معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP

عکس جلد کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP

رومیلا ردی و​​​​​​ کیت برتون در اثر پرفروش خود، کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP، شما را با یکی از جدیدترین تکنیک‌های روان‌شناسی آشنا می‌کنند. با مطالعه‌ی این اثر می‌آموزید که چگونه سازوکار ذهن خود را از نو برنامه‌ریزی کرده و تغییراتی عمیق در ساختار ذهنتان ایجاد کنید تا در مسیری تازه برای موفقیت قرار گیرید. چگونگی دانش NLP، نکات عملی به‌کارگیری این دانش و نحوه‌ی تأثیرگذاری آن بر زندگی، از موضوعات اصلی اثر حاضر به شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP

مغز انسان‌ها یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های کل جهان هستی است و با وجود تحقیقات بسیار، هنوز هم محققان و دانشمندان شناخت کاملی از مغز و توانایی‌های آن ندارند. با‌این‌حال، می‌دانیم مغز، جایگاه اصلی ذهن است و ذهن انسان قدرت‌های باورنکردنی و شگفت‌انگیزی را داراست. اما کدام فرایندها به ذهن ما جهت می‌دهند و ما چگونه می‌توانیم ذهن خود را پرورش دهیم؟ چه چیزهایی بر ذهن ما اثرگذار خواهند بود و آیا ما می‌توانیم خودمان مجدداً برنامه‌ریزی ذهنمان را تغییر دهیم؟ رومیلا ردی (Romilla Ready) و کیت برتون (Kate Burton) در برنامه‌ریزی عصبی - کلامی (Neuro-Linguistic Programming Workbook For Dummies) به بسیاری از پرسش‌های این‌چنینی پاسخ خواهند داد.

امروزه با استفاده از دانشی تحت عنوان NLP یا همان برنامه‌ریزی عصبی-کلامی، می‌توان از زبان کلامی و غیرکلامی برای برنامه‌ریزی مجدد سیستم عصبی، ذهن و مغز بهره برد. با به‌کارگیری فنون NLP همچنین می‌توان مهارت‌های ارتباطی و تأثیرگذاری خود را بر دیگران افزایش داد. مفاهیم دانش NLP می‌توانند نقش مهمی در کمک به افراد برای تغییر زندگی شخصی‌شان ایفا کنند. این دانش به انسان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از طریق برنامه‌ریزی دوباره‌ی ذهن و ساخت عادات جدید رفتاری، بر موانع و مشکلات چیره شده و به سوی اهداف و خواسته‌های خود حرکت کنند.

رومیلا ردی و کیت برتون در کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP، شناختی مقدماتی را از دانش NLP در اختیار شما قرار می‌دهند که هم در شناسایی اصول اساسی این علم و هم در مطالعات آتی یاری‌رسان شما خواهد بود. با مطالعه‌ی این راهنمای کاربردی می‌آموزید چگونه با استفاده از راهبردها و مهارت‌های مرتبط با NLP، مانند ایجاد روابط و ارتباطات اجتماعی مؤثر، رضایت خاطر و موفقیت بیشتری در محیط کاری‌تان کسب کنید. بنابراین آموزه‌های NLP، نه‌تنها در زندگی فردی شما، که در زندگی و روابط اجتماعی‌تان نیز سودمند خواهند بود.

در این اثر روان‌شناختی، با روش‌های بالابردن اعتماد‌به‌نفس، کنترل عادت‌ها و حذف عادات مخرب و منفی، همچنین برقراری روابط سالم و متعادل با دیگران آشنا خواهید شد. نویسندگان در این اثر خواندنی، دریچه‌ای از یک علم جدید را به رویتان می‌گشایند که مقدمه‌ای برای ایجاد دگرگونی‌های شگرف در نحوه‌ی تفکر و مواجه‌ی شما با مسائل زندگی خواهد بود. کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP که در ذیل سری کتاب‌های فور دامیز قرار می‌گیرد، نخستین بار در سال 2004 وارد دنیای کتاب شده. برگردان نسخه‌ی فارسی این اثر را فرشید قهرمانی بر عهده داشته و انتشارات آوند دانش نیز چاپ و انتشار آن را عهده‌دار شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

سری کتاب‌های «فور دامیز» (For Dummies) از آثار مرجع آموزشی هستند که غالباً برای آموزش به مبتدیان تدوین شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طیف متنوعی از موضوعات، از آشپزی تا زبان انگلیسی، مهارت‌های شخصی، سلامتی و بهداشت تا نکته‌های علمی، مسائل تاریخی و... را به مخاطبان خود می‌آموزند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی بارز کتاب‌های فور دامیز محسوب می‌شوند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفته است. چاپ نخستین کتاب این مجموعه به سال 1991 بازمی‌گردد. سری کتاب‌های فور دامیز توانسته‌اند به یکی از محبوب‌ترین آثار آموزشی برای تازه‌کارهای حوزه‌های گوناگون علمی، هنری، ادبی، روان‌شناختی و... بدل شوند. ازجمله کتاب‌های مجموعه‌ی دامیز که می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید، باید عناوین زیر را برشمرد:

«مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد»، «داستان‌نویسی»، «ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد»، «فلسفه‌ی سیاسی»، «پرورش مغز»، «ابر غذاها»، «زندگی کم‌خرج»، «راهنمای بارداری برای پدران»، «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، و «الفبای موفقیت».

کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو برای تمامی علاقه‌مندان و مخاطبان مباحث روان‌شناختی و به‌ویژه افرادی که به دنبال بهبود روابط خود با دیگران هستند و تمایل دارند تا در طرز تفکر خود تغییرات مثبتی را ایجاد کنند، مفید خواهد بود.

با رومیلا ردی و کیت برتون بیشتر آشنا شویم

رومیلا ردی (متولد 1950) نویسنده، مربی و سخنران موفق حوزه‌ی NLP است که به تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز می‌پردازد. او همچنین تدریس در دوره‌ی «جادوگری ارتباطات در کسب‌و‌کار» را با هدف آموزش به مدیران اجرایی و صاحبان مشاغل به عهده دارد.

کیت برتون (متولد 1962) نیز نویسنده و مربی بین‌المللی است که سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری اطلاعات را دارد. او همچنین با شرکت‌های مطرحی چون KPMG ،HP و مایکروسافت مشارکت داشته.

در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP می‌خوانیم

یافتن بهترین شغل

برای شغل‌های خوب رقابت زیادی وجود دارد، به‌ویژه در دوره‌های پرچالش اقتصادی. این یعنی تغییر شغل و مصاحبه‌های شغلی بیش از پیش مهم شده است. تغییر شغل فقط به این دلیل که حوصله‌تان از شغل فعلی سر رفته است ‌ مثل تغییر کاغذ دیواری محل زندگی‌تان برای تنوع‌ ممکن است مشکلاتی برایتان بیافریند. ممکن است شغل‌تان را تغییر دهید و سپس متوجه شوید که بیشتر به تغییر شغل علاقه داشته‌اید، تا شغل تازه‌تان! مشورت با مربیان حرفه‌ای ان‌ال‌پی می‌تواند شما را به‌سوی شغل‌هایی راهنمایی کند که زندگی‌تان را در مسیر مناسب پیش می‌برند. به این شکل خواهید توانست در مصاحبه‌های شغلی نیز به بهترین شکل ظاهر شوید. برنامه‌ریزی شغلی لازم است همراه با آگاهی صورت گیرد، چرا که در غیر این صورت مثل آلیس در سرزمین عجایب، سرگردان خواهید شد. تصمیم‌های آگاهانه، براساس ارزش‌ها و آینده‌ی دلخواهتان این نکته را تضمین خواهد کرد که شغل انتخابی‌تان را به‌سادگی و به‌دلیل سررفتن حوصله‌تان تغییر نخواهید داد.

فصل 7 شامل فهرست مواردی است که به شما نشان می‌دهد چگونه روی افرادی که لازم است، اثری مثبت بگذارید.

برای اینکه با دیگران تفاوت داشته باشید، خلاقیت و نوآوری به خرج دهید. تجسم کنید محصولی هستید و باید خود را معرفی کنید. در این صورت به ویژگی‌ها و مزایای خود فکر کنید. مقابل آینه تمرین کنید که دوست دارید چگونه فردی باشید. به فصل 7 بازگردید و کلمات، حالت‌ها و لحن صدای خود را مطابق اطلاعات عنوان شده در این فصل طوری تغییر دهید که روی طرف مقابل اثری مثبت و ماندگار داشته باشید. دوست دارید چگونه حرف بزنید و وضع ظاهر‌تان چگونه باشد؟ فراموش نکنید که پیش از هر چیزی باید به خودتان باور داشته باشید و در درون احساس اعتماد‌به‌نفس کنید تا دیگران به شما توجه کنند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی این کتاب
آنچه که لازم نیست بخوانید
تصورات خند‌ه‌دار
ترتیب مطالب این کتاب
نماد‌های به‌کار رفته در این کتاب
مقصد بعدی
بخش 1: معرفی ان‌ال‌پی
فصل 1: آشنایی با ان‌ال‌پی
معرفی ان‌ال‌پی
چند تعریف کوتاه از ان‌ال‌پی
ان‌ال‌پی از چه زمانی آغاز شده و به کجا می‌رود
نکته‌ای درباره‌ی اخلاقیات
نگاهی به ستون‌های ان‌ال‌پی
کشف الگوها و الگوبرداری
استخدام الگوی ارتباطی ان‌ال‌پی
امتیاز الگوبرداری
به‌کار بردن ان‌ال‌پی برای تأثیرگذاری بیشتر
درک این موضوع که دیدگاه مهم‌ترین نکته است
کنجکاوی و سردرگمی خوب است
تغییر با شماست
لذت بردن از این سفر!
فصل 2: برخی فرضیه‌های اولیه‌ی ان‌ال‌پی
معرفی فرضیات ان‌ال‌پی
کلام آخر درباره‌ی پیش‌فرض‌ها
فصل 3: کشف اینکه چه کسی زندگی‌تان را کارگردانی می‌کند
درک اینکه چگونه ترس‌هایتان می‌تواند شما را
در مسیر اشتباه پیش ببرد
جست‌و‌جوی اطلاعات: سیستم فعال‌سازی قابل اصلاح
بررسی اینکه خاطرات چگونه شکل می‌گیرند
پذیرش این نکته که باورها و ارزش‌ها باعث تفاوت می‌شوند
‌رؤیا دیدن درباره‌ی واقعیت آینده
فصل 4: به‌دست‌گرفتن اختیار زندگی‌تان
به‌دست گرفتن اختیار خاطرات‌تان
چون به آن باور دارید، آن را می‌بینید
راه رسیدن به تعالی
فرمول چهار بخشی موفقیت
‌چرخیدن چرخ زندگی
دفترچه‌ی هدف‌ها
برای رسیدن به آن حرکت کنید
بخش 2: یافتن دوستانی تازه و تأثیر گذاشتن روی دیگران
فصل 5: فشردن دکمه‌ها‌ی ارتباط
معرفی الگوی ارتباطی ان‌ال‌پی
درک فرایند ارتباط
تلاش برای ارتباط اثرگذار
فصل 6: دیدن، شنیدن و احساس، راهی بهتر برای ارتباط
شناخت و کنترل حواس پنجگانه
گوش دادن به دنیای کلمات
درک اهمیت چشم‌ها
سه بعد شنیداری، دیداری و احساسی
فصل 7: ایجاد صمیمیت
دانستن اینکه چرا صمیمیت مهم است
صمیمیت را شناسایی کنید
‌تکنیک‌های ابتدایی برای ایجاد صمیمیت
دانستن اینکه چگونه می‌توان صمیمیت را از میان برد و چرا باید این کار را بکنید
درک نظرات دیگران
فصل 8: درک اینکه چگونه درک می‌شوید: برنامه‌های ماورایی
آشنایی با اصول اولیه‌ی برنامه‌های ذهنی
کنش/ واکنش
به طرف / دور از
انتخابی/ عملکردی
درونی/ بیرونی
کلیات / جزئیات
درک همانندی و تفاوت
دورنمای زمانی
ترکیب برنامه‌های ذهنی
مهارت‌های ذهن خود را رشد و گسترش دهید
بخش 3: باز کردن جعبه‌ابزار
فصل 9: لنگرانداختن
شروع با لنگر ان‌ال‌پی
احساسات مختلف
کاربرد حرفه‌ای تکنیک لنگر در ان‌ال‌پی
نکته‌ی پایانی درباره‌ی لنگر
فصل 10: کنترل تجربیات‌تان
ثبت تجربیات با حس‌هایتان
درک اطلاعات اولیه: آنچه لازم است پیش از شروع بدانید
درک حس‌های بسیار مهم
تغییرات واقعی در زندگی
برگه‌ی حالت‌ها
فصل 11: کار با سطوح منطقی
درک سطوح منطقی
یافتن سطح مناسب برای تغییر
سطوح دیگری مثل زبان و منطق
تشکیل تیم‌های کاری و تمرین سطوح منطقی
فصل 12: کشف برنامه‌های پنهانی شما
تکامل استراتژی‌ها
چشم‌ها، شناخت استراتژی‌های دیگران
تقویت ماهیچه‌های استراتژی
استفاده از استراتژی‌های ان‌ال‌پی برای محبت و موفقیت
فصل 13: سفر در زمان برای بهبود وضع زندگی‌تان
درک اینکه چگونه خاطرات‌تان سازماندهی می‌شوند
کشف خط زمان
تغییر خط زمان
سفر در امتداد خط زمانی برای رسیدن به شادی و رضایت
فصل 14: آرامش درون
درجه‌بندی تناقض‌ها
کامل بودن و قطعه قطعه شدن
کمک! من با خودم در تناقضم
کامل و یکپارچه شدن
حل تناقض‌های بزرگ‌تر
بخش 4: استفاده از کلمات برای ورود
فصل 15: رفتن به دل موضوع: الگوی متا
جمع‌آوری اطلاعات خاص با الگوی متا
به‌کار بردن الگوی متا
فصل 16: اثرگذاری روی شنوندگان
کشف زبان خلسه مدل میلتون
عمیق شدن در خلسه
فصل 17: داستان‌سرایی برای دست‌یافتن به ذهن ناخودآگاه: داستان‌ها، افسانه‌ها و استعاره‌ها
پردازش داستان‌ها و استعاره‌ها
درک داستان‌های زندگی‌تان
درک قدرت استعاره‌ها
شکل دادن به داستان‌تان
فصل 18: پرسیدن سؤالات درست
فنون و راهکارهای پرسیدن سؤال
درک آنچه می‌خواهید
پرسیدن سؤال برای کمک به تصمیم‌گیری
چالش با باورهای محدودکننده
یافتن فرد مناسب برای شغل: داشتن انگیزه‌ی مناسب
بررسی شخصی
بخش 5: یکپارچه کردن آنچه آموخته‌اید
فصل 19: طرح‌ریزی درست
رشد مهارت‌های جدید در الگوبرداری
نمونه‌هایی در الگوبرداری
مراحل کلیدی در الگوبرداری
فصل 20: ساده‌تر کردن تغییر
یافتن مسیری شفاف
درک ساختار تغییر
چسبیدن به ارزش‌ها
درک اهمیت ارتباطات صحیح
خلق ذهنیت تغییر
کمک گرفتن در مسیر
یک قدم به پیش
بخش 6: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 21: ده کاربرد ان‌ال‌پی
رشد شخصی
مدیریت روابط شخصی و حرفه‌ای
مذاکره برای رسیدن به راه حلی برنده برنده
رسیدن به هدف‌های فروش
ارائه و معرفی درست محصول
مدیریت زمان و دیگر منابع با ارزش‌تان
آموختن برای رسیدن به موفقیت
به‌کارگیری ان‌ال‌پی برای ارتقای سلامتی‌تان
ارتباط با شنوندگان
یافتن بهترین شغل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP
نویسنده،
مترجمفرشید قهرمانی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات375
زبانفارسی
شابک978-964-7114-97-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP

Pary.poory
۱۴۰۲/۷/۲۳
می پسندم و به همه خصوصاروانشناسان توصیه میشود، لازمه قبلا یک آگاهی‌هایی در مورد nlpداشته باشیم وتحقیق بکنیم، بس از کنجکاوی بیایم بخونیمش، وگرنه ممکنه برامون نامفهوم باشه،
به مبحث خودشناسی و خودِآگاه و ناخودآگاه مرتبط هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP

برای دریافت کتاب برنامه‌ریزی عصبی - کلامی: NLP و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.