معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی کاربردی

عکس جلد کتاب تغذیه ورزشی کاربردی
قیمت:
۱۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی کاربردی

کتاب تغذیه ورزشی کاربردی، نوشته‌ی هیتر هدریک فینک و آلن ای. میکسکی کتابی بسیار جامع درباره‌ی تغذیه‌ی ورزشی است که به همه ورزشکاران، از ورزشکاران آماتور تا ورزشکاران حوزه‌های استقامتی، قدرتی و گروهی کمک می‌کند تا بهترین انتخاب‌ها را برای تغذیه‌ی خود داشته باشند. همین‌طور این اثر یکی از بهترین مرجع‌هایی است که دانشجویان و متخصصان رشته‌ی تغذیه و تربیت‌بدنی می‌توانند به آن رجوع کنند.

درباره‌ی کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی

کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی (Practical Applications in Sports Nutrition) که دکتر آلن ای. میکسکی (Alan E. Mikesky) استاد دانشگاه سابق دانشگاه پرودو ایندیاناپولیس و هیتر هدریک فینک (Heather Hedrick Fink)، متخصص تغذیه، آن را نوشته‌اند، یکی از بهترین کتاب‌های مرجع برای دانشجویان رشته‌ی تغذیه و تربیت‌بدنی و متخصصین این حوزه است. کتاب برای افراد مختلفی مناسب است: افرادی که به صورت حرفه‌ای در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشکار یا باشگاهی خاص کار می‌کنند؛ افرادی که خودْ ورزشکار هستند و می‌خواهند با اصلاح و ارتقای سبک تغذیه‌ی خود به ارتقای سطح ورزششان دست یابند و افراد عادی که می‌خواهند بدنشان به ورزشی که می‌کنند واکنش بهتری نشان دهد.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی کاربردی

کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی، ابتدا مفاهیم پایه‌ای در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشی را به‌خوبی توضیح می‌دهد و سپس نکات خوب و به‌روزی را برای خواننده روشن می‌کند. در فصل ابتدایی کتاب به مواد غذایی نیروافزا و اینکه استفاده از چه مواد غذایی‌ای می‌تواند در عملکرد ورزشکار تأثیر مثبت زیادی داشته باشد، همین‌طور به موضوع دوپینگ می‌پردازد. در فصل دوم جایگاه و چگونگی مشاوره‌ی تغذیه‌ای به ورزشکاران بررسی می‌شود. موضوع فصل سوم کنترل وزن است؛ اینکه یک ورزشکار چگونه می‌تواند وزن خود را همیشه تحت کنترل داشته باشد و بهترین روش‌های کنترل وزن و مشکلات و خطرات کاهش وزن برای ورزشکار چیست. فصل چهارم، پنجم و ششم، به طور اختصاصی به تغذیه‌ی ورزشی سه گروه اصلی ورزشکاران پرداخته می‌شود؛ ورزشکاران استقامتی و فوق استقامتی، ورزشکاران قدرتی و توانی و ورزشکاران رشته‌های ورزشی گروهی. فصل بعد نیز تغذیه‌ی ورزشی افراد خاص مانند بانوان باردار و افرادی مبتلا به دیابت بررسی می‌شود. فصل آخر که مختص دانشجویان رشته‌های مربوط به تغذیه‌ی ورزشی است، دانشجویان را برای ورود به این حوزه‌ی کاری راهنمایی می‌کند.

کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی را انتشارات حتمی، یکی از بهترین ناشران تخصصی ورزشی، به سبک اکثر کتاب‌هایش با گرافیک و صفحه‌آرایی زیبا و رنگی به چاپ رسانده است. کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی را دکتر حمید اراضی و دکتر مهدی قلی‌زاده به‌شکلی روان و شیوا به فارسی ترجمه کرده‌اند. محتوای کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی، با سؤالات کلیدی ابتدای هر فصل، مثال‌هایی که برای یادگیری بهتر در هر فصل آورده شده است و تصاویر و جداول، به خوبی در ذهن مخاطب تثبیت می‌شود و در انتهای هر فصل نیز، نکات کلیدی، در چند خط خلاصه شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای دانشجویان باشد.

کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تغذیه‌ی ورزشی کاربردی برای دانشجویان تربیت‌بدنی، تغذیه، متخصصین این حوزه‌ها، ورزشکاران حرفه‌ای، مربیان باشگاه‌ها و همه‌ی کسانی که دوست دارند درباره‌ی تغذیه‌ی ورزشی اطلاعات بیشتری داشته باشند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی کاربردی می‌خوانیم

برخی از مکمل‌ها می‌توانند حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ای باشند که بر روی برچسب گزارش نشده‌اند. این امر می‌تواند برای ورزشکاران در ورزش‌هایی که آزمایش دارو را انجام می‌دهند، مهم باشد. برخی از ورزشکاران که در مسابقه برنده شده بودند، به‌علت مصرف غیرعمدی مکملی که به نظر می‌رسید، سالم و ایمن باشد، ولی دارای مواد ممنوعه‌ای بوده، جوایز آن‌ها پس گرفته شده است. ورزشکاران باید این موضوع را درک کنند که تولیدکنندگان مکمل می‌توانند با حذف مواد تشکیل‌دهنده در برچسب و یا با قرار دادن مواد تشکیل‌دهنده جعلی و ادعاهای دروغین درباره عملکرد و کارآیی مکمل، مصرف‌کننده را گمراه کنند. از طرفی به‌علت ضعف در سیستم نظارتی، ممکن است با آن‌ها هیچ برخوردی نشود.

فهرست مطالب کتاب

فصل1: مواد غذایی نیروافزا
فصل 2: مشاوره تغذیه‌ای به ورزشکاران
فصل 3: کنترل وزن
فصل 4: ورزشکاران استقامتی و فوق استقامتی
فصل 5: ورزشکاران قدرتی و توانی
فص 6: ورزشکاران رشته‌های ورزشی گروهی
فصل 7: افراد خاص
فصل 8: مشاغل در تغذیه ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی کاربردی
نویسنده،
مترجمحمید اراضی، مهدی قلی زاده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-600-355-460-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه ورزشی کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی کاربردی

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.