معرفی و دانلود کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی: رویکرد جاندا

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی: رویکرد جاندا

فیلیپ پیچ، کلرسی فرانک و رابرت لاردنر در کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی به سراغ یکی از بغرنج‌ترین مشکلات فیزیکی بدن رفته‌اند و می‌کوشند با استفاده از رویکرد ولادیمیر جاندا، راه حل مناسبی را برای آن ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی

دکتر ولادیمیر جاندا، متخصص مغز و اعصاب و فیزیوتراپیست اهل چک بود. او در سال‌های پایانی عمر خود در سمت مدیر دانشکده‌ی فیزیوتراپی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه چارلز سوم بازنشسته شد. جاندا تحقیقات بالینی گسترده‌ای در مورد پاتوژن‌ها و درمان دردهای اسکلتی-عضلانی مزمن انجام داده است. او در سراسر جهان به دلیل فعالیت و پژوهش حول محور عدم تعادل عضلانی شناخته شده و تا زمان مرگش در نوامبر 2002 پژوهشگر و سخنرانی فعال در این حوزه بود. در کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی (Assessment and Treatment of Muscle Imbalance) نوشته‌ی فیلیپ پیچ (Phillip Page)، کلرسی فرانک (Clare C. Frank) و رابرت لاردنر (Robert Lardner)، رویکردی که این پزشک و استاد درمان‌های عضلانی و اسکلتی ابداع کرده، مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفی و دانلود کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی

این کتاب بینش عمیق و گسترده‌ای را با توجه به رویکرد جاندا در اختیارتان می‌گذارد و چگونگی تکامل این رویکرد درمانی را در طول زمان شرح می‌دهد. تصاویر، آزمایش‌ها و اقدامات مفیدی که در سراسر کتاب گردآوری شده‌اند، برای کمک به درمان افراد مبتلا به بیماری‌های ارتوپدی بسیار راهگشا هستند. این اثر دربرگیرنده‌ی دیدگاه منحصر به فرد جاندا درباره‌ی توان‌بخشی سیستم عضلانی است و تنها اثری‌ست که کاربردهای عملی نظریات ولادیمیر جاندا را که هریک مبتنی بر شواهد قابل قبول بسیاری بوده‌اند، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی منبع منحصر‌به‌فردی است که نکات آموزنده‌ی بسیاری را در اختیار طیف گوناگونی از مخاطبان، از جمله ارائه‌دهندگان مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی، بیماران مبتلا به مشکلات اسکلتی و عضلانی و همچنین متخصصان ورزشی قرار می‌دهد. بخش اول کتاب با عنوان «اساس علمی عدم تعادل عضلانی» دربرگیرنده‌ی فصل‌های اول تا چهارم، بخش دوم با نام «ارزیابی عملکردی عدم تعادل عضلانی» شامل فصل‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم، و بخش سوم کتاب که «درمان سندرم‌های عدم تعادل عضلانی» نام دارد دربردارنده‌ی فصل‌های نهم تا یازدهم است و در نهایت، بخش چهارم تحت عنوان «سندرم‌های بالینی» چهار فصل نهایی اثر را در بر می‌گیرد.

این کتاب به همت انتشارات نرسی، با ترجمه‌ی فواد محمودی، رحمان باقرنیا و محمد مشهدی در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی

  • یک متن عملی برای پزشکانی که بیماران مبتلا به مشکلات اسکلتی و عضلانی را درمان می‌کنند. (SciTech Book News)

  • یک کتاب عالی و ادای احترامی به جاندا. من در چندین دوره از دوره‌های جاندا در انگلستان طی سالیان متمادی شرکت کردم و تأثیر او بر زندگی حرفه‌ای من قابل توجه بوده است. (کریستوفر نوریس)

  • این یک گزینه‌ی مفید و مناسب برای کتابخانه‌ی هر پزشک است؛ به ویژه فیزیوتراپیست‌ها، کایروپراکتیک‌ها، استئوپات‌ها و همه‌ی کسانی که از درمان‌های عملی استفاده می‌کنند. (مجله‌ی بدن و حرکت‌درمانی)

  • خلاصه‌ای کامل، به‌خوبی سازماندهی‌شده و به‌خوبی نوشته‌شده از رویکرد جاندا به عدم تعادل عضلانی. (مجله‌ی فیزیوتراپی ارتوپدی و ورزشی)

  • با بینش عملی‌ای که این کتاب در مورد ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی ارائه می‌دهد، من مطالعه‌ی آن را به هر پزشک یا فردی که قصد درمان اختلالات تعادل عضلانی را دارد توصیه می‌کنم. (Manual Therapy)

  • این کتاب اطلاعات مفید زیادی را ارائه می‌دهد که با رویکردهای درمانی معمولی که در اکثر مدارس فیزیوتراپی تدریس می‌شود متفاوت است و فقط می‌تواند به پزشکان بینش‌هایی بدهد که به آن‌ها در درمان بیماران خود کمک می‌کند. (Orthopedic Physical Therapy Practice)

کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی یک منبع بسیار غنی در حوزه‌ی سلامت سیستم عضلانی بدن به شمار می‌رود و مطالعه‌ی آن را به متخصصان این عرصه و همچنین کسانی که در مقوله‌ی تعادل عضلانی با مشکل مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی: رویکرد جاندا می‌خوانیم

زنجیره‌های حرکتی

زنجیره‌های کینتیکی یا حرکتی به طور متداول به صورت مفاهیمی از فعالیت‌های زنجیره‌ی حرکتی باز و بسته شناخته می‌شوند، که تمرکز آن‌ها بر روی حرکت مفاصل می‌باشد. این زنجیره‌های حرکتی به آسانی از طریق ارزیابی‌های بیومکانیکی مانند ارزیابی راه رفتن شناسایی می‌شوند. واکنش‌های زنجیره‌ای پایین تنه در طول راه رفتن به خوبی توسط اعمال و برخی اوقات حرکات جبرانی آن شناخته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: اساس علمی عدم تعادل عضلانی
فصل اول: رویکردهای ساختاری و عملکردی در عدم تعدل عضلانی
فصل دوم: سیستم حسی - حرکتی
فصل سوم: واکنش‌های زنجیره‌ای
فصل چهارم: پاتومکانیک درد اسکلتی - عضلانی و عدم تعادل عضلانی
بخش دوم: ارزیابی عملکردی عدم تعادل عضلانی
فصل پنجم: تحلیل پاسچر، تعادل و راه رفتن
فصل ششم: ارزیابی الگوهای حرکت
فصل هفتم: ارزیابی طول عضله
فصل هشتم: ارزیابی بافت نرم
بخش سوم: درمان سندروم‌های عدم تحمل عضلانی
فصل نهم: عادی‌سازی ساختارهای پیرامونی
فصل دهم: بازیابی عدم تعادل عضلانی
فصل یازدهم: تمرین حسی - حرکتی
بخش چهارم: سندروم‌های بالینی
فصل دوازدهم: سندروم‌های درد گردنی
فصل سیزدهم: سندروم‌های درد اندام فوقانی
فصل چهاردهم: سندروم‌های درد مهره‌های کمری
فصل پانزدهم: سندروم‌های درد اندام تحتانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی: رویکرد جاندا
نویسنده، ،
مترجمفواد محمودی، رحمان باقرنیا، محمد مشهدی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات389
زبانفارسی
شابک978-600-5028-57-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی

برای دریافت کتاب ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.