معرفی و دانلود کتاب اگر فردا بیاید

عکس جلد کتاب اگر فردا بیاید
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اگر فردا بیاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اگر فردا بیاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اگر فردا بیاید

داستانی از دسیسه و انتقام! سیدنی شلدون، این‌بار در کتاب اگر فردا بیاید، داستانی جنایی را روایت کرده است: دختر زیبا و باهوشی که زندگی خوب و خوشی دارد، اما ناگهان همه چیز در زندگی او تغییر می‌کند و تنها همراهی که برای او به یادگار می‌ماند، فکر انتقام است.

درباره‌ی کتاب اگر فردا بیاید

داستان اثر حاضر در آمریکا می‌گذرد. تریسی، دختری باهوش و زیبا و همچنین کارمند موفق بانکی در فیلادلفیا است. علاوه بر این، او در آینده‌ای نه‌چندان دور با مردی ثروتمند ازدواج می‌کند. همه‌چیز برای تریسی معمولی و بی‌تلاطم است؛ اما چه کسی می‌تواند اتفاقات آینده را پیش‌بینی کند؟

اوج هنرمندی سیدنی شلدون (Sidney Sheldon) در نویسندگی، هنگامی آشکار می‌شود که داستان با وقوع اتفاقاتی عجیب، به‌طرزی پیش‌بینی‌نشده تحول می‌یابد: مافیای نئواورلیانز از مادر تریسی کلاهبرداری می‌کند و این اتفاق، باعث می‌شود مادر او خودکشی کند. تریسی با آگاه شدن از این خبر، با اسلحه سراغ کلاهبردار می‌رود تا او را وادار به اعتراف کند و از او انتقام بگیرد؛ اما خود نیز به دام مافیا می‌افتد.

کتاب اگر فردا بیاید (If Tomorrow Comes)، نشان می‌دهد چگونه تریسی به جرمی بی‌پایه و اساس، که ادعا شده دزدیدن یک تابلو است، به دادگاه فراخوانده و اگرچه بی‌گناه است، از طرف قاضی به پانزده سال حبس در زندان جزایر جنوبی لوئیزیانا محکوم می‌شود. وکیل او نیز برای تبرئه شدن کمکی به او نمی‌کند و تریسی درمی‌یابد که قاضی و وکیل نیز هر دو برای مافیا کار می‌کنند. در این شرایط، نامزدش هم او را ترک می‌کند و زندگی تریسی در زمانی کوتاه، به تلی از خاکستر مبدل می‌شود.

تریسی در زندان نیز مدام مورد اذیت و آزار دیگر زندانیان قرار می‌گیرد؛ اما در چنین شرایطی، تنها عاملی که او را به ادامه‌ی زندگی امیدوار می‌کند یک چیز است: فکر به انتقام. او قصد دارد با بیرون آمدن از زندان، از تمام کسانی که زندگی او را به چنین جایی کشاندند انتقام بگیرد و دیگر هیچ‌چیز برای او مهم نیست. او که تا پیش از این یک زن معمولی و موفق بود، اکنون به یک زندانی با افکاری جنایت‌آمیز تبدیل شده است.

با وجود رخ دادن تمام این اتفاقات، سیدنی شلدون هنوز برگ برنده‌ی نویسندگی‌اش را رو نکرده است و ما در حالی که غرق رمان شده‌ایم، مدام از خود می‌پرسیم «بعد از این چه اتفاقی می‌افتد؟». آیا تریسی می‌تواند انتقام بگیرد؟ یا مافیا دوباره زندگی او را نابود می‌کند؟ اگر شما نیز این سوال را از خود پرسیده‌اید، مطالعه‌ی این رمان جذاب و جنایی را از دست ندهید.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب اگر فردا بیاید

  • مینی‌سریالی با همین نام در سال 1986 و به کارگردانی Jerry London
  • فیلم مالزیایی 22 Female Kottayam با اقتباس از این رمان نوشته شده است.

کتاب اگر فردا بیاید مناسب چه کسانی است؟

اگر به خواندن رمان‌های جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارید، مطالعه‌ی این کتاب جذاب را از دست ندهید.

با سیدنی شلدون بیشتر آشنا شویم

شلدون یکی از نویسنده‌های موفق و پرفروش آمریکایی بود. او علاوه بر رمان، به نوشتن فیلم‌نامه و نمایش‌نامه هم اشتغال داشت و به‌واسطه‌ی آن‌ها جوایز متعددی کسب کرد؛ به عنوان مثال با فیلم‌نامه‌ی مرد مجرد و دختر جوان به جایزه‌ی اسکار دست یافت. سیدنی شلدون، همچنین برای نمایشنامه‌ی سرخ‌موی برادوی، برنده‌ی جایزه‌ی تونی شد. این نویسنده‌ی مشهور با نوشتن اولین رمان خود، یعنی صورت عریان، پا به عرصه‌ی رمان‌نویسی گذاشت و رمان‌های معروفی را به نگارش درآورد؛ به شکلی که از بسیاری آثار او اقتباس سینمایی صورت گرفت. از دیگر آثار او می‌توان به «رویاهایت را به من بگو»، «صبح، ظهر، شب»، «شن‌های زمان» و «دنیا به آخر می‌رسد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اگر فردا بیاید می‌خوانیم

در آخرین روز اقامت تریسی در زندان، یکی از هم‌سلول‌های بند قدیمش سراغ او آمد و گفت: «پس بالأخره آزاد شدی.»

«درست است.»

آن زن که بتی فرانسیسکاس نام داشت، چهل‌ویکی دوساله و هنوز هم جذاب بود و حالتی از غرور و عزت نفس در وجودش احساس می‌شد.

گفت: «اگر آن بیرون کمک لازم داشتی، برو سراغ کنراد مورگان.2 در نیویورک زندگی می‌کند.» یواشکی تکه کاغذی به تریسی داد. «کارش اصلاح پرونده‌های جنایی است. دوست دارد به افرادی که زندانی بوده‌اند، کمک کند.»

تریسی گفت: «ممنون، ولی خیال نمی‌کنم به کمک...»

بتی حرف او را قطع کرد و گفت: «از کجا می‌دانی؟ نشانی‌اش را نگه‌دار.»

دو ساعت بعد، تریسی از درِ اصلی زندان بیرون رفت و از کنار دوربین‌های تلویزیونی رد شد. با هیچ خبرنگاری حرف نزد، ولی وقتی ایمی دست مادرش را ول کرد و خودش را در بغل او انداخت، دوربین‌ها به‌کار افتاد. این عکسی بود که در اخبار شب نشان داده می‌شد.

آزادی تریسی دیگر فقط کلمه‌ای مجرد و انتزاعی نبود. موردی ملموس و عینی بود؛ حالتی که می‌شد مزه‌اش را چشید و از آن لذت برد. آزادی به‌معنای تنفس هوای آزاد و برخورداری از حریم خصوصی بود، نه ایستادن در صف برای صرف غذا، نه گوش دادن به صدای زنگ. آزادی به‌معنای حمامی داغ با صابونی خوشبو، زیرپوشی لطیف، لباس‌های زیبا و کفش‌‌های پاشنه‌بلند بود. آزادی به‌معنای داشتن اسم به‌جای شماره بود. آزادی به‌معنای فرار از برتاخرسه و ترس از متجاوزان و روزمرگی یکنواخت و مرگبار زندان بود.

مدتی طول می‌کشید تا تریسی به آزادی تازه به‌دست‌آمده‌اش خو بگیرد. همچنان که در خیابان راه می‌رفت، مراقب بود به کسی تنه نزند. در زندان تنه زدن به یک زندانی دیگر ممکن بود جرقه‌ای برای برپایی حریقی عظیم شود. تریسی احساس می‌کرد به‌سختی می‌تواند خودش را با عدم وجود این تهدید دائمی تطبیق بدهد. اینجا دیگر هیچ‌کس تهدیدش نمی‌کرد. حالا دیگر آزاد بود تا نقشه‌اش را پیاده کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اگر فردا بیاید
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-600-340-074-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اگر فردا بیاید

Gorji
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
واقعا داستان جذاب و مهیجی داشت. نویسنده بسیار تحسین برانگیز داستان رو جلو برده. کلا دوست نداری کتاب رو زمین بزاری. آدم رو به خواندن بی وقفه وادار میکنه. بسیار بسیار از خواندن این کتاب لذت بردم و به کتابخوانها هم پیشنهاد میکنم حتما بخوانند.
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۲/۸/۲۸
واقعا کتاب خوب و مهیجی بود در هنگام خواندن و تجسم آنها انگار فیلم پلیس میبنی زیرا که نویسنده خیلی عالی و بدون طفره رفتن و خسته کردن این کتاب را نوشتند که کنار گذاشتن آن خیلی سخت بود و دو روز کتاب خواندم و لذت بردم ممنونم از کتابراه
سمیرا رحیمی
۱۴۰۲/۷/۱۳
یکی از بهترین رمان‌هایی بود که خوندم اونقدر جذبم کرد که سه روزه تمومش کردم پایانش رو هم خیلی دوست داشتم
F.Molaei
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتاب خوبی بود، ترجمه‌ی خوب و متنی بدون غلط داشت، یک فیلم سینمایی امریکایی مهیج بود.
HamidReza Abedi
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
نیمی از داستان به کلی با نیمه دیگر تفاوت سوژه دارد
ولی در کل جالب و خواندنی بود
مهدیه رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۲
این کتاب فوق العاده است برای کسانی که ژانر جنایی دوست دارند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب اگر فردا بیاید

برای دریافت کتاب اگر فردا بیاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.