معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

رژیم غذایی مناسب، یکی از عوامل کلیدی در ورزش حرفه‌ای‌ست که در نتایج تمرینات و زحمات یک بدنساز، به طرز انکارناپذیری تأثیرگذار است. سوزان کلاینر و ماجی گرین وود در کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، شما را با مهم‌ترین اصول علم تغذیه‌ ورزشی آشنا می‌سازند. از آن جا که مطالب این کتاب بر پایه‌ی آخرین یافته‌های علم تغذیه‌ ورزشی به نگارش رسیده‌اند، مطالعه‌ی آن به تمام مربیان و بدنسازان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ی کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

علم تغذیه‌ ورزشی به مطالعه‌ی تأثیر تغذیه صحیح و مناسب بر روی عملکرد جسمانی و جنبه‌های مختلف سلامتی ورزشکار می‌پردازد. در واقع، این علم به ما می‌آموزد که چگونه با مصرف مقدار و ترکیب صحیحی از مواد مغذی متنوع، می‌توانیم نیازهای مختلف بدن را برطرف کنیم، و اثربخشی جلسات ورزشی و سلامت جسمانی خود را بهبود بخشیم. علم تغذیه ورزشی با وجود آن که به عنوان یک رشته‌ی علمی نوپا و تازه ظهورکرده شناخته می‌شود، توانسته است با یافتن حقایق علمی معتبر درمورد ارتباط رژیم غذایی و عملکرد ورزشی افراد، به ورزشکاران در راستای رسیدن به اهداف ورزشی‌شان، کمک شایانی کند. از بهترین عناوین موجود در بازارهای جهانی کتاب که می‌تواند برای تمام ورزشکاران حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و حتی مبتدی، مفید و مثمر ثمر واقع شود، می‌توان به کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی (The New Power Eating)، اثر دکتر سوزان کلاینر (Susan Kleiner) و دکتر ماجی گرین وود (Maggie Greenwood-Robinson) اشاره کرد.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

تغذیه صحیح و رژیم غذایی مناسب، برای رشته‌ی بدنسازی نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. زیرا فرد برای تمرینات شدید ورزش بدنسازی که با هدف افزایش قدرت جسمانی و ساخت عضله انجام می‌شوند، نیاز به مصرف بیشتری از انرژی و مواد مغذی‌ دارد. دکتر سوزان کلاینر و ماجی گرین وود، دو تن از معروف‌ترین پژوهشگران و متخصصین حوزه‌ی تغذیه ورزشی در جهان، با آگاهی کامل از اهمیت رژیم غذایی مناسب در پیشرفت ورزشی یک ورزشکار، کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی را با تکیه بر یافته‌های ثابت‌شده و معتبر علمی، به نگارش درآورده‌اند. هدف اصلی آن‌ها از نگارش این کتاب، کمک به ورزشکاران برای پیدا کردن یک رژیم غذایی مناسب است که با اهداف ورزشی آن‌‌ها، تطابق کامل را داشته باشد.

کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، حاصل بیش از دو دهه تحقیق علمی دکتر کلاینر و دکتر گرین وود در رابطه با تأثیر تغذیه در عملکرد یک ورزشکار است. آن‌ها همچنین در نوشتن رژیم‌های غذایی ورزشی از تجربه‌ی بسیار بالایی برخوردار هستند، زیرا برای سال‌های طولانی‌ست که به عنوان متخصص تغذیه ورزشی با حرفه‌ای‌ترین ورزشکاران جهان، از قبیل سو برد، مگان رپینو و...، همکاری می‌کنند؛ به همین خاطر، مخاطبین کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، می‌توانند به طور کامل به دانش و تجربیات نویسندگان این اثر ارزشمند اعتماد کرده و از آموزه‌های آن‌ نهایت بهره و استفاده را ببرند.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

مخاطبین کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، تنها مربیان حرفه‌ای و متخصصین تغذیه ورزشی نیستند، بلکه مخاطبین آن تمام ورزشکارانی هستند که تمایل دارند رژیم غذایی مناسب خود را پیدا کنند. از همین روی، سوزان کلاینر و ماجی گرین وود در نگارش این کتاب، نهایت تلاش خود را کرده‌اند که از استفاده از اصطلاحات تخصصی و پیچیده دوری کنند و مطالب را با زبانی ساده و قابل‌فهم توضیح دهند. یک رژیم غذایی مناسب برای بدنسازان و ورزشکاران که بتواند تمام نیازهای آن‌ها را برطرف کند، شامل مصرف کمیت و کیفیت مناسبی از پروتئین (برای رشد عضلات)، کربوهیدرات (برای تأمین انرژی کافی) و چربی‌های سالم (برای تقویت سیستم عملکرد دستگاه عصبی و سلول‌ها) خواهد بود که خوشبختانه هر یک از این موارد، به طور مفصل و دقیق در این کتاب مفید بررسی شده‌اند.

بخش نخست کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، به طور مجزا تأثیر تغذیه در جنبه‌های مختلف ورزش را بررسی می‌کند. رابطه‌ی رژیم غذایی با ساخت عضله، مدیریت و سوزاندن چربی، افزایش نیرو و سرعت، سوخت و ساز ورزشکاران زن و بهره‌برداری از قدرت مغز، از موضوعات مهمی هستند که در بخش اول کتاب راجع به آن‌ها بحث می‌شود. بخش دوم به موضوع مهم مکمل‌های غذایی و دارویی اختصاص یافته است. دکتر سوزان کلاینر و دکتر ماجی گرین وود در این بخش، در 4 فصل جداگانه به ترتیب این موضوعات را بررسی کرده‌اند: ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز ورزشکاران، محصولات ضروری برای ساخت عضله، محصولات مورد نیاز برای تقویت مغز و سیستم عصبی و در آخر، نقش داروهای گیاهی در عملکرد ورزشکار. بخش سوم و آخر کتاب نیز با هدف کمک به مخاطب در یافتن برنامه‌ی غذایی مناسبش نوشته شده است. رژیم غذایی ویژه‌ی چربی‌سوزی و کاهش وزن، برنامه‌های ترکیبی و چندگانه، رژیم مخصوص تمرینات قدرتی و برنامه‌ی غذایی برای ساخت عضله، فصول مهم این بخش از کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی توسط سمیرا سادات قالیشورانی و سمانه ابراهیمی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات حتمی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

  • اگر قصد دارید که تأثیر رژیم غذایی بر روی عملکرد ورزشی را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه همانند یک ورزشکار حرفه‌ای برنامه‌ی غذایی ویژه‌ی خود را بنویسید، هیچ منبع بهتر و موثق‌تری از کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، پیدا نخواهید کرد. (دکتر خوزه آنتونیو، استاد درس تغذیه ورزشی در دانشگاه نوا ساوت‌ایسترن)
  • برنامه‌های غذایی و پیشنهادات فوق‌العاده‌ی دکتر کلاینر به من در پیشرفت ورزشی‌ و بهبود عملکردم کمک بسیاری کرد؛ تا قبل از آشنایی با او هیچ‌وقت تا به این اندازه احساس شادابی نداشتم و چنین بازی خوبی ارائه نمی‌کردم. اما حالا نوبت به کمکِ دکتر کلاینر به شما رسیده است؛ کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، به شما در بهبود عملکرد فیزیکی و ورزشی‌تان کمک شایسته‌ای خواهد کرد. (سو برد، بسکتبالیست مشهور آمریکایی)
  • دکتر سوزان کلاینر به من در بهبود عملکرد جسمانی و پیشرفت فوتبالم کمک بی‌نظیری کرد. گمان می‌کنم شما نیز بتوانید از دانش او در کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، برای بهبود عملکرد ورزشی خود کمک زیادی بگیرید. (مگان رپینو، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا)
  • دکتر سوزان کلاینر، به عنوان یک متخصص ماهر تغذیه ورزشی، برای سال‌های طولانی‌ست که در حال همکاری با برخی از بزرگ‌ترین ورزشکاران جهان است. کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی، فرصت خوبی برای شماست تا بتوانید از سال‌ها تجربه‌ی ارزشمند او بهره ببرید و به اهداف ورزشی خود نزدیک‌تر شوید. (دنیل شپیرو، مربی بدنساز تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز)
  • به عقیده‌ی من تمام ورزشکاران حرفه‌ای و حتی غیرحرفه‌ای، باید کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی را مطالعه کنند و به خوبی آموزه‌های مفید و ارزشمند دکتر کلاینر را فرا بگیرند. (جد اسمیت، مربی برجسته‌ی بدنسازی اهل آمریکا)

کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی برای چه کسانی مناسب است؟

کارشناسان تغذیه ورزشی، دانشجویان رشته‌ی تربیت‌‌بدنی، مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای (خصوصاً کسانی که در رشته‌ی بدنسازی فعالیت دارند)، مخاطبین اصلی کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی می‌خوانیم

برای نسل‌ها، ورزشکاران معتقد بودند که یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش قدرت می‌شود. این باور را می‌توان به یک ورزشکار مشهور یونانی، میلو، در قرن ششم قبل از میلاد نسبت داد. میلو یکی از قوی‌ترین مردان یونان بود، که در پنج بازی المپیک و بسیاری از جشنواره‌های دیگر پیروز شده بود. همان‌طورکه افسانه‌ها می‌گویند، او تمرین مقاومتی پیشرو را با بلند کردن روزانه گوساله در حال رشد انجام می‌داد. هنگامی که گوساله چهار ساله بود، او آن را در طول ورزشگاه المپیک حمل کرد، آن را کشت، آن را پخت‌داده و آن را خورد. نوشته شده است که مصرف معمول روزانه گوشت او حدود 20 پوند (9 کیلوگرم) بود.

درحالی‌که ممکن است به نظر برخی از افراد یک ایده عالی باشد، مصرف غذای میلو کاملا یکنواخت بود و پروتئین به تنهایی عضله ایجاد نمی‌کند. با این حال، میلو پخت‌وپز گوشت را به نفع بدن خود ساخته بود. پخت‌وپز باعث می‌شود پروتئین به‌راحتی برای بدن شما در دسترس باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: تغذیه در تمرینات قدرتی جدید مبانی پایه
فصل 1: تغذیه برای نیرو، قدرت و سرعت
فصل 2: ساخت عضله
فصل 3: تمرینات سوخت‌رسانی
فصل 4: مدیریت چربی
فصل 5: سوزاندن چربی
فصل 6: آبرسانی برای تمرینات سنگین
فصل 7: سوخت‌وساز بانوان ورزشکار
فصل 8: بهره برداری از قدرت مغز
بخش 2: مکمل‌ها
فصل 9: ویتامین‌ها و مواد معدنی برای قدرت ورزشکاران
فصل 10: محصولاتی برای ساخت عضله
فصل 11: محصولات برای تقویت مغز و سیستم عصبی
فصل 12: داروهای گیاهی برای عملکرد
بخش 3: برنامه‫‌ها و منوها
فصل 13: توسعه‌ی یک برنامه‌ی تغذیه قدرتی
فصل 14: برنامه‌ریزی یک موفقیت
فصل 15: حفظ برنامه‫‌های غذایی بدنسازی
فصل 16: طرح‫‌های منو ساخت عضلانی
فصل 17: برنامه‫‌های منو تمرین چندگانه
فصل 18: برنامه‫‌های منو از دست دادن چربی
فصل 19: برنامه ‫های منو کاهش وزن
فصل 20: دستور تغذیه‌ی قدرتی
پیوست الف
پیوست ب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی
نویسنده،
مترجمسمیرا سادات قالیشورانی، سمانه ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات346
زبانفارسی
شابک978-600-355439-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته‌های قدرتی و بدنسازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.