معرفی و دانلود کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو

عکس جلد کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو تألیف محمدرضا محمودخانی، به موضوع آسیب در ورزش جودوی نابینایان و کم‌بینایان می‌پردازد و می‌کوشد میزان رخ‌دادن این آسیب‌ها را در بازی‌ها و مسابقات المپیک بررسی کند. این کتاب عوامل خطرزا و انواع آسیب‌های داخلی، خارجی و عصبی در ورزش پاراجودو را مرور می‌کند و مهارت‌ها، تمرینات و استراتژی‌هایی را پیشنهاد می‌دهد تا این خطرات به حداقل برسند.

درباره‌ی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو

ورزش افراد کم‌توان یا دارای نقص عضو، فواید و اثرات بی‌شماری دارد و به ورزشکار کمک می‌کند ازنظر جسمی و روحی وضعیت خودش را بهبود بخشد. از سوی دیگر دیدگاه جامعه را هم نسبت به این افراد تغییر می‌دهد تا آن‌ها را قدرتمندتر ببینند. اما این فقط یک روی سکه است. ورزش معلولان به خاطر شرایط ویژه‌ای که دارد عموماً با آسیب‌های شدیدی همراه است. این ورزشکاران به‌نسبت آسیب‌پذیرتر هستند و مصدومیت‌ها می‌تواند روی آن‌ها آثار جدی‌تری برجای بگذارد. ضمن اینکه ممکن است از نظر روانی هم مخرب باشد و زندگی فرد را مختل کند. تحقیقات نشان داده که سهم آسیب‌های عضلانی و مفصلی بیش از 50 درصد است. پزشکان اعتقاد دارند کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی و گرم نکردن مناسب ازجمله دلایل اصلی این اتفاق است. همین‌طور به خاطر اینکه معلولان به بالاتنه‌ی خود وابستگی دارند و استفاده‌ی زیادی از دست‌هایشان استفاده می‌کنند، احتمالاً مفاصل این قسمت فرسوده‌تر باشند و همین موضوع باعث می‌شود بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرند. به خاطر شایع بودن مصدومیت در این رشته‌ها، فدراسیون‌ها و کمیته‌های بین‌المللی توصیه می‌کنند تا مربیان راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها را به ورزشکار بیاموزند. این شیوه‌ها می‌تواند شامل تمرین، پیش گرفتن استراتژی‌ها و بالا بردن مهارت‌ها باشد.

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو تألیف محمدرضا محمودخانی بر روی همین موضوع متمرکز است و می‌کوشد این شیوه‌ها را در ورزش پاراجودو آموزش دهد. در پاراجودو، ورزشکاران این رشته نابینا یا کم‌بینا هستند و این شرایط آن‌ها را در معرض انواع خطر قرار می‌دهد. کتاب پیش رو دو پارالمپیک پیشین را بررسی کرده و کوشیده نرخ آسیب‌های ورزشکاران معلول را در آن بیابد.

ورزش پاراجودو ازنظر قوانین تفاوتی جدی با جودوی معمولی ندارد. این رشته برای مردان از سال 1988 وارد رقابت‌های پارالمپیک شد. از سال 2004 نیز قسمت زنان آن فعال شد تا ورزشکاران زن این رشته‌ی ورزشی نیز بتوانند در پارالمپیک شرکت کنند. در پاراجودو ورزشکاران معمولاً به سه سطح تقسیم می‌شوند: سطح B1 کسانی هستند که اصلاً بینایی ندارند، در سطح B2، بینایی بسیار پایین است و در سطح B3، ورزشکار دچار اختلال بینایی است. فدراسیون‌ها ورزشکار را از این نظر می سنجدند و سطح او را تأیید می‌کنند. پس‌ازآن ازنظر وزنی تقسیم شده و با فرد هم‌وزن خود وارد رقابت می‌شوند. تحقیقات نشان داده که در پاراجودو احتمال وارد آمدن آسیب‌های داخلی، خارجی و عصبی به ورزشکار وجود دارد. محمدرضا محمودخانی در کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو به رایج‌ترین آسیب‌ها اشاره می‌کند و آن‌ها را توضیح می‌دهد. او در ادامه تکنیک‌ها، تمرین‌ها و مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد تا میزان این خطرات را کاهش دهد.

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو را نشر حتمی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به ورزشکاران نابینا یا کم‌بینا، مخصوصاً آن‌هایی که در رشته‌ی پاراجودو فعالیت می‌کنند، و مربیان آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو می‌خوانیم

مطالعات آسیب‌شناسی در جودوکاران پارالمپیکی نشان داده که بیشتر آسیب‌ها هنگام تمرین رخ می‌دهد. در جودوی المپیکی نیز خطر آسیب دیدگی بالاتری در طول تمرین در مقایسه با مسابقات مشاهده شده است. نگرانی عمده در این زمینه این است که همه ورزشکاران در طول تمرین از پشتیبانی پزشکی برخوردار نیستند و بنابراین خطر اتفاقات فاجعه بار حتی ممکن است بیشتر شود. قابل ذکر است که بیشتر صدمات در تمرینات تکنیکی ایستاده (تاچی وازا) رخ داده است، که این ممکن است به طولانی‌تر بودن زمان تمرین و مسابقه در وضعیت ایستاده مربوط باشد. بر اساس این یافته‌ها می‌توان توصیه کرد که بهتر است زمان تمرین در تاچی وازا کاهش یابد و از رعایت ایمنی و حمایت پزشکی مناسب هنگام تمرین اطمینان حاصل شود. یک استراتژی پیشگیری از آسیب می‌تواند این باشد که اجازه دهید تمرین و مسابقه با سهولت بیشتری در خاک (نه وازا) دنبال شود، تا از صرف زمان بیش از حد در تاچی وازا جلوگیری شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حکمرانی در ورزش نابینایان و کم‌بینایان
کلاس‌بندی ورزشکاران دارای اختلال بینایی
همه‌گیرشناسی آسیب‌های ورزشی
نرخ بروز آسیب در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016
نرخ بروز آسیب در بازی‌های پارالمپیک لندن 2012
ویژگی آسیب و عوامل خطرزای بروز آسیب در پاراجودو
عوامل خطرزای بروز آسیب
عوامل خطرزای خارجی
عوامل خطرزای داخلی
عوامل خطرزای داخلی عصبی-عضلانی
عوامل خطرزای داخلی-تکنیک
مهم‌ترین استراتژی پیشگیری از آسیب
رفتار مهارتی
تمرینات پیشگیری از آسیب
رویکرد عملی در تمرینات پیشگیری از آسیب
تمرینات عملی و پیشگیری از آسیب
معرفی برنامه گرم کردن اختصاصی IPPON
معرفی برنامه تمرین پیشگیری از آسیب جودو SLSTs
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-355-581-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو

برای دریافت کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.