معرفی و دانلود کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار

عکس جلد کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار

آشنایی با دنیای اعجاب‌برانگیز کهکشان‌ها، کار یک شب نیست! با این وجود اگر برای شناخت دنیای باشکوه آسمان بی‌تاب هستید، کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار اولین پیشنهادی‌ست که می‌توان به شما ارائه داد. نیل دگراس تایسون در این کتاب چکیده‌ای از هرآنچه می‌خواهید درباره‌ی دنیای شگفت‌انگیز نجوم بدانید را در اختیارتان قرار خواهد داد و با در دست گرفتن این کتاب اوقات فراغت‌تان را به یک سفر فضایی بی‌مانند تبدیل خواهد کرد. گفتنی‌ست این کتاب از پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز است.

درباره‌‌ی کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار

سیارات چطور دور خودشان می‌چرخند؟ ستاره‌ها چطور متولد می‌شوند؟ آیا اصلاً ممکن است هستی در سیارات دیگری به‌غیر از زمین نیز شکل بگیرد؟ کافی‌ست نگاهی به آسمان شب بیندازید تا سرتان از حجم سؤالات بی‌نهایت درباره‌ی دنیای پیچیده‌ و حیرت‌انگیز آسمان سوت بکشد؛ اما آیا می‌توان رمز و رازهای کهکشان و عجایب آسمان را در یک کتاب جمع‌وجور، خلاصه کرد؟ آن هم طوری که همه از آن لذت ببرند؟! این همان آرزویی‌ست که نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) آن را در اثر خود یعنی کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار (Astrophysics for Young People in a Hurry) به واقعیت تبدیل کرده است.

این کتاب حاصل مجموعه‌ای از تحقیقات شگفت‌انگیز و منحصر‌به‌فرد در دنیای اخترفیزیک است و برای بسیاری از سؤالات و ابهامات ما در این زمینه جواب‌های کاملی در آستین دارد. پس اگر شما هم دوست دارید در آسمان صاف و تمیز شب، اطلاعات بیشتری درباره‌ی ستاره‌ها به دست بیاورید، یا اگر می‌خواهید دوستان خود را با اطلاعات شگفت‌انگیز درباره‌ی جهان کیهان به وجد آورید، کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار پیشنهادات جذابی برای شما دارد.

نویسنده‌ی این کتاب با زبانی جذاب و در عین ساده، مفاهیم علمی و مفیدی را که شاید تا به امروز نمی‌دانستید، در قالب دوازده فصل بازگو خواهد کرد. از این جهت، کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار، همانند یک سفر یا اردوی علمی جذاب است که می‌توان بین راه مدرسه، بعد از خوردن صبحانه یا در تنها در اوقات فراغت به سراغ آن رفت و طی یک سفر ویژه و استثنایی پا را از سطح زمین فراتر گذاشت. گرچه مطالعه‌ی یک کتاب ممکن است شما را به یک کیهان‌شناس واقعی تبدیل نکند، اما کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار قطعاً در برداشتن اولین قدم در این مسیر همراه‌تان خواهد بود و با روشن نگه داشتن شعله‌ی پرسشگری و کنجکاوی، پله‌های بعدی را به روی شما خواهد گشود.

این کتاب اولین‌بار در سال 2017 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر مازیار و ترجمه‌ی خوب قاسم کیانی‌مقدم به دست علاقه‌مندان رسید.

افتخارات کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار

  • در لیست کتاب‌های تمجید‌شده و پرفروش نیویورک تایمز
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه

نکوداشت‌های کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار

  • کتابی که هر علاقه‌مند به دنیای نجوم باید آن را در قفسه‌ی کتاب‌خانه‌ی خود داشته باشد. (دیوید جی. آیچر)

  • یک هدیه‌ی عالی برای کسانی که مشتاق مطالعه‌ی علمی هستند، اما سرشان نیز شلوغ است! (Chicago Tribune)

  • تایسون این ایده‌های بزرگ را با حس شوخ‌طبعی و جذابیت خود، به درس‌های قابل‌ِهضم تبدیل می‌کند. (Popular Mechanics)

  • دست‌و‌پنجه نرم کردن با گستره‌ی جهان، تلاش ساده‌ای نیست، اما در این بررسی اجمالی و منظم، تایسون موفق به انجام آن می‌شود. (سانفرانسیسکو کرونیکل)

کتاب اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های آموزنده و علمی، و عاشقان دنیای سیارات و کهکشان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

با نیل دگراس تایسون بیشتر آشنا شویم

نیل دگراس تایسون (متولد 1958) از اخترفیزیک‌دانان و محققان شناخته‌شده‌ی دنیاست. او همچنین بابت تألیف آثار علمی ارزنده‌ی خود در این حوزه محبوبیت زیادی دارد و در کنار پژوهش دنیای اخترفیزیک، در دانشگاه پرینستون تدریس می‌کند. تایسون تاکنون مقالات زیادی درباره‌ی اخترشناسی و سیاهچاله‌ها نوشته و به‌خصوص برای مقالاتش برای مجله‌ی تاریخ طبیعی و StarDate شناخته می‌شود. همچنین تایسون در تحقیقات بسیاری در زمینه‌ی فضانوردی از جمله کمیسیون دولتی در مورد آینده صنعت هوافضای ایالات متحده فعالیت داشته. نیل دگراس تایسون بابت سال‌ها خدمات علمی خود در زمینه‌ی اخترفیزیک شایسته‌ی تقدیر شناخته شد و در سال 2004، مدال خدمات عمومی ممتاز ناسا را از آن خود کرد. همچنین در سال 2015، آکادمی ملی علوم ایالات متحده (U.S. National Academy of Sciences) مدال رفاه عمومی را به دلیل «نقش خارق‌العاده در برانگیختن مردم در مورد شگفتی‌های علم» به تایسون اعطا کرد. از کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی این دانشمند برجسته می‌توان به «پیام‌آور ستارگان»، «به کیهان خوش آمدید» و «راز آفرینش هستی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار می‌خوانیم

در آغاز، نزدیک به چهارده میلیارد سال پیش، تمام فضا و تمام ماده و تمام انرژی دنیای شناخته شده در حجمی کمتر از یک تریلیونم انداز‌ه‌ی نقطه‌ای که در پایان این جمله است، قرار گرفته بود.

همه چیز چنان داغ بود که نیروهای اساسی طبیعت که بر روی هم گیتی را توصیف می‌کنند، به‌هم‌پیوسته بودند. این کیهان کوچک‌تر از سرسوزن، گرچه هنوز معلوم نیست چگونه به وجود آمده است، راهی جز منبسط شدن نداشت. آن هم با سرعت بالا. چیزی که امروزه به آن مهبانگ می‌گوییم.

نظریه‌ی نسبیت عام اینشتین، که در سال 1916 ارائه شده است، درک امروزی ما از گرانش را پدید می‌آورد، که به موجب آن، وجود ماده و انرژی موجب خم شدن بافتار فضا و زمان در اطراف آن می‌شود. در دهه‌ی 1920، مکانیک کوانتومی کشف شد، که درک مدرن ما از تمام چیزهای کوچک را پدید می‌آورد، یعنی ملکول‌ها، اتم‌ها، و ذرات زیراتمی. ولی این دو درک از طبیعت رسماً با یکدیگر ناسازگارند، و از این‌رو، فیزیکدانان در تلاش‌اند با ادغام این نظریه‌ی چیزهای کوچک و این نظریه‌ی چیزهای بزرگ، یک نظریه‌ی واحد گرانش کوانتومی ارائه کنند. گرچه هنوز به خط پایان نرسیده‌ایم، ولی دقیقاً می‌دانیم موانع بزرگ در کجا قرار دارند. یکی از این موانع، در «عصر پلانک» از گیتی اولیه است. این بازه‌ی زمانی از t = 0 تا t = 10-43 ثانیه (یک ده میلیون تریلیون تریلیون تریلیونم ثانیه) بعد از آغاز، و قبل از رسیدن پهنای گیتی به 10-35 متر (یک صد میلیارد تریلیون تریلیونم متر) است. فیزیکدان آلمانی، ماکس‌پلانک، که این کمیت‌ها که کوچکی آن‌ها فراتر از حد تصور است، به نام او نام‌گذاری شده‌اند، ایده‌ی انرژی کوانتیده را در سال 1900 ارائه کرد و عموماً او را پدر مکانیک کوانتومی می‌دانند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: بزرگ‌ترین داستانی که تاکنون گفته شده
فصل 2: روی زمین همچون آسمان ‌ها
فصل 3: بگذار نور باشد
فصل 4: میان کهکشان ‌ها
فصل 5: ماده‌ ی تاریک
فصل 6: انرژی تاریک
فصل 7: کیهان در جدول
فصل 8: درباره‌ ی گِرد بودن
فصل 9: نور نامرئی
فصل 10: میان سیاره ‌ها
فصل 11: زمین فراخورشیدی
فصل 12: تأملاتی در باب دیدگاه کیهانی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار
نویسنده
مترجمقاسم کیانی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-6043-73-9
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار

محمد امین محمدی
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتابی بسیار جالب برای مبتدیان علاقه مند به علم نجوم و فضا که میتواند آغاز خوبی باشد برای مطالعات بیشتر آنها.
Hadiseh
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کتاب بسیار روان و مفیدی است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار

برای دریافت کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.