معرفی و دانلود کتاب این عروسک مال من است!

عکس جلد کتاب این عروسک مال من است!
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این عروسک مال من است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این عروسک مال من است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این عروسک مال من است!

ریچل برایت در کتاب این عروسک مال من است! داستان دوخواهر دوقلو به نام‌های فی‌فی و فرانکی را روایت می‌کند که هر دو عاشق عروسکی شده‌اند که شکل یک خرگوش بامزه با گوش‌های دراز است. متأسفانه از این عروسک تنها یک عدد وجود دارد و همین باعث شده که فرانکی و فی‌فی حسابی به جان یکدیگر بیفتند و مدام بر سر عروسک با یکدیگر مشاجره کنند. این ماجرا به همین شکل ادامه می‌یابد، تا این‌که یک روز در خانه‌ی مادربزرگ، وقوع اتفاقی اوضاع را تغییر می‌دهد... گفتنی است نویسنده در کتاب نامبرده تلاش کرده تا مفاهیمی همچون «تقسیم کردن»‌ و «به‌اشتراک‌گذاشتن» را به کودکان آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب این عروسک مال من است!

فی‌فی و فرانکی، شخصیت‌های اصلی کتاب این عروسک مال من است (Mine!) نوشته‌ی ریچل برایت (Rachel Bright)، دوقلو هستند و به‌جز قیافه، تقریباً در همه‌ چیز با یکدیگر متفاوت‌اند. مثلاً فی‌فی عاشق بازی با عروسک‌های پرنسسی است و همه‌ی وسایلش به رنگ صورتی‌اند. از طرف دیگر، واقعاً و از ته دل به شاهزاده خانم‌ها و اسب‌های شاخ‌دار عشق می‌ورزد! در مقابل، رنگ مورد علاقه‌ی فرانکی، خواهرش، آبی است، خرس کوچولوها را به‌عنوان عروسک انتخاب می‌کند و در دوچرخه‌سواری مهارت زیادی دارد. با همه‌ی این‌ها، فرانکی و فی‌فی در یک چیز مشترکند: هر دو عاشق عروسکی شده‌اند که تنها یک عدد از آن موجود است.

حتماً می‌توانید حدس بزنید عروسک خرگوشی بیچاره میان این دو خواهر چه وضعیتی دارد! یکی گوشِ راستش را می‌کِشد و دیگری، ‌گوش چپش را. فی‌فی و فرانکی هر دو می‌خواهند عروسک را از آن خود کنند. این ماجرا به همین شکل ادامه پیدا می‌کند، تا این‌که یک روز که خواهرها برای دیدن مامان‌بزرگ به خانه‌ی او رفته‌اند، مشاجره شدید می‌شود! فرانکی و فی‌فی هر دو گوش‌های عروسک را به طرفی می‌کشند و در نهایت، یک عروسک خرگوشی زشت می‌ماند که هر دو گوش او کنده شده‌اند...

مامان‌بزرگ که حسابی از دعوای میان نوه‌هایش متعجب شده، در حالی که گوش‌های عروسک را می‌دوزد، سعی می‌کند با دخترها درباره‌ی مفهوم به‌اشتراک گذاشتن صحبت کند. سرانجام، فی‌فی و فرانکی یاد می‌گیرند که کیفِ دوتایی بازی کردن با عروسک خیلی بیشتر از زمانی است که آن را تنهایی، فقط برای خودشان، در اختیار داشتند. روشی که ریچل برایت برای آموزش مفهوم به‌اشتراک‌گذاری برگزیده، راهی ساده، اما در عین حال بسیار عملی و کاربردی است. تصاویر جسورانه و درخشان کتاب این عروسک مال من است! از دیگر ویژگی‌هایی هستند که کتاب نامبرده را از باقی آثار نوشته‌شده در حوزه‌ی کودک متمایز می‌کنند.

ریچل برایت کتاب این عروسک مال من است را نخستین بار در سال 2011 منتشر کرد. این کتاب را در ایران معصومه نفیسی در سال 1399 برای نشر پرتقال به فارسی برگردانده است. بد نیست اشاره کنیم تصویرگری کتاب این عروسک مال من است نیز بر عهده‌ی ریچل رایت بوده است.

نکوداشت‌های کتاب این عروسک مال من است!

  • این خرگوش من است! نه، این خرگوش من است!... اوه، عزیز. وقتی که فقط یک عروسک خرگوشی وجود دارد، چقدر به اشتراک گذاشتن آن دشوار است... خوشبختانه مادربزرگ دوقلوها، فی‌فی و فرانکی، آماده است تا راهی را برای بازی کردن به آن‌ها نشان دهد که همه -از جمله خرگوشی- را راضی نگاه دارد. (مرورِ وب‌سایت آمازون)
  • یک کتاب روشنگر برای آموزش مسأله‌ی دشوار «تقسیم کردن» برای خردسالان، از ریچل برایت، تصویرگر برنده‌ی جایزه... فی‌فی و فرانکی در نهایت متوجه می‌شوند که اشتراک‌گذاری عروسک‌شان بسیار سرگرم‌کننده‌تر از تنهایی بازی کردن است. (وب‌سایت lovereading4kids)

کتاب این عروسک مال من است! برای چه کسانی مناسب است؟

ریچل برایت کتاب تصویری این عروسک مال من است را برای کودکان 3 تا 7 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب این عروسک مال من است! می‌خوانیم

فی‌فی دوست دارد به خرگوش کوچولو لباس صورتی بپوشاند. فرانکی دوست دارد خرگوش کوچولو را سوار دوچرخه‌ی تندروی خرسی‌ها کند.
هرجا دوقلوها بروند، خرگوش کوچولو هم همراهشان می‌رود. امروز آن‌‌ها به دیدن مامان‌بزرگ فلو می‌روند.
فی‌فی همیشه می‌خواهد خودش از خرگوش کوچولو نگهداری کند. «من خرگوش کوچولو را بغل می‌کنم»
فرانکی هم همیشه می‌خواهد خودش از خرگوش کوچولو نگهداری کند. «نه‌خیر! من بغلش می‌کنم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این عروسک مال من است!
نویسنده
مترجممعصومه نفیسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-462998-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این عروسک مال من است!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این عروسک مال من است!

برای دریافت کتاب این عروسک مال من است! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.