصی‌سازی نکردن، فرضیه نبافتن و تلاش بسیار.

دون میگوئل روئیز بهترین ابزار برای بهره‌گیری از این چهار اصل و ایجاد تحول در زندگی را مدیون شکست پیمان‌ها و عادات قدیمی می‌داند. ما باید در هر مرحله، هرچقدر هم که پیش رفته‌ باشیم، به اشتباه خود اقرار و پیمان‌هایی که تاکنون مانع ما در رسیدن به سعادت بوده را رها کنیم. نویسنده برای مؤثر واقع شدن نکات موجود در خلاصه کتاب چهار میثاق، توصیه می‌کند ابتدا یک بار کتاب را سریع‌خوانی کنید تا روح کلی موجود در اثر را بیابد، سپس بازخوانی کنید و تمرین‌های موجود را به کار بگیرید؛ در نهایت، این آموزه‌ها را با افراد نزدیکتان به اشتراک بگذارید تا تغییرات پایدارتر و گسترده‌تری ایجاد کنید.

خلاصه کتاب چهار میثاق پس از شرح اصول خود، مطالبی را درباب رمز رسیدن تولتک‌ها به آزادی، پذیرش مرگ و آمادگی برای رویاهای جدید پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

این کتاب توسط انتشارات سبکتو به چاپ رسیده و سرپرست مترجمان آن فاطمه فراهانی است.

جوایز و افتخارات کتاب چهار میثاق

  • ترجمه به بیش از 48 زبان دنیا
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • فروش بیش از 12 میلیون نسخه در ایالات متحده
  • حضور در فهرستی به نامِ «کتاب‌هایی که زندگیتان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب چهار میثاق

  • این کتاب حاوی پیامی ساده برای کسانی است که می‌خواهند اولین قدم را برای تحول زندگی خود بردارند. (آمازون)

  • روئیز کتاب چهار میثاق را به‌عنوان نقشه‌ای کاربردی برای جویندگان راه روشنگری و آزادی نوشته است. (دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی‌ کتاب هفت قانون معنوی موفقیت)

  • دون میگوئل چگونه زندگی کردن به‌عنوان جنگجویی صلح‌طلب در جهان مدرن را براساس خرد تولتک‌ها نشان می‌دهد. (دن میلمن، نویسنده‌ی کتاب جنگجوی صلح‌طلب)

خلاصه کتاب چهار میثاق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را برای هرکس که آماده است رنج را پشت سر بگذارد و به جوهره‌ی اصلی زندگی یعنی شادی و آزادی نزدیک شود، توصیه می‌کنیم.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگل روئیز معلم خودیاری و یکی از ناوال‌های قوم تولتک‌ها، با سخنرانی‌ها و سفر به مکان‌های مقدس، خرد و بینش باستانی نیاکان خود را در سراسر جهان اشاعه می‌دهد. این نویسنده‌ی حوزه‌ی خودسازی در ابتدای مسیر خود، پزشکی را به‌عنوان حرفه برگزید، اما تصادفی که او را تا آستانه‌ی مرگ کشاند زندگی‌اش را متحول کرد.

او از نوادگان اقوامی به نام تولتک‌ها بود که سالیان پیش در جنوب مکزیک می‌زیستند. این قوم را استادها (که به آن‌ها ناوال می‌گفتند) و شاگردان تشکیل می‌دادند. آن‌ها با تشکیل یک جامعه به کشف و حفظ خرد معنوى و آیین‌هاى کهن مشغول بودند؛ تاآنجاکه پس از فتح قاره توسط اروپایی‌ها مجبور به پنهان کردن خرد باستانى و نگهدارى از آن در خفا شدند. این آیین‌ها در طول صدها سال در پرده‌اى از اسرار پنهان ماند، اما پیشگویان بر این عقیده بودند که هرگاه بازگشت خرد به مردم ضرورى باشد، خرد تولتک باز خواهد گشت. حالا دون میگوئل روئیز یکی از ناوال‌ها، مأمور شده تا آموزه‌های قدرتمند تولتک را با مردم در میان بگذارد.

از آثار تأثیرگذار دون میگوئل روئیز می‌توان کتاب‌های «پیمان پنجم: جهانی دیگر بسازیم (The Fifth Agreement)»، «تسلط بر عشق‌ورزی (The Mastery of Love)»، «هفت راز روابط سالم و شاد (The Seven Secrets to Healthy, Happy Relationships)»، «سه پرسش (The Three Questions)» و «استادی عشق (The Mastery of Love)» را نام برد.

در بخشی از خلاصه کتاب چهار میثاق: راهنمایی کامل برای رسیدن به آزادی، عشق و سعادت در زندگی می‌خوانیم

از شما می‌خواهم هر چیزی که در گذشته یاد گرفته‌اید را فراموش کنید. این کار زمینه‌های درک رویاهای تازه را برای شما فراهم می‌کند. یعنی رویایی که در آن زندگی می‌کنید و ساخته‌ی درک شما از حقیقت است. به همین دلیل هر زمانی که بخواهید، قدرت تغییر آن را دارید.

از شما می‌خواهم با استفاده از قدرت تخیل خود و چشمان زیبایی که دارید، خودتان را در زندگی و رویایی جدیدی تصور کنید که قرار نیست در آن رنج بکشید و هستی خود را توجیه کنید. آزاد هستید که به همان کسی تبدیل شوید که واقعا می‌خواهید. به‌این‌ترتیب به معنای واقعی کلمه از زندگی لذت می‌برید.

در این زندگی که برای خود تصور کردید، ترس، غم و قضاوتی وجود ندارد. به‌راحتی دیگران را می‌بخشید و کینه‌ای به دل راه نمی‌دهید. از گفتن «بله» یا «نه» به دیگران هیچ ترسی ندارید. هرگز دیگران را مقصر نمی‌دانید و به خودتان و بقیه نهایت احترام را می‌گذارید. در این دنیایی که برای خود تصور کرده‌اید، خودتان را همانطوری که هستید، دوست دارید.

اگر معنای خوشبختی و سعادت واقعی را درک کنید، آن وقت عاشق زندگی می‌شوید. در این صورت درمی‌یابید که بهشت روی زمین واقعی است و می‌توانید برای همیشه در آن زندگی کنید. جهان بسیار شگفت‌انگیز است، اگر عشق، راه زندگی‌تان باشد، زندگی کردن برایتان بسیار آسان خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: اهلی شدن رویای کره زمین
پیش‌درآمدی بر یک رویای جدید
فصل دوم: میثاق اول: کلام‌تان معصومانه باشد و با آن گناه نکنید
معصوم یا بی‌عیب و نقص بودن
فصل سوم: میثاق دوم: هیچ چیز را به خودتان نگیرید
فصل چهارم: میثاق سوم: تصورات و فرضیات بیهوده را کنار بگذارید
فصل پنجم: میثاق چهارم: همیشه نهایت تلاش‌تان را کنید
فصل ششم: رمز رسیدن تولتک‌ها به آزادی
شکست میثاق‌ها و توافق‌های قدیمی
پذیرش مرگ: در آغوش گرفتن فرشته مرگ
فصل هفتم: رویای تازه، بهشت روی زمین
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب چهار میثاق: راهنمایی کامل برای رسیدن به آزادی، عشق و سعادت در زندگی
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب چهار میثاق

انتشارات پارس نگاران
۱۴۰۲/۹/۳۰
این کتاب بر اساس باور‌ها و عقیده سرخپوستان آمریکا و دین باستانی شمنیسم نوشته شده است که خیلی اسرار امیز در عین حال کاربردی و جالب است. کمتر کتاب ترجمه شده در خصوص شمنیسم موجود است که از این لحاظ بسیار این کتاب حائز اهمیت است.
بسیار سپاس از نویسنده، مترجم، سبکتو، ناشر و کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب چهار میثاق

برای دریافت خلاصه کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.