معرفی و دانلود کتاب آناتومی بسکتبال: تشریح تمرینات بدنسازی و توانبخشی بسکتبال

عکس جلد کتاب آناتومی بسکتبال: تشریح تمرینات بدنسازی و توانبخشی بسکتبال
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی بسکتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی بسکتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی بسکتبال: تشریح تمرینات بدنسازی و توانبخشی بسکتبال

برایان کال و راب پاناریلو، کتاب آناتومی بسکتبال را برای بازیکنانی نوشته‌اند که قصد دارند آمادگی جسمانی بسیار بالایی داشته باشند. شاید فکر کنید پریدن، دریبل و شوت کار سختی نیست و هر کسی می‌تواند این فعالیت‌ها را انجام دهد. اما برای رسیدن به بهترین عملکرد، باید تمرینات زیادی را پشت سر بگذارید. نوع تمرین‌ها در ورزش بسکتبال اهمیت بالایی دارند. 88 تمرین موجود در کتاب، شما را در دست‌یابی به هدف اصلی‌تان یاری می‌دهند.

درباره کتاب آناتومی بسکتبال

به موفقیت رسیدن در رشته‌ی بسکتبال کار هر کسی نیست و فاکتورهای جسمانی،‌ مهم‌ترین قسمت برای تبدیل شدن به یک بسکتبالیست حرفه‌ای است. بازیکنان بسکتبال بعد از یاد گرفتن مقدمات این رشته‌ی ورزشی می‌خواهند قدرت،‌ سرعت و چابکی خود را به حداکثر میزان ممکن برسانند. کتاب آناتومی بسکتبال (Basketball Anatomy) شما را با روش‌های افزایش قدرت عضلانی و بهینه‌سازی حرکات بسکتبال آشنا می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید. برایان کال (Brian Cole) و راب پاناریلو (Rob Panariello) در این کتاب 88 تمرین مؤثر بسکتبال را به‌صورت گام‌به‌گام و با تصاویر تماماً رنگی نشان داده‌اند. در تصاویر کتاب عضلات درگیر در چرخش با جزئیات نشان داده می‌شوند تا شما متوجه شوید هر تمرین با کدام عضله مرتبط است.

در فصل یک فاکتورهای جسمانی مؤثر در بازی بسکتبال معرفی و ارتباط هر فاکتور با عملکرد بازیکن بررسی می‌شود. برایان کال و راب پاناریلو در فصل‌های 2 تا 7 کتاب، 88 تمرین را معرفی می‌کنند که نحوه‌ی ایستادن، مهارت‌های پرش، برداشتن گام، افزایش شتاب و سرعت عکس‌العمل را در این ورزش به شما آموزش می‌دهند. فصل 8 کتاب به تمرینات تخصصی توانبخشی آسیب‌های مچ پا، تاندون زانو و شانه اختصاص دارد. در فصل 9 تمرین‌هایی برای جلوگیری از آسیب شانه بیان شده و در فصل 10، روش‌های برنامه‌ریزی تمرین برای رسیدن به بهترین عملکرد توضیح داده می‌شود.

کتاب آناتومی بسکتبال کتابی برای تضمین موفقیت شما در ورزش بسکتبال است. برایان کال و راب پاناریلو این کتاب را براساس کتاب‌های معتبر و همچنین تجربه‌های مربیان بسکتبال نوشته‌اند. این دو نویسنده خود در زمینه‌ی تمرین‌های ورزشی تجربه‌ی بسیاری دارند. نحوه‌ی اجرا، عضلات درگیر و اجرای کاربردی هر تمرین همراه با تصاویر نشان داده شده‌اند تا حرکات را به بهترین شکل و بدون آسیب زدن به بدنتان انجام دهید.

انتشارات حتمی کتاب آناتومی بسکتبال را با ترجمه‌ی مهدی روستایی منتشر کرده است.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است. لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

نکوداشت‌های آناتومی بسکتبال

  • من شیفته‌ی کتاب آناتومی بسکتبال هستم. دکتر برایان کال که بیش از یک دهه تجربه‌ی مدیریت ورزشی دارد، به‌خوبی می‌داند که بازیکنان بسکتبال برای رسیدن به بهترین عملکرد خود باید به چه نکاتی توجه کنند. این کتاب زیبایی ورزش بسکتبال را به تصویر می‌کشد. (اسکاتی پیپن، بازیکن سابق ان‌بی‌ای)

  • کتاب آناتومی بسکتبال تخصص برایان کال و راب پاناریلو را نشان می‌دهد. این کتاب باعث می‌شود بازیکنان بهتر تمرین کنند، آسیب‌دیدگی‌ها را بهبود دهند و بهترین عملکرد را داشته باشند. (جیمز اندروز، دکتر ارتوپد)

کتاب آناتومی بسکتبال برای چه کسانی مناسب است؟

بازیکنان و مربیان بسکتبال، ورزشکاران استقامت و آمادگی جسمانی و مربیان ورزشی دیگر رشته‌ها می‌توانند کتاب آناتومی بسکتبال را مطالعه کنند. حتی اگر تماشاگر ورزش بسکتبال باشید، از خواندن کتاب لذت خواهید برد.

با برایان کال و راب پاناریلو بیشتر آشنا شویم

برایان کال متولد 1962 در آمریکا، استاد بخش ارتوپدی مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو است. او در سال 2011 رئیس بخش جراحی بیمارستان راش اوک پارک شد. همچنین پزشک تیم بسکتبال NBA شیکاگو بولز و کمک‌پزشک تیم بیسبال شیکاگو وایت ساکس و تیم بیسبال دانشگاه دوپال شیکاگو است. وی در رادیو و تلویزیون اجرا می‌کند و چندین سال به‌عنوان پزشک برتر شیکاگو انتخاب شد. در سال 2013 برایان کال در فهرست 19 متخصص برتر پزشکی ورزشی در آمریکا قرار گرفت.

راب پاناریلو متولد 1957 در آمریکا، دارای مدرک لیسانس فیزیوتراپی و تربیت‌بدنی و تمرینات ورزشی و کارشناسی‌ارشد فیزیولوژی ارشد است. او مدیر و بنیان‌گذار مؤسسه‌ی فیزیوتراپی است که 40 شعبه در نیویورک و نیوجرسی و شهرهای اطراف دارد. راب پاناریلو بیشتر از 30 سال است که کار فیزیوتراپی ورزشی، تمرینات ورزشی و تمرینات عملکردی را انجام می‌دهد و مشاور تیم‌های فوتبال آمریکایی است. همچنین استاد آمادگی جسمانی در دانشگاه سنت جان نیویورک است و در سال 2003 به تالار مشاهیر مربیان قدرت و آمادگی جسمانی آمریکا راه یافت.

در بخشی از کتاب آناتومی بسکتبال: تشریح تمرینات بدنسازی و توانبخشی بسکتبال می‌خوانیم

بسکتبال ورزش پریدن، تغییر سرعت و جهت است. برای اجرای تمام این حرکات به سرعت بالایی احتیاج داریم. اگر شما به‌آرامی این حرکات را اجرا کنید، قطعاً نمی‌توانید حین مسابقه موفق باشید. اگرچه ارتقای قدرت اساس عملکرد ورزشکاران به حساب می‌آید؛ ولی در نظر داشته باشید تمرینات قدرتی با سرعت بسیار پایینی اجرا می‌شوند. همچنین پیشرفت قدرت هیچ محدودیت زمانی برای ارتقای عملکرد ورزشی ندارد ولی برای پیشرفت در توان و قدرت انفجاری با فاکتوری به نام زمان روبه‌رو هستیم. توان و قدرت انفجاری به توانایی تبدیل قدرت (نیروی عضلات) به سرعت گفته می‌شود. اجرای تمرینات توانی وابستگی بالایی به نرخ توسعه نیروی عضلات یا RFD دارد. RFD نیروی تولیدشده در کمترین زمان را مشخص می‌کند. در رقابت‌های ورزشی، تولید نیرو در کمترین زمان (معمولاً بین 200تا 300 میلی ثانیه) رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آمادگی جسمانی، دستیابی به اوج عملکرد ورزشی
فصل 2: پاها: نقطه آغازین بازی
فصل 3: عضلات ناحیه‌ی مرکزی: مرکز ثبات بدن
فصل 4: قدرت و توان عضلات اندام فوقانی تمرینات کشیدنی
فصل 5: قدرت و توان عضلات اندام فوقانی: تمرینات هل‌دادنی
فصل 6: تمرینات انفجاری برای بازی روی حلقه
فصل 7: تمرینات پلایومتریک برای افزایش سرعت و عکس‌العمل در بازی
فصل 8: توانبخشی برای بازگشت سریع به بازی
فصل 9: جلوگیری از آسیب‌دیدگی و نیمکت‌نشینی
فصل 10: برنامه‌ریزی تمرین برای رسیدن به اوج عملکرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی بسکتبال: تشریح تمرینات بدنسازی و توانبخشی بسکتبال
نویسنده،
مترجممهدی روستایی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-355-123-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی بسکتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی بسکتبال

برای دریافت کتاب آناتومی بسکتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.