معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی

عکس جلد کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی
قیمت:
۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی

کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی نوشته‌ی پائول راگرز منبعی جامع و کامل برای آن دسته از ورزشکارانی‌ست که رژیم گیاه‌خواری را برای خود برگزیده‌اند. او در این کتاب شرح می‌دهد که گیاهخواری چه مزایا و معایبی دارد و بهترین سبک رژیم برای ورزشکاران کدام است.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی

امروزه بسیاری از افراد، به دلایل مختلفی نظیر مسائل اعتقادی، زیست محیطی و فوایدی که برای سلامتی دارد ترجیح داده‌اند که گیاه‌خواری را به عنوان رژیم غذایی خود برگزینند. در گذشته گیاهان غنی از انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده‌‌اند و غالباً فرد تنها با استفاده از آن‌ها می‌توانست به مواد مورد نیاز برای بدن خود دست یابد اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش کاشت و برداشت گیاهان، خاک دچار فرسودگی شده و اغلب مواد سودمند خود را از دست داده است. به همین دلیل نمی‌توان مثل قبل از گیاهان انتظار داشت که مواد موردنیاز برای سلامتی ما را تامین نمایند. هر چند شرکت‌های مختلف با تولید کودهای غنی از ویتامین و مواد معدنی توانسته‌اند تا حدی بر این مشکل فائق بیایند اما هنوز هم نیاز است که برای حفظ سلامتی از مکمل‌های ویتامینه استفاده نمود. اما این مکمل‌ها چه چیزهایی هستند؟ چطور و با چه دزی باید آن‌ها را مصرف کرد و اصلا به طور کلی بهترین رژیم غذایی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام چیست؟

پائول راگرز در کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی به تمامی سوالات بالا پاسخ داده و روشی مناسب برای تامین انرژی به وسیله‌ی گیاهان ارائه می‌دهد. او که خود نیز گیاه‌خوار است، سال‌ها تجربیات و دانش خود را در این زمینه با مخاطبان درمیان گذاشته و به ورزشکاران رشته‌های استقامتی کمک می‌نماید تا با وجود رژیم غذایی خود، به موفقیت برسند و عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشند.

این کتاب متشکل از پنج فصل است و نویسنده در آن، از ابتدایی‌ترین مطالب در زمینه‌ی گیاه‌خواری شروع به شرح و توضیح نموده است. او که معتقد است یکی از بهترین رژیم‌های غذایی برای انسان گیاه‌خواری‌ است و انسان‌های اولیه نیز گیاه‌خوار بوده‌اند، شرح می‌دهد که رژیم‌های آتکینز و پالئو برای سلامتی مناسب نیستند و رژیم‌های کم کربوهیدرات نیز غالبا با شکست مواجه می‌شوند. پائول راگرز سپس ادعا می‌کند که رژیم‌های دارای پروتئین حیوانی و غذاهای فراوری شده اصلا برای سلامتی ورزشکاران خوب نیستند و سپس به سراغ ارائه‌ی یک رژیم مفید و مناسب می‌رود. او همچنین در خلال فصل‌های کتاب به معرفی بهترین مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای ورزشکاران گیاه‌خوار می‌رود و در نهایت، از سوپرفودها سخن می‌گوید.

کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی به همت سمانه ابراهیمی و سمیرا سادات قالیشورانی به فارسی بازگردانده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب نه فقط برای ورزشکاران بلکه برای تمامی افرادی که می‌خواهند یک رژیم غذایی مناسب برای خود برگزینند و یا به اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی گیاهخواری دست‌ یابند، مفید و کاربردی خواهد بود. پائول راگرز در این کتاب با دلایل علمی از دلایل خوب بودن و یا مضر بودن انواع رژیم‌ها سخن گفته و در نهایت مکمل‌هایی سودمند برای سلامتی ورزشکاران معرفی کرده است.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی می‌خوانیم

ما توانایی خوردن غذاهایی را داریم که اجدادمان هرگز دسترسی به آن را نداشته‌اند و حاوی مواد مغذی هستند که برای سلامتی ما ضروری‌اند. با این حال، جهانی که به ما نعمت‌های فراوان داده است در کنار به دست آوردن این جواهرات تغذیه‌ای به سهولت، طعم شیمیایی افزوده شده در غذاهای فرآوری را نیز به ما ارائه می‌دهد. طبق گزارش‌های وزارت بهداشت آمریکا، میزان چاقی در حال افزایش است و تقریباً نسبت به صد سال اخیر 2 برابر شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: راهنمای کاربردی پیشرفته مکمل‌یاری
نقش اساسی ریز مغذی‌ها در متابولیسم انسان
ریزمغذی‌های کلاس "A"
فهرست کامل مواد مغذی ضروری، عملکرد آن‌ها و منابع غذایی مطلوب
توانایی طبیعی بدن در ذخیره مواد مغذی
مروری بر تغذیه گیاه‌خواری برای ورزشکاران استقامتی
فصل 2: کربوهیدرات خوب، و گوشت بد است.
رژیم غذایی اتکینز چه توضیحاتی داده است
رژیم اتکینز چیست؟
چرا کربوهیدرات کاملا ضروری است
چرا رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات شکست خورده‌اند
رژیم غذایی پالئو
انسان‌های اولیه در واقع گیاه خوار بودند
رژیم‌های غذایی برمبنای گوشت و بیماری
چرا رژیم‌های غذایی برمبنای پالئو شکست خوردند
چطور باید غذا بخوریم؟
فصل 3: علم جدید تغذیه گیاهی برای ورزشکاران استقامتی
اثرات مضر پروتئین حیوانی و غذاهای فرآوری شده برای ورزشکاران
افزایش متابولیسم کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به طور طبیعی برای تولید انرژی
مزایای فیبرها، کلروفیل و آلکالوئیدها
کسب حداکثری مزایای تغذیه‌ای سبزیجات برگ‌دار تیره
نسبت بهینه و توزیع مواد مغذی برای تولید حداکثر انرژی
فصل 4: دوندگان و رژیم غذایی بر پایه گیاه‌خواری
نمونه‌ای برای رژیم غذایی گیاه‌خواری
تغذیه بر پایه گیاه‌خواری برای دوندگان
تهیه بارهای کربوهیدراتی و انرژی زا
دستورالعمل اسموتی‌ها
دستورالعمل وعده‌های غذایی
فصل 5: سوپرفود
مقدمه
چه مواد غذایی سوپرفود نیستند
سوپرفودهای غیر معمول با ارزش غذایی بالا
سبزیجات سبز معمولی و گونه های وحشی که به طور طبیعی رشد میکنند
سوپرفود
نتیجه گیری
پیوست‌ها
خلاصه‌ای از ارزش غذایی سوپرفودها
میوه درمانی
خلاصه‌ای از ریزمغذی‌ها
خلاصه‌ای از گیاهان دارویی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی
نویسنده
مترجمسمانه ابراهیمی، سمیرا سادات قالیشورانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-355-233-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی

برای دریافت کتاب راهنمای جامع گیاهخواری در ورزشکاران استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.