معرفی و دانلود کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب

عکس جلد کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب

در کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب نوشته‌ی آنا برنجیل برنل قرار است با خواص آب‌درمانی آشنا شویم و در ادامه تمریناتی را بر پایه‌ی ورزش پیلاتس در آب برای قسمت‌های مختلف بدن اعم از دست‌ها و بازو‌ها انجام دهیم. کتاب حاضر ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» به انتشار رسیده است.

درباره٬ی کتاب آب‌درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب

از دیرباز آب که مهم‌ترین علت حیات در زمین است مقدس شمرده شده و در فرهنگ‌های مختلفی چه به صورت استعاری و چه به صورت عملی برای زندگی خوب و سالم از آن استفاده می‌شد. نویسنده‌ی این کتاب با توجه به اهمیتی که آب در فرهنگ‌های مختلف دارد، برای مثال در فرهنگ ایرانی به روشنی و مقدس بودن شناخته می‌شود تصمیم گرفت تا در مورد خواص آب برای درمان انواع بیماری‌‌ها و بهبود عملکردهای فیزیکی پژوهش کند. حاصل پژوهش آنا برنجیل (Anne Pringle Burnell) کتاب آب‌درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب (Peyow Aqua Pilates) شد که برای بیمارانی که به هر دلیلی دچار محدودیت‌های حرکتی هستند می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

آب درمانی در واقع نوعی معالجه با استفاده از آب است که نوشیدن آب، تماس با آب گرم، تماس با آب دارای املاح و مواد معدنی و در نهایت تمرینات بدنی در آب را شامل می‌شود. این تکنیک که نوعی تکنیک طبیعی برای درمان محسوب می‌شود در کشورهایی مانند هند، چین، مصر و ژاپن از زمان‌های دور مرسوم بوده و حتی پزشک معروف یونان باستان یعنی بقراط به شنا در آب توصیه کرده است. به همین روی می‌توانیم با استفاده از تمرینات اصولی در دنیای ماشینی و مدرن هم از خواص فوق‌العاده‌ی آب برای درمان محدویت‌های حرکتی خود استفاده کنیم. یکی از روش‌های درمانی برای استفاده از آب ترکیب آن با ورزش‌هایی مانند پیلاتس است. پیلاتس یکی از ورزش‌های نوین است که انجام درست تمرینات آن باعث استفاده‌ از تمام عضلات و مفاصل می‌شود. از نکات مهم و مثبت ورزش پیلاتس این است که انجام آن توسط همه‌ی افراد و در هر سنی امکان‌پذیر است و محدودیتی ندارد. برخی از اثراتی که انجام تمرینات پیلاتس در آب روی بدن دارند شامل اتساع عروق،‌ افزایش جریان خون، بهبود عملکرد قلبی و عروقی و بهبود عملکرد کلیوی است.

در کتاب آب‌درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب قرار است اول با خواص آب درمانی و پیلاتس آشنا شویم، در مورد حرکات و تمرینات پیلاتس بیشتر بخوانیم و در ادامه با نحوه‌ی انجام آن‌ها به صورت جزئی و تک‌به‌تک برای هر قسمت بدن آشنا می‌شویم.

این کتاب در ایران توسط دکتر راضیه محمد شیرازی در نشر حتمی ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان به ورزش پیلاتس در ایران قرار گرفته است.

کتاب آب‌درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آب‌درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس مناسب افرادی است که می‌خواهند با انجام تکنیک‌های طبیعی و سالم، عملکرد بدن خود را بهبود دهند و افزایش سلامتی خود را تضمین کنند

در بخشی از کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب می‌خوانیم

موج‌هایی که با جابه‌جایی و طلاتم آب به وجود می‌آیند. حرکات نامنظم آب در اثر تلاطم که موجب ماساژ بدن، افزایش و تحریک حسی، ایجاد مقاومت در برابر حرکت و کاهش درد می‌شود. ویسکوزیته آب بسیار بیشتر از هوا می‌باشد، بنابراین سختی اجرای هر حرکت در آب بیشتراز خشکی است آب 12 بار بیشتر از هوا در برابر حرکت مقاوت ایجاد می‌کند و برای حرکت در آب 3 برابر تلاش بیشتر لازم است که این امر موجب مصرف انرژی بیشتر و تقویت بهتر عضلات می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
گرم کردن
انواع تمرینات برای گرم کردن
تمرینات ویژه گرم کردن
تمرینات ویژه دست‌ها
تمرینات سری بازوها
تمرینات در قسمت پرعمق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب
نویسنده
مترجمراضیه محمدشیرازی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-355-507-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب

برای دریافت کتاب آب درمانی با رویکرد تمرینات پیلاتس در آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.