معرفی و دانلود کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟

کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ نوشته‌ی رابین ‌مک‌کنزی، گرانت واتسون و رابرت لینسی با زبانی فصیح و شیوا به توضیح دردها و آسیب‌های درگیرکننده‌ی مفصل لگن و ران می‌پردازد و تمرین‌هایی ساده اما بسیار مفید و کاربردی ارائه می‌دهد تا درد افرادی را که درگیر آسیب در مفصل ران هستند، التیام و تقلیل ببخشد.

درباره‌ی کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟

پیچ‌خوردگی، در رفتگی و شکستگی استخوان از جمله مواردی هستند که ممکن است در هر سنی فرد را درگیر کرده و مدتی او را از روتین زندگی خود خارج کنند؛ اما درد در ناحیه‌ی مفصل ران، معمولا معضلی است که در میانسالی به سراغ افراد می‌آید. این درد می‌تواند به طور کامل زندگی فردِ مبتلا را تحت تاثیر قرار داده و شاید تا آخر عمر او را برای انجام فعالیت‌های روزانه‌اش از قبیل برخاستن، سوار و پیاده شدن از اتومبیل، پوشیدن لباس و یا حتی راه رفتن به زحمت بیندازد.

درد در ناحیه‌ی لگن و ران به شکل‌های مختلفی بروز می‌کند و عوامل متعددی سبب آن می‌شوند. این درد گاهی روزهای متمادی فرد را درگیر می‌کند و گاهی به‌طورکامل از بین می‌رود. نمی‌توان گفت که آسیب مفصل ران به سبب فعالیت زیاد در دوران جوانی است یا بیشتر افرادی به آن مبتلا می‌شوند که فعالیت بدنی کمی دارند، اما به هر حال عواملی مانند اضافه وزن و آرتروز در آن دخیل هستند.

حال چه می‌توان کرد؟ اگر در اواخر دهه‌ی سی زندگی خود هستیم و روزبه‌روز به سمت دوران میانسالی می‌رویم، از چه طریقی می‌توانیم مفصل ران خود را تقویت کرده و از بروز آسیب در آن جلوگیری کنیم؟ آیا تمریناتی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها بتوان فرسودگی و تحلیل مفصل ران را به حداقل رساند؟ پاسخ این سوال را در کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ (Treat your own hip) خواهید یافت.

رابین ‌مک‌کنزی، گرانت واتسون و رابرت لینسی، نویسندگان این اثر، نه‌تنها در کتاب خود به‌تفصیل به تمامی سوالات بالا پاسخ می‌دهند، بلکه به ارائه‌ی تمریناتی می‌پردازند که بتوان درد ران و لگن را بهبود بخشید و به سبب آن زندگی خود را که به سبب درد، مختل شده، دوباره روی غلتک انداخت.

کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ که توسط چند تن از بهترین فیزیوتراپیست‌ها به رشته‌ی تحریر درآمده شامل دو بخش کلی و شش فصل به‌عنوان زیرمجموعه‌ی این بخش‌ها است. بخش اول کتاب که سه فصل ابتدایی آن را در برمی‌گیرد، به بیان مقدمات اختصاص یافته است و نویسندگان در طی آن به معرفی آناتومی لگن و مفصل ران و شرح فیزیولوژی آن پرداخته‌اند و سپس علل شایع درد در این ناحیه را برای مخاطبان توضیح می‌دهند.

بخش دوم اثر، در واقع بخش عملی کتاب است و رابین ‌مک‌کنزی، گرانت واتسون و رابرت لینسی در این بخش تمرینات و ورزش‌هایی را ارائه داده‌اند که بتوان به واسطه‌ی آن‌ها درد‌های این ناحیه را تقلیل داد و بهبود بخشید. نویسندگان در این بخش ابتدا درباره‌ی روش مکنزی سخن می‌گویند و در انتها توضیح می‌دهند که پس از درمان درد چطور می‌توان جلوی بازگشت آن را گرفت.

این کتاب به همت مهدی قیطاسی، حافظ بهزادی نژاد و محسن بهبودی به فارسی ترجمه شده و توسط نشر حتمی به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

رابین مک‌کنزی، فیزیوتراپیست نامدار، چهل سال از عمر خود را صرف تکمیل روشی موسوم به مک‌کنزی کرده است. گرانت واتسون (Grant Watson) و رابرت لیندسی (Robert Lindsay) نیز دو متخصص فیزیوتراپی پرکار هستند. این سه با همکاری یکدیگر دست به تألیف مجموعه‌ی ارزشمندی به نام «چگونه خود را درمان کنیم؟» (Treat Your Own) زده‌اند. کتاب‌های این مجموعه به معرفی شیوه‌‌ای از خوددرمانی برای دردهای نواحی مختلف بدن تحت عنوان شیوه‌ی مک‌کنزی می‌پردازند.

کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کسانی که از درد در ناحیه‌ی مفصل ران رنج می‌برند و دنبال راهی برای درمان هستند مفید خواهد بود. همینطور متخصصان فیزیوتراپی و کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌ی فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی ورزشی این کتاب را مفید و موثر خواهند یافت.

در بخشی از کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

درواقع این اعتقاد وجود دارد که درد ناشی از آرتروز پیش‌رونده است و بدتر شدن آن اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال، چندین مطالعه گزارش کرده‌اند که در تعدادی از افراد، علائم تشدید نشده و با گذر زمان بهبود یافته‌اند. حتی اگر تغییرات در تصاویر اشعه ایکس نشان‌دهنده تشدید وضعیت شما باشد. این کتاب به شما اطلاعاتی می‌دهد تا تمام تلاش خود را برای کسب این موفقیت انجام دهید. بانک اطلاعات کاکرین براساس مطالعات سازمان‌یافته نتیجه می‌گیرد که شواهد علمی نشان دهنده این مطلب است که برنامه‌های تمرین درمانی در خشکی می‌تواند باعث کاهش درد و افزایش عملکرد جسمانی در افراد مبتلا به آرتروز مفصل ران شود.

آرتروز لگن معمولاً توسط اشعه ایکس تشخیص داده می‌شود. اسکن‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی (ام‌آرآی) یکی دیگر از ابزارهای تصویربرداری است که برای تشخیص منشأ درد لگن مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا توانایی آن‌ها آشکار ساختن آسیب ظاهری به ساختارهای داخل و اطراف لگن است. بااین‌حال، اسکن‌های ام‌آرآی همیشه تصویری دقیق از محل یا شدت آسیب، یا راهنمای روشنی برای راهکارهای درمانی ارائه نمی‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: آشنایی با مفصل ران (لگن)
فصل 3: علت های شایع درد مفصل ران
فصل 4: شناخت روش مک‌کنزی
فصل 5: برنامه تمرینی
فصل 6: مدیریت شرایط حاد و پیشگیری از بازگشت درد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟
نویسنده، ،
مترجممهدی قیطاسی، حافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-600-355-491-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه مفصل ران خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.