معرفی و دانلود کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی: همراه با واژه‌ نامه تخصصی

عکس جلد کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی: همراه با واژه‌ نامه تخصصی
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی: همراه با واژه‌ نامه تخصصی

کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی نوشته‌ی محمدحسین علیزاده و مهدی قیطاسی، شامل توضیحاتی دقیق و علمی درباره‌ی ساختمان بدن انسان است و با زبانی ساده به مخاطبان می‌آموزد که چطور می‌توان ناهنجاری‌های اسکلتی-عضلانی را تشخیص داد و با استفاده از تمریناتی ساده و اصولی بدون نیاز به مداخلات پزشکی و عمل جراحی، آن‌ها را درمان کرد.

درباره‌ی کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی

بدن انسان شامل سلول‌ها، بافت‌ها، عضلات و استخوان‌های مختلف است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و ساختاری مستحکم ایجاد کرده‌اند. تمامی این اجزا به یکدیگر وابسته بوده و چنانچه یکی از این اعضا به درستی کار نکند و یا اختلالی در ساختار آن وجود داشته باشد، در کارکرد سایر اجزا نیز ناهنجاری پیش آمده و نظم طبیعی بدن به مشکل می‌خورد.

عضلات و استخوان‌های بدن انسان، مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم سبب حرکت می‌شوند. همانطور که اشاره شد باید تمامی این اجزا در شرایطی مناسب قرار داشته باشند تا بتوانند بدن در حالت تعادلی قرار بگیرد. ضعف یا ناهنجاری در هرکدام از عضلات و یا استخوان‌ها ممکن است سبب انواع دردها و بیماری‌هایی شود که زندگی فرد را مختل نموده و دامنه‌ی حرکات او را محدود می‌نمایند. حال اگر شخصی به صورت مادرزادی دچار اختلالات اسکلی عضلانی بوده و یا به سبب حادثه‌ای این ناهنجاری برایش پیش آمده باشد، چه می‌توان کرد؟

حرکات اصلاحی مجموعه حرکات و تمریناتی هستند که در جهت اصلاح و یا تفکیک غیرتهاجمی مواجه با ضعف‌های بدنی، انحرافات وضعیتی و ناهنجاری‌های جسمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این تمرینات و از طریق ورزش می‌توان بدون نیاز به جراحی‌های سنگین پر عارضه، از بسیاری از علائم و عوارض ناشی از سندروم‌های بی‌حرکتی و اختلالات اسکلتی عضلانی مصون ماند و بر جنبه‌های منفی فرهنگی و روانی این مشکلات فائق آمد.

محمدحسین علیزاده و مهدی قیطاسی در کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی به شرح وضعیت تعادلی بدن پرداخته و توضیح می‌دهند که اختلالات اسکلتی عضلانی شامل چه علائم و عوارضی هستند و چطور می‌توان با استفاده از تمرینات اصولی بر این عوارض غلبه کرد.

این کتاب مشتمل بر 9 فصل و سه بخش کلی است.

در بخش اول (فصول 1 تا 4) نویسندگان از وضعیت طبیعی بدن سخن می‌گویند، سازوکارهای دخیل در پاسچر را شرح می‌دهند و توضیحی جامع و دقیق درباره‌ی فرایند رشد طبیعی پاسچر در بدن انسان از بدو تولد تا زمان پیری و میانسالی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. بخش دوم کتاب (فصل 5) به ذکر اصول علمی ارزیابی وضعیت بدن و پاسچر اختصاص یافته و خواننده در این بخش مواردی همچون «معاینات جسمانی»، «ارزیابی طول عضلات»، «آزمون‌های انعطاف‌پذیری عضلات»، «ارزیابی آزمایشگاهی وضعیت بدن» را می‌آموزد.

در نهایت پس از اینکه مخاطب به خوبی با وضعیت طبیعی بدن آشنا شد، نویسندگان به سراغ ناهنجاری‌های بدن می‌روند و در طی سه فصل شرح می‌دهند که چه اختلالاتی ممکن است اسکلت و عضلات فرد را درگیر کند و با چه تمرینات اصلاحی می‌توان عوارض این اختلالات را به حداقل رساند. از عناوین فصول این بخش می‌توان به «ناهنجاری انگشت چکشی»، «ناهنجاری کف پای گود»، «انواع تمرینات اصلاحی»، « اهداف تمرینات فعال» و... اشاره کرد.

از نکات مثبت و قابل توجه این کتاب واژه‌نامه‌ی مبسوط آن است که فهم اصطلاحات تخصصی و پزشکی آورده شده در متن را برای مخاطبان آسان و سهل می‌سازد؛ علاوه بر این، محمدحسین علیزاده و مهدی قیطاسی کوشیده‌اند تا مطالب را کاملا به صورت طبقه‌بندی شده ارائه و در خلال مطالب از تصاویر رنگی دقیق و جداول استفاده کرده تا یادگیری مباحث پیچیده برای مخاطبان جذاب و به دور از خستگی باشد.

این کتاب توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی: همراه با واژه‌ نامه تخصصی می‌خوانیم

وقتی کودک راه رفتن را شروع می‌کند، کف پای او به‌طور طبیعی صاف است. در این زمان استخوان‌ها در حال شکل‌گیری هستند و ساختمان قوس کف پا کامل نیست. با تکامل استخوان‌ها و قوی شدن عضلات و لیگامان‌ها، قوس‌های کف پا نیز به‌تدریج آشکار می‌شوند و معمولاً در حدود 6 یا 7 سالگی کف پای کودک شکلی طبیعی خواهد داشت. ناهنجاری کف پای صاف ممکن است به شکل اختلال پایدار در کودکی باقی بماند. این ناهنجاری در بزرگسالی مشکلات متعددی را برای فرد ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به پرونیشن پا، انتقال وزن بیش‌ازحد به پا، راه رفتن با پنجه و بروز ناهنجاری‌های ثانویه‌ای مانندِ چرخش داخلی درشتنی و شست کج اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم و اصول بنیادی وضعیت بدنی
فصل 2: وضعیت‌های بدنی ایستا
فصل 3: تعادل و کنترل وضعیت بدنی
فصل 4: رشد جسمانی و تکامل وضعیت بدنی
فصل 5: ارزیابی وضعیت بدنی
فصل 6: ناهنجاری‌های جسمانی
فصل 7: اصول طراحی تمرینات اصلاحی
فصل 8: راه رفتن
فصل 9: وضعیت بدنی و عملکرد ورزشی
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی
نمایه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی: همراه با واژه‌ نامه تخصصی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-600-355-227-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی

موسی پاشایی
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتاب بسیار کاربردی میباشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی

برای دریافت کتاب مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.