معرفی و دانلود کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی: بازنشستگی ورزشی سرآغاز مشکلات ورزشکاران حرفه‌ای

عکس جلد کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی: بازنشستگی ورزشی سرآغاز مشکلات ورزشکاران حرفه‌ای
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی: بازنشستگی ورزشی سرآغاز مشکلات ورزشکاران حرفه‌ای

با بالا رفتن سن، نیاز به انجام فعالیت‌های بدنی منظم برای داشتن یک زندگی سالم افزایش می‌یابد. سید مجتبی شیرازی در کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی به بیان مطالب مهمی درباره‌ی این موضوع و همچنین ارائه‌ی تمریناتی اصولی و کارآمد برای سالمندان پرداخته است.

درباره‌ی کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی

فعالیت بدنی منظم یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک فرد مسن می‌بایست برای حفظ سلامتی خود انجام دهد. این فعالیت بدنی می‌تواند از مشکلات فراوان جسمی و روحی که با افزایش سن خطر ابتلا به آن‌ها بیشتر می‌شود، جلوگیری کند یا آن‌ها را به تأخیر بیندازد. همچنین انجام تمرین‌های منظم ورزشی و حرکتی، به ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند تا قوی‌تر شوند و بدین ترتیب افراد سالمند بتوانند بدون وابستگی به دیگران به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازند. سیدمجتبی شیرازی در کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی می‌کوشد مطالب سودمندی را در‌این‌باره ارائه دهد تا سالمندان بتوانند این دوره از زندگی خود را با کیفیتی بهتر پشت سر بگذارند.

به خاطر داشته باشید؛ اگر در دوران سالمندی زندگی خود به سر می‌برید، حتی اگر بتوانید روزانه بخشی از این تمرینات را نیز انجام دهید، بهتر از آن خواهد بود که به‌کلی از انجام هر گونه فعالیتی دست بکشید. بزرگسالان در سن 65 سالگی و بیشتر از آن نیاز دارند حداقل 150 دقیقه در هفته (به عنوان مثال پنج روز در هفته و روزی سی دقیقه) فعالیتی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی تند انجام دهند. و یا در طول هفته 75 دقیقه از زمان خود را صرف فعالیتی شدید مانند دویدن کنند.

آن‌ها همچنین حداقل دو روز در هفته می‌بایست فعالیت‌هایی را برای تقویت عضلات خود انجام دهند. در کنار همه‌ی این‌ها، انجام کارهایی مانند ایستادن روی یک پا برای بهبود تعادل در این سن ضروری است. اگر شرایط مزمن بر توانایی شما برای انجام این توصیه‌ها تأثیر می‌گذارد، تا آنجاکه توانایی‌ها و شرایط شما اجازه می‌دهد، از نظر بدنی فعال باشید.

کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی دربرگیرنده‌ی پنج فصل مختلف است که سیدمجتبی شیرازی در هریک از آن‌ها جنبه‌ی مهمی از اهمیت ورزش در دوران سالخوردگی را بررسی می‌کند. «بازنشستگی»، «دوران سالمندی»، «شناخت و تغییرات فیزیولوژیکی بدن»، «تغذیه و خواب» و «بانشستگی نزد ورزشکاران حرفه‌ای» عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

عدم تحرک با تغییراتی در ترکیب بدن و در نتیجه افزایش درصد چربی و کاهش توده‌های بدون چربی همراه است. پوکی استخوان، آتروفی عضلانی اسکلتی و… برخی از بیماری‌هایی هستند که اغلب به عنوان مشخصه‌ی پیری و عدم فعالیت بدنی در نظر گرفته می‌شوند. در مجموع، تحقیقات نشان داده است که عملکرد بدنی پایین و وابستگی به فعالیت‌های زندگی روزمره در بین افراد مسن شایع‌تر است. با مطالعه‌ی کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی درخواهید یافت که ورزش می‌تواند به حفظ کیفیت زندگی، سلامتی و تقویت عملکرد فیزیکی در میان افراد مسن و به‌ویژه سالمندانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند کمک کند.

کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی نوشته‌ی سیدمجتبی شیرازی به همت انتشارات نرسی تهیه و منتشر شده و اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی سالمندانی که می‌خواهند از سلامتی جسمانی و روانی بالایی برخوردار باشند را به مطالعه‌ی این کتاب دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی: بازنشستگی ورزشی سرآغاز مشکلات ورزشکاران حرفه‌ای می‌خوانیم

اثرات روحی-روانی ورزش را نیز می‌توان بصورت بروز احساساتی مانند خود جوان بینی (در مقایسه با نسل جوان بدون تحرک و نه چندان قوی)، استقلال عمل و خود کفائی در اجرای اعمال روزانه مشاهده نمود. عدم وابستگی به اطرافیان جهت رفع نیازهای روزمره برخورداری از تغذیه سالم و هضم طبیعی، برخورداری از استراحت طبیعی و کافی در اثر خستگی ناشی از فعالیت‌های ورزشی، گستردگی میزان تحمل پذیری در لحظات بحرانی، افزایش تلاش ذهنی و عمکرد خوب مغز و توان مندی بیشتر هنگام اتخاذ تصمیم، ره‌آوردهای دیگر اجرای ورزش در دوران سالمندی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بازنشستگی
فصل دوم: دوران سالمندی
فصل سوم: شناخت و تغییرات فیزیولوژیکی بدن
فصل چهارم: تغذیه و خواب
فصل پنجم: بازنشستگی نزد ورزشکاران حرفه‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی: بازنشستگی ورزشی سرآغاز مشکلات ورزشکاران حرفه‌ای
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-600-5028-59-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی

برای دریافت کتاب ورزش سالمندی عنصر سلامت، طراوت و شادابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.