معرفی و دانلود کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری

برای دانلود قانونی کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری

اگرچه تابه‌حال کتاب‌های بسیاری درمورد ورزش نوشته شده اما معمولاً کمتر نویسنده‌ای به سراغ ورزش بانوان باردار رفته است. جولیا دی. پائولو، سامانتا مونت پتیت هوینه و کیم وپنی در کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری، طیف متنوعی از حرکات و تمرینات ورزشی را برای بانوان در ماه‌های بارداری طراحی کرده‌اند تا پیش و پس از زایمان، تناسب اندام مادر و سلامتی کودک را تضمین کنند.

درباره‌ی کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری

شاید برای بسیاری از افراد، دوران بارداری یادآور ایام بی‌تحرکی و عدم فعالیت باشد اما به اعتقاد جولیا دی. پائولو (Julia Di Paolo)، سامانتا مونت پتیت هوینه (Samantha Montpetit Huynh) و کیم وپنی (Kim Vopni) اتفاقاً بانوان در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگر به فعالیت جسمانی و ورزش نیاز دارند. کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری (Pregnancy fitness) به زنان می‌آموزد که در روزهای بارداری علاوه بر استراحت و تغذیه‌ی مناسب، لازم است با تمرینات آمادگی جسمانی، بیش از پیش به سلامت خود و فرزندشان توجه کنند.

از آنجایی که بارداری یکی از مهمترین مراحل زندگی زنان است، در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف آداب‌و‌رسوم خاص و گوناگونی برای آن وجود دارد. به‌طور کلی خانه‌نشینی و استراحت، امتناع از مصرف برخی خوراکی‌ها و تحت حمایت خانواده بودن، آدابی است که معمولاً در تمام سنت‌ها برای بانوانی که در آستانه مادر شدن قرار دارند، در نظر گرفته می‌شود. نویسندگان کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری قصد دارند تا این سنت‌ها را به چالش بکشند و به خوانندگان خود نشان بدهند که اتفاقاً زنان باردار، چه پیش و چه پس از وضع حمل به ورزش و آمادگی جسمانی نیاز دارند تا پس از دوران بارداری به‌ تناسب اندام برسند و سلامتی‌شان به خطر نیفتد.

شاید شما هم با شنیدن آمادگی جسمانی به یاد باشگاه و آمادگی برای مسابقات بیفتید و تصور کنید که در دوران بارداری انجام چنین تمریناتی می‌تواند به مادر و کودکش آسیب بزند اما اصلا نگران نباشید. جولیا دی. پائولو، سامانتا مونت پتیت هوینه و کیم وپنی در کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری، تمریناتی را به خوانندگان معرفی کرده‌اند که همگی باتوجه به ساختار بدن زنان در دوران بارداری و بر پایه‌ی اصول علمی طراحی شده‌اند. خبر خوب دیگر اینکه برای انجام این تمرینات نیازی به باشگاه و سالن ورزشی نیست و همگی آن‌ها در خانه قابل اجرا هستند.

نویسندگان کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری، با آگاهی کامل از شکل‌گیری و رشد جنین در بدن مادر، حرکات و برنامه‌های ورزشی را در دوره‌های سه‌ماهه و باتوجه به مراحل رشد جنین طراحی کرده‌اند؛ بنابراین با اجرای آن‌ها هیچ خطری مادر باردار و کودکش را تهدید نخواهد کرد. کتاب حاضر را انتشارات مبانی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری

  • اگر باردار هستید یا با زنان باردار ارتباط دارید، این را باید بخوانید! (توسکا رنو، نویسنده‌ی پرفروش نیویرک تایمز)
  • این تنها کتابی است که اگر به باردار شدن فکر می‌کنید یا باردار هستید و می‌خواهید بعد از بارداری به اندام قبلی خود بازگردید، به آن نیاز خواهید داشت. کتاب حاضر همراه با توصیه‌های متخصصان و تمرینات کششی، تقویتی فراوان برای هر سه ماه نوشته شده است و شما با مطالعه‌ی آن، بعد از هر دوره‌ی سه‌ماهه، احساس رضایت و ظاهری عالی خواهید داشت. (رامونا براگانزا، متخصص و مربی تناسب اندام)
  • اطلاعات عالی از کارشناسانی که به معنای واقعی کلمه متخصص هستند! راهنمایی مبتنی بر شواهد مفید برای زنانی که در دوران بارداری ورزش می‌کنند و به فعالیت جسمانی ادامه می‌دهند. اطلاعات آموزشی این کتاب کاملاً کاربردی هستند. کتابی عالی برای تمام زنانی که می خواهند در دوران بارداری و بعد از آن فعال و قوی بمانند. (آنجی کامپانلی، مجری و تهیه کننده‌ی تلویزیون)

کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری برای چه کسانی مناسب است

مطالعه‌ی این کتاب برای بانوان بارداری که می‌خواهند در دوران بارداری و پس از آن سلامت جسمانی خود را حفظ کرده و به تناسب اندام برسند مناسب است. اگر به دنبال کتابی هستید که تمرینات آمادگی جسمانی در دوره‌ی بارداری را به صورت علمی و اصولی آموزش داده باشد، کتاب حاضر را هرگز از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری بیشتر آشنا شویم

جولیا دی. پائولو، زاده‌ی 1977، نویسنده، فیزیوتراپ و متخصص مشکلات ناشی از دوران بارداری است. او که مدرک فیزیوتراپی خود را از دانشگاه اوتاوا دریافت کرده است، سال‌ها به عنوان درمانگر اختلالات پس از زایمان مشغول به کار بوده و از پیشروان این حوزه در تورنتو به شمار می‌رود.

سامانتا مونت پتیت هوینه، بیش از 15 سال به عنوان مربی تناسب اندام و آمادگی جسمانی فعالیت داشته است. او که از متخصصان تناسب اندام در دوران بارداری به شمار می‌رود، بارها در برنامه‌های تلویزیونی کانادا به عنوان کارشناس آمادگی جسمانی بانوان باردار حضور پیدا کرده است. این نویسنده و مربی همچنین جایزه‌ی سبک زندگی را به پاس آموزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی و درمانی خود دریافت کرده است.

کیم وپنی که مدرک کارشناسی روانشناسی خود را از دانشگاه وسترن انتاریو و مدرک کارشناسی ارشد را در رشته سلامت و تناسب اندام از دانشگاه سایمون فریزر دریافت کرده، سال‌ها در مقام مربی و مشاور ورزشی بانوان باردار اشتغال داشته است. او همچنین به عنوان یک سخنران پرشور در جلسات و برنامه‌های مربوط به سلامت زنان باردار حضور داشته است.

در بخشی از کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری می‌خوانیم

بارداری یک دوره‌ی هیجان‌انگیز و پر از انتظار و آماده‌سازی برای زایمان است، همچنین زمان ایجاد تغییرات قابل‌توجه در بدن است۔ تغییرات هورمونی، ‎پاسچر، عضلات، رباط‌ها و بافت‌ها و همچنین تغییرات تنفسی و سطح انرژی زیادی وجود دارند۔ برای اینکه بدن یک زندگی جدید را در درون خود بپروراند نیاز به تغییرات زیادی دارد که این تغییرات ممکن است بر ذهن و روح مادر تأثیر بگذارند.

شاید ذهن شما این روزها بیش‌ازحد مشغول باشد، چون می‌خواهید مطالب جدید زیادی یاد بگیرید و انجام دهید. نوسانات سطح انرژی، نگرانی‌ها درمورد ظاهر بدن و شک و تردید برای مادری خوب بودن واقعیت‌هایی هستند که باید با آن روبه‌رو شوید و ترکیب همه این موارد با تاریخ زایمان می‌تواند باعث ایجاد احساس اضطراب و ترس شوند. ثابت شده که تمرینات ورزشی می‌توانند به مدیریت استرس و بهبود حالات روحی کمک کنند. فعالیت ورزشی برای همه زنان باردار ضروری است، زیرا بهتر است بدن قادر به رشد یک کودک سالم، مدیریت تغییرات در حال وقوع و آرام کردن ذهن باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: درک بدن طی دوران بارداری
فصل اول: اثرات بارداری
فصل دوم: آمادگی برای زایمان
فصل سوم: کف لگن: پایه و اساس هسته مرکزی بدن
فصل چهارم: نواحی شکمی: طی دوران بارداری و پس از آن
بخش دوم: تمریناتی جهت آماده‌سازی بدن برای زایمان و ریکاوری پس از آن
فصل پنجم: تمرینات کششی و رهاسازی
فصل ششم: تقویت هسته مرکزی بدن (هسته چهارگانه)
فصل هفتم: ‌استقامت و قدرت بالاتنه
فصل هشتم: قدرت و استقامت پایین‌تنه
فصل نهم: حرکات کاربردی برای زایمان
بخش سوم: ‌نمونه‌ای از برنامه‌های هر مرحله از بارداری
فصل دهم: انتخاب برنامه و سطح تناسب اندام
فصل یازدهم: تمرینات سه ماهه اول
فصل دوازدهم: تمرینات سه ماهه دوم
فصل سیزدهم: تمرینات سه ماهه سوم
فصل چهاردهم: تمرینات سه ماهه چهارم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری
نویسنده، ،
مترجمنگار برقعی، سمیرا سادات قالیشورانی، سمانه ابراهیمی، مائده شفیع زاده، افشار جعفری
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-95593-3-8
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری

معصومه باسامی
۱۴۰۲/۲/۱۸
خیلی کتاب سختیه. یکی رو لازم داره برات توضیح بده. پر از واژه‌های تخصصیه‌. هیچی نفهمیدم. کاشکی مترجم محترم مینوشتن کتاب برای پرستاران باردار، دکتران باردار و... و به طور کلی برای کسانی که در رشته‌های پزشکی هستند نوشته شده است. تا اینطوری منم حساب کار دستم می‌اومد و نمیخریدم. و من دوست نداشتم واقعا حیف پولی که برای خریدش دادم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری

برای دریافت کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.