معرفی و دانلود کتاب اخلاق و حقوق ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق و حقوق ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق و حقوق ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق و حقوق ورزشی

کتاب اخلاق و حقوق ورزشی که توسط جمعی از مؤلفان به رشته‌ی تحریر درآمده است، نسبت ورزش را در دنیای امروز با دو مقوله‌ی اخلاق و قوانین انسانی روشن می‌کند. نویسندگان این اثر در تلاش‌اند تا در کتاب خود آگاهی‌های لازم در این زمینه را به مخاطبان عرضه کنند و بدین ترتیب راه را برای رسیدن به فرهنگ ورزشی بدون آسیب هموارتر سازند.

درباره‌ی کتاب اخلاق و حقوق ورزشی

کتاب اخلاق و حقوق ورزشی نوشته‌ی روح‌الله اسماعیل‌زاده، علیرضا صفایی کناری و معصومه درزیانی، درصدد آن است که خوانندگان را با مسائل و وضعیت‌های اخلاقی مربوط به حیطه‌ی ورزش و قوانین این حوزه‌ی فعالیت اجتماعی بیشتر آشنا کند.

ورزش در دوران ما سرمایه‌ای عظیم در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی است و چون بیشتر بر محور رقابت می‌گردد، غالباً منازعاتی را نیز با خود به همراه دارد. این منازعات در بعضی موارد موجب این می‌شوند که فعالان این حوزه قدم از دایره‌ی اخلاق و قانون بیرون گذارند. بنابراین، آگاه‌سازی فعالان ورزشی و علاقه‌مندان به ورزش در زمینه‌ی اخلاق و حقوق ورزشی کاری لازم و ضروری است.

معرفی و دانلود کتاب اخلاق و حقوق ورزشی

کتاب اخلاق و حقوق ورزشی توسط نویسندگان به سه بخش اصلی تقسیم شده است: اخلاق ورزشی شامل پنج فصل، حقوق ورزشی شامل دو فصل و آیین‌نامه‌ی جهانی مبارزه با دوپینگ .

در بخش اخلاق ورزشی، در آغاز خواننده با مبانی اخلاقی در ورزش آشنا می‌شود. سپس مسئولیت‌های فعالان ورزشی در برابر گروه‌های ویژه، مسئولیت آنان در مراکز آموزشی، و مسئولیت در برابر تماشاگران به تفصیل تحلیل و بررسی می‌شود. در پایان این بخش، نویسندگان مخاطب را با آثار نقض مقررات ورزشی آشنا می‌کنند.
در بخش حقوق ورزشی، اول حقوق و مبانی آن برای خواننده تعریف و تبیین می‌شود. سپس حقوق ورزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس قانون فعلی کشور ایران جرایم و مجازات‌هایی در این بخش معرفی و تحلیل می‌شود.

با توجه به اهمیت مبحث دوپینگ در ورزش چه از لحاظ اخلاقی و چه از جهت قانونی، آیین‌نامه‌ی جهانی مبارزه با دوپینگ در فصلی مجزا به مخاطبان عرضه می‌شود. در این آیین‌نامه، تعریف دوپینگ، شیوه‌ی اثبات آن، مسائل قانونی و پیامدها و مجازات‌های دوپینگ تبیین می‌شود.

در پایان کتاب نیز واژگان و اصطلاحات مرتبط با دوپینگ و راهنمای ورزشکاران ایران در دو پیوست به مخاطب ارائه شده است.

کتاب اخلاق و حقوق ورزشی نوشته‌ی روح‌الله اسماعیل‌زاده، علیرضا صفایی کناری و معصومه درزیانی توسط رسول نوروزی سیدحسینی ویراستاری علمی شده و در انتشارات حتمی به انتشار رسیده است.

کتاب اخلاق و حقوق ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران مبتدی تا حرفه‌ای، مربیان ورزشی و علاقه‌مندان به ورزش مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب اخلاق و حقوق ورزشی می‌خوانیم

وظیفه‌ی فردی هر ورزشکار است که از وارد شدن هر نوع ماده‌ی ممنوعه به بدن خود جلوگیری به عمل آورد. بر همین اساس برای احراز و اثبات تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ جهت استفاده از یک ماده‌ی ممنوعه یا روش ممنوعه لازم نیست نیت، قصد، عمد، قصور، اهمال، یا آگاهی از مصرف، مورد ارزیابی قرار گرفته و نشان داده می‌شود. جهت اثبات تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ، موفق بودن یا نبودن مصرف یک ماده‌ی ممنوعه یا روش ممنوعه، موضوع اصلی نیست بلکه تنها استفاده (مصرف) یا تلاش برای استفاده از ماده‌ی ممنوعه یا روش ممنوعه جهت احراز تخلف از مقررات مبارزه با دوپینگ کافی است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: اخلاق ورزشی
فصل 1: آشنایی با مبانی اخلاقی د‌ر ورزش
فصل 2: آشنایی با مسئولیت‌ها و اخلاق ورزشی د‌ر برخورد‌ با گروه‌های ویژه، کود‌ک، سالمند‌ و بیمار
فصل 3: آشنایی با مسئولیت‌ها د‌ر مراکز آموزشی و پرورشی
فصل 4: آشنایی با مسئولیت‌ها د‌ر قبال تماشاگران
فصل 5: آشنایی با اثرات نقص مقررات و رفتار ورزشی
بخش دوم: حقوق ورزشی
فصل 6: حقوق و مبانی آن
فصل 7: حقوق ورزشی
بخش 3: آیین‌نامه جهانی مبارزه با د‌وپینگ
فصل 8: د‌وپینگ و مسائل مرتبط با آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق و حقوق ورزشی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-355-176-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق و حقوق ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق و حقوق ورزشی

برای دریافت کتاب اخلاق و حقوق ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.